מירלה וחברים, זמר עברי

%d7%9e%d7%99%d7%a8%d7%9c%d7%94

כתבת תוכן ושיווק, איילת יובל דרזנר [email protected]

אוהבים לשיר ? אוהבים אוירה של שמחה ? הרשו לי להכיר לכם את מירי, מנהלת מועדון זמר עברי או כמו שמכנים את זה בשפת העם "שירה בציבור". חושבים שראיתם ושמעתם הכל ? אז כאן בדיוק אני אעצור אתכם !!. אני בת 42, חובבת תרבות ולגמרי במקרה הצטרפתי לערב שירה עברית בסגנון יווני בניצוחה של מירי וכל כך נהניתי שהחלטתי שאני חייבת לחשוף את המועדון בפניכם, כדי שגם אתם תבואו לבילוי כזה ותספרו לחברים שלכם ובכלל לא משנה בני כמה הם.

%d7%9e%d7%99%d7%a8%d7%9c%d7%94

"אני נשואה עם 3 ילדים. כבר בגיל הגן שמו לב שאני שרה יפה. ביסודי הייתי סולנית במקהלות, כילדת פנימיית "הדסים" למדתי שירה ותיאטרון והייתי הזמרת ששרה בכל הטקסים. בשירות הצבאי הייתי סולנית להקת חיל האוויר ושרתי מול החיילים בבסיסים השונים ואחרי הצבא למדתי ב"רימון" בשנים 1985-1987.

אני כבר 30 שנה זמרת. כשהשתחררתי התחלתי להופיע כדי להתפרנס. שרתי באירועים כמו חתונות וקבלות פנים, בלהקות קצב, בלהקות ג'ז, הופעתי במקומות בהם יש שירה בציבור כמו יקבים, צוותא, מרתף ראשון לציון וזה היה חלק ממכלול ולא דווקא זמר עברי.

לפני 3 שנים החלטתי להתמקד בזמר העברי ולנקז לתוכו את כל הידע והניסיון שרכשתי ומועדון הזמר העברי מאפשר לי לעסוק בו בכמה רבדים ולא רק לבוא לשיר. אני עורכת את השירים, עוסקת בשיווק, מעצבת את העיצובים הגרפיים והסלוגנים, יוצרת קשר עם הקהל ומתוכו בונה מאגר של קהל לקוחות.

התחלתי עם 30 איש במקום שנקרא "בית דורון" ברמת גן. כעבור שנה עברתי ל"אשכול פיס". בהתחלה הגיעו 80 איש ועם הזמן המועדון צמח וכיום מגיע לתפוסה מלאה.

המועדון שלי מופיע באירועים כמו חתונה שבה
רוצים הרכב לשירה בציבור, קבלת פנים, ימי הולדת, מועדוני זמר ובבתי תרבות. למועדון יש הרכב נגנים מקצועי שיודע לנגן מוסיקה מגוונת באירועים הכוללת גם לועזית כמו: ג'ז, שנות ה-60, פופ ועוד.

במועדון הזמר העברי אני משלבת שירים בלועזית , כיוון שחשוב לי שהקהל ידע שאני שרה ב 2 שפות וקיימת אפשרות לערב שירה לועזי. "

מה מבדל אותך ?
"ברוב מועדוני הזמר יש זמר אחד ומלווה אחד כמו קלידן או זמר אחד ומלווים חובבים, ובדרך כלל המלווים מנגנים ללא תשלום. ברוב המועדונים, הזמר והמלווה מופיעים בחלק הראשון ובחלק השני של המופע ניתן מעט יותר דגש להרכב המוסיקלי.

כשאני הגעתי לתחום העליתי את הרף. הנגנים שלי מהשורה הראשונה ובתשלום !. החלק הראשון הוא המושקע בו הרכב נגנים מקצועיים מלווים את הזמרת שמובילה את המופע ואת הסולנים שעולים לבמה. הליווי אינו ארכאי אלא בעיבודים עכשוויים. לחלק השני מגיע אמן אורח אותו מלווה הרכב הנגנים שלי, כך שהאיכות במועדון הזמר שלי גבוהה."

ממה את נהנית ?
"אני אוהבת לשיר שירים מורכבים של היוצרים: סשה ארגוב, משה וילנסקי, מתי כספי ויוני רכטר. שירים שקצת קשה לשיר בשירה בציבור ולכן אני ממננת. אני לא אגרום לקהל 'לשבור את השיניים' ולכן אני מכניסה שיר או שניים שהקהל מסוגל לשיר ויכול להתרפק על נוסטלגיה שורשית.

אני יודעת שהשירים שאני שרה במועדון אינם שירים לעוסים שניתן לשמוע בכל מקום, אלא קצת מזה וקצת מזה, כך שהמופע יוצא עשיר."

מי הנגנים שלך?
גלעד שפירא על הקלידים.
ישראל רוזן על האקורדיון הדיגיטלי.
לאון חביב על התופים.

בקשר לישראל, זה המקום לציין שהוא אחד היחידים בארץ שמנגן על אקורדיון כזה. האקורדיון בעל יכולת סינטיסייזר, כך שבנוסף לצלילי אקורדיון רגיל, יש בו גם כלים נוספים: חלילים, גיטרה או כינורות והאופן בו הוא מנגן, הוא פשוט יודע איך להוציא את המיטב מהאקורדיון.

ישראל ולאון, כמוני, מגיעים מעולם הג'ז ובכך תורמים מאוד להרמוניה של המוסיקה. מי שמבין במוסיקת ג'ז שומע את ההרמוניה, מרגיש את היופי שבאלתור, קולט את גוון הקול והוויברציה.
ישראל ולאון הצטרפו אלי מההתחלה ואילן הצטרף למועדון לפני שנה."

במופע עלו לבמה נשים מן הישוב ששרו בצורה נפלאה ואינן זמרות
"ניגשים אלי אחרי המופע אנשים שחלקם זמרים מקצועיים וחלקם זמרים לא מקצועיים אבל ברמה מאוד גבוהה. ברוב מועדוני הזמר כל מי שרוצה לעלות לבמה לסולו ובלשון העם "קריוקי" עולה לשיר.

אצלי אין דבר כזה. אנחנו מקפידים לבחון את הזמר ורק מי שיודע לשיר ברמה איכותית, יוכל לקבל את ההזדמנות לעלות לבמה לסולו. אני מאמינה שאדם שמשלם כרטיס רוצה להנות מערב שירה עם איכויות קוליות מצוינות ובלי זיופים .

אני רואה בעין יפה את האפשרות לתת למישהי מהקהל לעלות לשיר כשהביצוע שלה מכובד ואני יודעת שזה מגוון את הערב עבור הקהל ובהחלט מפרגן למועדון מפני שהחברים יבואו לערבי שירה נוספים לשמוח איתנו."

בהתבסס על אילו נושאים או זמרים ביצעתם ערבי זמר עברי :
סשה ווילנסקי;
טברנה יוונית;
ערב שושנה דמארי ויפה ירקוני בשם "השושנה והיפה";
נחום היימן ונעמי שמר;
שירי הפרברים;
לפי תקופות מסוימות;
שירי שלישיות כמו החלונות הגבוהים ושוקולד מנטה מסטיק;
שירים רוסיים כמו: קסם על ים כנרת, אט זורם הנחל, בללייקה של ירדנה ארזי, הכינור הנאמן;
אריק לביא והזמנו את יגאל חרד שהיה המלווה המיתולוגי שלו שסיפר אודותיו וזה היה מאוד מרגש;

עומדים להיות:
ערב שירי חווה אלברשטיין;
ערב שירים מתורגמים לטיניים מאיטלקית ספרדית ופורטוגזית כמו מארץ טרופית יפה;

https://www.facebook.com/Miri.Omidi.Polani?fref=ts

איך מגיעים אלייך?
מפה לאוזן. עד היום כמעט כל מי שבא סיפר לחברים שלו.
יש לי רשימת תפוצה אליה אני שולחת במייל את ההודעה על תוכן המופע הבא בווצאפ.
בפייסבוק.

מהם היעדים של המועדון שלך ?
"השאיפה שלי היא להגיע לעוד ישובים שיאפשרו לנו ליצור סדרות זמר. כלומר, בכל עיר יש בית תרבות כמו "מופת" ובו נופיע עם סדרה של בין 8-10 מופעי זמר עברי. בית התרבות שוכר אותנו ובכל חודש יש נושא אחר וזמר אורח אחר אותו מביא הזמר.

כיום אני מפיקה הכל בעצמי. כשמופיעים במקום כזה, בית התרבות אחראי לפרסום, לשיווק, למכירת הכרטיסים, סידור מקומות ישיבה ולכיבוד בהפסקה. בכל בית תרבות יש מסך ומקרן עליו אני מקרינה שקופיות עם מילות השירים.

במקרה שלי, המשפחה עוזרת וכפי שראית במופע שהיית, הבן שלי היה אחראי למכירת הכרטיסים. אם בני המשפחה אינם פנויים, אני פונה לאדם חיצוני כדי להוריד ממני חלק מהעומס.

המחיר לערב זמר אצלי שווה לכל נפש. אני זמרת ברמה גבוהה ומגיע לי שהבמה עליה אני שרה תהיה מכובדת, כך שאני אהנה לעלות להופיע ואוכל להשקיע ולרגש את הקהל, כמו שאני רוצה".

לאיזו מוסיקה את נוהגת להאזין ?
"אני מאוד מגוונת. פופ, רוק, ג'ז על כל סוגיו, מוסיקה שחורה, זמר עברי על כל גווניו, עיראקית, ערבית, פרסית, טורקית, יוונית, פורטוגזית ….שאמשיך ?
אני מאוד אוהבת שילובי מזרח מערב. למשל כשהזמר חאלד האלג'יראי לוקח את השירה המזרחית ומשלב בקצב פופ.
בנוסף, מה שמעלה אצלי חיוך זה האמנים הישראלים שהם דור שני כמו שלמה גרוניך וריקי גל או הדור הראשון כמו סשה ארגוב ומשה וילנסקי. בשירה לועזית אעדיף למשל את סטיבי וונדר או האדמה הרוח והאש."

מה לא יודעים עלייך ?
"אני אדם פתוח, מביעה את דעתי בפייסבוק ושם רואים בעצם 'מה עובר עלי'. אני אדם יחסית מוחצן וגם ביישן – זה אוקסימורון מפני שעל הבמה אני לא ביישנית אבל בחברה אני לא אתבלט ישר.

יש לי קהל שאוהב להתאסף פעם בחודש בחברותא, לראות מופע, לשיר, לרקוד, לקבל כיבוד קל ומאוד כיף לי שבזמן ההפסקה במופע אני מסתכלת על האנשים ורואה כמה הם קורנים וחלקם אף ניגשים אלי ואומרים תודה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן