מקהלת  ברתיני פותחת עונה חדשה עם: "קנטטה לציפורים, מקהלה ומספר" עונג לעין לאוזן ולנשמה

מקהלה

מפגש ייחודי של מקהלת ברתיני עם הסופר פרופ' דרור בורשטיין, לרגל הוצאת הדפסה מחודשת לספרו "לטובת הציפורים" בהוצאת ידיעות ספרים

 

מקהלת ברתיני, בניצוחו של המנהל האמנותי רונן בורשבסקי, פותחת עונה חדשה בקונצרט מיוחד בליווי הרצאתו של פרופ' דרור בורשטיין, מהסופרים החשובים והמוערכים בישראל – “קנטטה לציפורים".

 

 

בורשטיין יצא עם הקהל למסע אל הציפורים של הספרות העברית, מהתנ"ך ועד לשירה בת־זמננו וילווה את  היצירות המושמעות בשישה קטעי הרצאות בהן גם יציג יצירות אומנות יפניות וציורים מהרנסאנס ומהאימפסיוניזם הצרפתי.

במסגרת המסע, נביט עם חיים נחמן ביאליק בחסידות נודדות, עם נתן אלתרמן ביונים מבעבעות, עם אסתר ראב בשרקרק בוכה, עם אבות ישורון ביונה מדברת, עם לאה גולדברג בעורב של העבר.

 

 

בתוכנית המוזיקלית: מגוון עשיר של יצירות ועיבודים למקהלה בנושא ציפורים ביניהם: "שירת הציפורים" של ז'נקן, "הזמיר" של מנדלסון, "העץ הוא גבוה" של חנוך לוין , "שיר היונה" של מתי כספי ומירית שם אור, "שחרור" של הביטלס, "תרנגול בן גבר" של יוחנן זראי/נעמי שמר "מקהלה עליזה" של לאה נאור/נורית הירש, ונוספים מאת אחרית הימים, צבי שרף, גיא פרטי, לילך קרקואר ושירי עמים.

 

יום א', 24 באוקטובר, אולם רקנאטי, מוזיאון תל אביב לאמנות בשעה 20:00

ירושלים: יום ה', 28 באוקטובר, בית מזיא(מסילת ישרים 18), בשעה 20:00

זכרון יעקב: יום שבת , 30 באוקטובר, אלמא, בשעה 11:00

 

 

מקהלת ברתיני, תקיים  ב -24 באוקטובר, את קונצרט פתיחת העונה שלה, "קנטטה לציפורים" באולם רקנאטי בתל אביב.

הקונצרט, בניצוחו של רונן בורשבסקי, המנהל האמנותי של המקהלה יתקיים בליווי פרופ' דרור בורשטיין, מהסופרים החשובים והמוערכים בישראל.  המפגש הייחודי יתקיים לרגל צאת הוצאת הדפסה מחודשת של הספר "לטובת הציפורים" שכתב דרור בורשטיין בהוצאת ידיעות ספרים.

 

דרור ייקח אותנו למסע לצד הציפורים של הספרות העברית, מהתנ"ך ועד לשירה בת-זמננו ובו ילווה את היצירות המושמעות עם שישה  קטעי הרצאות קצרות שבהן  יציג גם יצירות אומנות יפניות  וכן ציורים מהרנסאנס ומהאימפסיוניזם הצרפתי.

במסע המשותף, נביט עם חיים נחמן ביאליק בחסידות נודדות, עם נתן אלתרמן ביונים מבעבעות, עם אסתר ראב בשרקרק בוכה, עם אבות ישורון ביונה מדברת, עם לאה גולדברג בעורב של העבר. דרור ילווה את היצירות המושמעות עם שישה  קטעי הרצאות קצרות,  ובהן  יציג גם יצירות אומנות יפניות  וכן ציורים מהרנסאנס ומהאימפסיוניזם הצרפתי.

התוכנית המוזיקלית של הקונצרט גם היא הומאז' לציפורים עם מגוון עשיר של יצירות ועיבודים למקהלה בנושא ציפורים ביניהם: "שירת הציפורים" של ז'נקן, "הזמיר" של מנדלסון, "העץ הוא גבוה" של חנוך לוין, "שיר היונה" של מתי כספי ומירית שם אור, "שחרור" של הביטלס, "תרנגול בן גבר" של יוחנן זראי/נעמי שמר "מקהלה עליזה" של לאה נאור/נורית הירש, ונוספים מאת אחרית הימים, צבי שרף, גיא פרטי, לילך קרקואר ושירי עמים.

 

"אנחנו נרגשים מאד לקראת העונה החדשה שנפתחת עם המפגש המיוחד הזה של המקהלה עם הסופר דרור ברושטיין", אומר רונן בורשבסקי, המנהל המוסיקלי של המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני, ומוסיף, “ לאחר השנה הקשה שעברנו אנחנו צמאים למפגש אמיתי עם הקהל ובטוחים שייהנה מאירוע שכולו עונג לאוזן, לעין וכמובן לנשמה. מקדמת דנא נקשרה שירת הציפורים לשירת האדם, למוסיקה בכלל, לפואטיקה, לנפש. לא סתם אומרים ציפור הנפש. מסעות הנדודים של הציפורים, הקינון והזוגיות, היופי, המעוף, כולם משכו אמנים, הוגים ומוסיקאים. רק מתבקש הוא שלרגל הדפסה מחודשת של ספר מופלא, שכולו מתבונן בציפורים מצד אמנות השירה, הסיפור והציור, אנחנו ניכנס לתמונה ונוסיף את הנדבך המרגש של שירת מקהלה.שני הצדדים יוצאים נשכרים".

המקהלה הישראלית ע"ש גארי בארתיני,  מיסודו של חגי גורן ובניצוחו של רונן בורשבסקי, הוקמה על מנת להיות השותפה המקצועית של התזמורות המובילות בארץ, בביצוע יצירות אורטוריות ואופראיות. במקביל, מפעילה המקהלה הרכב קאמרי של כ- 25 זמרים מקצועיים, בביצוע רפרטואר א-קפלה ויצירות עם הרכבים קאמריים, בארץ ובחו"ל. כל הזמרים בהרכב הקאמרי הינם מוסיקאים מנוסים, ובהם זמרים, מנצחים, מורים למוסיקה ונגנים.

רונן בורשבסקי, הוא המנצח והמנהל האמנותי של המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני ומקהלת האיחוד. הוא מכהן כראש המחלקה לניצוח מקהלה ומרצה בכיר בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב, ומשמש כמנצח משנה לזובין מהטה בתזמורת הפילהרמונית הישראלית. בעבר ניצח על מקהלת פילהרמוניה ומקהלת אורטריו. רונן בורשבסקי הוא בעל תואר אמן מטעם האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, היה תלמידם של נעם שריף ומנדי רודן, והשתלם אצל ברנרד הייטנק, סיייג'י אוזאווה ווהנס גראף.

דרור בורשטיין, סופר ישראלי, עורך ופרופ' חבר לספרות באוניברסיטה העברית. נולד ב1970 בנתניה ומתגורר כיום בתל אביב. ערך תוכניות רדיו בקול המוסיקה והיה אוצר הביאנלה השנייה לאומנות בירושלים. חתן פרס ברנשטיין לספרות, פרס גולדברג, פרס לספרות ע"ש זבולון המר, פרס שר החינוך והתרבות לשירה. כיום מלמד ספרות באוניברסת תל אביב ובמכללת עלמא.

 

יום א' 24.10.21 בשעה 20:00
אולם רקנאטי, מוזיאון תל אביב לאומנות

טלפון: 0772019573, 0535554072

רכישת כרטיסיםhttp://bertini.tagonet-ltd.com/show_order_appearance_seat_select.php?show_appearance_area_id=18570

מחירים: 70-120 שח

יום ה' 28.10.21, שעה 20:00

בית מזיא(מסילת ישרים 18) ירושלים

רכישת כרטיסים–  http://bertini.tagonet-ltd.com/show_order_appearance_seat_select.php?show_appearance_area_id=18571

מחירים: 70-120

 

יום שבת  30.10.21, שעה 11:00

אלמא  זיכרון יעקב

רכישת כרטיסיםhttp://bertini.tagonet-ltd.com/show_order_appearance_area_select.php?show_appearance_id=19081

מחירים-70-120  

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן