מיקוד  עסקי מהו?

שנה חדשה נכנסת, ונקווה שלכולנו תביא רק בשורות טובות.

לכן, תקופה זו של התחלות חדשות, טובה גם לתכנן את השנה העסקית שלנו בצורה ממוקדת, מדויקת ומועילה.

אז איך עושים זאת?

  1. אז קודם כל מחלטים במה אנו רוצים להתמקד השנה. מהם המוצרים או השירותים אותם מרצה לקדם במשך השנה הקרובה.

אילו יכולים שירותים ומוצרים חדשים או ישנים רק שהשנה נשקיע בהם מיקוד יתר.

 

  1. לאחר שבחרנו את המוצרים והשירותים אותם אנו רוצים לקדם, בונים לאילו מטרות. המטרות יכללו כמה יחידות נמכור מתוך פריטים אילו או לכמה לקוחות נמכור את השירותים וכמובן בכמה כסף יגדילו מוצרים ושירותים אילו את המחזור החודשי והשנתי.

את המטרה הזו נחלק ליעדים חודשים, כמה בכל חודש נמכור הפריטים ולקוחות וכמה כסך בכל חודש

 

  1. כדי לעזור לנו למקש את עצמנו, נעלה הכל על גאנט. לוח גאנט זהו לוח זמנים לביצוע משימות בהתאם לסדר כרונולוגי של המשימות. בלוח גאנט מופיע בדיוק מתי יש להתחיל מתחילת פרק זמן את המשימה. מתי המשימה צריכה להסתיים. איזו משימה מתחילה מייד אחריה ואיזו משימה לא ניתן להתחיל עד אשר מסיימים משימות קודמות.

 

  1. אם בונים לוח גאנט ובו מופיעות המטרות, היעדים, פרקי הזמן וההתניות, ההצלחה כמעט ומובטחת.

למה כמעט? כי זה שכתבנו את הכל על לוח לא מבטיח ביצוע… עכשיו יש לבצע ולעמוד בכל לו"ז המופיע בלוח גאנט. לעשות עם עצמנו ישיבה שבועית וחודשית לבדיקת עמידה ביעדים ובמטרות הסופיות. במידה ואנו לא עומדים אפילו רק במשימה אחת, עלנו לבדוק מדוע ולתקן את הדרוש תיקון.

בשום פנים ואופן אין להתעלם מהלוח ולעבוד על פי כוח האנרציה, האנרציה ועל אוטומט

ומה לעזאזל עושים עם הקורנה שוב מפריע? משנים את לוח הגאנט בהתאם. בונים סדר עדיפות שונה המתאים למצב אך חורג כמה שפחות מהמטרות שלנו.

נכון, קל להגיד ולדבר וקשה לעשות, אך זו החוכמה, לדעת לעמוד במטרות גם בתקופות קשות.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 97
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן