משחקים בכל הגילאים

קוביות משחק

איך יודעים לאיזה גילאים המשחק מתאים? האינדיקציה הראשונה תגיע מהקופסא, בין כמות השחקנים וזמן המשחק נמצא גם את הגיל המומלץ. יש יותר משיקול אחד שנכנס לבחירה של כתיבת גיל מסוים על האריזה. השיקול העיקרי והמשמעותי ביותר קשור לרמת ההנאה של השחקנים מהמשחק.
לדוגמה, אם 6 ומעלה הוא הגיל המומלץ, היוצרים לא רק שמניחים שילד קטן יותר מגיל 6 לא יכול ליהנות מהמשחק, הם גם מניחים שהשחקנים האחרים לא ייהנו באותה מידה.

 

אז איך קובעים שהגיל יהיה 6, למה לא 8 או 4? לפעמים זה בגלל מורכבות המשחק והיכולת של הילד להבין את האסטרטגיה או את צורת החשיבה במשחק. לפעמים זה בגלל תוכן במשחק שלא מתאים לגילאים מסויימים ולפעמים זה פשוט בגלל מגבלה של מיומנות, לדוגמא – ידע מסוים בחשבון, קריאה, כתיבה וכו'…

 

בחירת הגיל אינו מדע מדויק וכל הילדים שונים ולכן לפעמים ילדים קטנים יותר מהגיל המומלץ יכולים לשחק במשחק ואפילו לשחק טוב. כהורים אנחנו צריכים לנסות להבין למה כתבו את המגבלה שכתבו ולהחליט על סמך הידע שלנו, אם הילד יכול לשחק במשחק או לא.

 

בכל מקרה, חשוב לזכור שלרוב מדובר בגיל מינימלי ואין מגבלה על הגיל המקסימלי ולכן תקנו משחקים גם אם הגיל המומלץ קטן יותר מהגיל של הילד, למרות שהאגו שלנו תמיד יכוון אותנו לקחת משחק שמומלץ לגיל גדול יותר משל הילד. בסופו של דבר המטרה שלנו כהורים ושל היוצרים היא שכל המשפחה תשחק ותהנה מהמשחק.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן