מסע

בס"ד

יניר? זו מיטל הסטייליסטית, מ Class & Style , אני יודעת שכבר אחרי 23:00 בלילה. מצטערת על השעה. רק שאני כל כך עמוסה בעסק בתקופת החגים הזו, שלא מצאתי זמן אחר להתקשר אליך.
יש לך כמה דקות לענות לי על דילמה שיש לי?
–ברור!! רו"ח הוא ד"ר לענייני כספים לכל דבר ועניין. גם ב S.O.S !!!
וואו!! איך זכיתי ברו"ח מדהים כמוך!! אשרי וטוב לי!!
אז ככה: אחרי חודשיים של עבודה קשה בפרסום וצמיחה בכמות של לקוחות מרוצים, בשיתופי פעולה עם קולגות בעלות עסקים דומים לשלי ועיבוי רשימת הלקוחות של כולנו, הגעתי לתקופה של ערב חג שבו כל הלקוחות המרוצות שלי חזרו אלי כדי שאעזור להן בבחירה של מלתחת חג ומלתחת אביב. אני כל כך עמוסה שאין לי זמן לנשום!!
מה גם שאני עייפה ולכן פחות סבלנית ופחות מפוקסת וגם פחות זמינה ללקוחות שלי בזמנים הנוחים להן.
כבר כמה ימים שאני מתלבטת מה לעשות כדי לתת ללקוחות שלי את השרות הטוב ביותר כדי שלא אאבד אותן.
חשבתי על שני פתרונות ואני רוצה לשאול בעצתך איזה מהם עדיף:
• יש לי חברה סטייליסטית מתחילה אך כשרונית מאד. האם אקח אותה כעובדת אצלי בעסק?
• או שאפנה כמה מלקוחותיי אליה לעסק שלה ושתעבוד כפרילנסית עבורי.
ההבדל הוא שכעובדת יהיו לי הוצאות של עובד וגם יהיה לי הלחץ של הלקוחות אצלי בעסק.
ואם היא תעבוד לי כפרילנסית, יהיו לי הכנסות ממנה, שקט ושלווה בעסק, אך מכיוון שאני לא מפקחת עליה שתיתן ללקוחות שלי את כל מה שהם רגילים לקבל ממני, אני עלולה לאבד אותם.
מה אתה מייעץ לי יניר?

דבר ראשון, אני מברך אותך למזל טוב. נכנסת לשלב חדש בעסק שלך. שלב בו את לומדת איך להתנהל עם שפע!!
וזה לימוד חשוב מאד מהמון בחינות:
שפע לקוחות.
שפע עבודה.
שפע הכנסה.
שפע מיסים.
והכי חשוב: איפה את בתוך כל זה? באהבה טיפול ופינוק עצמי. טיפוח עצמי, כיף והנאה בנשמה מכל הטוב הזה!!!
בטור הזה אתייחס לשאלתך הנוגעת לסימן השפע הראשון שכתבתי – שפע לקוחות.
הדבר השני הכי חשוב ויקר בעסק שלך, הם הלקוחות שלך!
ולכן לדעתי נכון לך להאציל סמכויות לעזרה נוספת אך באופן שיש לך יכולת לפקח על העבודה שלה כדי לוודא שלא תאבדי את הלקוחות הטובים שלך. זו אמנם הוצאה לשלם לעובד אך שימור לקוח מרוצה יכסה פי כמה על ההוצאה הזו.
הייתי מציע גם שתעשי שלוש רשימות:
1. רשימת שירותי הסטיילינג השונים שאת מעניקה ותמחור של כל אחד מהם.
2. רשימה של הדברים מתוך הרשימה הנ"ל שאת הכי אוהבת והכי מיומנת בהם.
3. רשימה של הדברים שהעובדת החדשה שלך מיומנת טובה בהם ואוהבת לבצע אותם.
כעת תחליטי על סדר ומשפך עבודה. מהרגע שלקוחה מתקשרת – צורת מענה, הבנת הצורך, קביעת תור בהבנה למי היא ניגשת כשהיא מגיעה לעסק ומי מטפל בה לפי השרות שהיא צורכת.
כך כולם יוצאים מרוצים. הלקוחה שקיבלה מענה וטיפול פרטני ואוהב. העובדת שלך שנתת לה עבודה שהיא נהנית ואוהבת לבצע, והכי חשוב – את, שאת עושה בדיוק את הדבר ממנו את הכי נהנית עם הלקוחות שאת אוהבת לטפל בהן!!
עלית שלב, ואת מנהלת אותו ואת העסק שלך בו בהצלחה!!! כל הכבוד לך!!
(לשאר מאפייני ההצלחה אתייחס בטור נפרד.)

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 107
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
הכל מתחיל בך - הקול הגברי - באנר פרסום לקבוצת פייסבוק
סיגל גבאי, מלווה להתפתחות מקצועית ואישית, מאמנת מוסמכת, מאסטר ל- NLP.
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן