מאת: אפרת ננר – ייעוץ ארגוני ואימון לעסקים 050-9282798
היה ואתה מאמין שהאמירה "גדולה" עליך, לא אמינה, מעייפת ולא ניתנת להשגה, אתה שייך ל- 95% של האנשים. ובמילים אחרות, רובנו מאמינים שמציאות היא נתון ותפקידנו להתמודד. ככל שנדע יותר, נכיר יותר נהיה בטוחים אמיצים ומפוקסים, נצליח יותר בחיים.
אני באה לקשות ולהטיל עליך אחריות כוללת. גם על מה שקורה לך וגם על המציאות סביבך. נכון, יש אומרים שהמציאות נתונה, היא אובייקטיבית ודרך ההתמודדות שלנו, קובעת את מהלך חיינו, התנהלות העסק שלנו, התנודות בארגון ואף מה שקורה במשפחה שלנו.
לשפה יש עוצמת השפעה אדירה על דפוסי החשיבה, על הרגשות ועל ההתנהגות. קביעה זו היוותה בסיס לשיטת ה-N.L.P (Neuro-linguistic programming – ניתוב לשוני פיזיולוגי),
אותה פיתחו גרינדלר ובנדלר (1975) ושנקראה "המודל של מילטון". אין כוונתי להלעיט אותך בתיאוריות משדה הפסיכולוגיה התנהגותית. אני מבקשת לתת בידך מתנה. לתת לך את מתנת המודל הלשוני לניתוב מציאות חייך ביצירת חוויה סובייקטיבית ועשירה, המעודדת מוטיבציה לצמיחה ולהצלחה.
המילה היוצאת מגרונך, בטון מתאים, בקצב נכון ובהקשר הולם, מאפשרת את מציאות אליה שאפת ואת המשמעות שלה לגבך ולגבי הסביבה. כך יוצרת המילה את המציאות המצופה ואתה מעניק לה את המשמעות.
הייה אקטיבי ויוזם בבחירת המילה, בניתוב השפה ובדרך השימוש בה, כדי להיות זה המשפיע על דפוסי החשיבה, על הרגשות ועל ההתנהגויות הנלוות.
המפתיע והמעודד היא בעובדה שההשפעה מתקיימת גם על הסביבה וגם ובעיקר על דפוסי החשיבה שלך, כמו גם על הרגשות ועל ההתנהגות שלך.
אז איך עושים זאת? אילו הן מילות הקסם ? איזה הוא המשפט המנצח? איך תדע שאתה בדרך הנכונה?
1. רענן את אוצר המילים החיוביות שלך ובחר להשתמש בהן הרבה ככל שניתן. (כן, יפה, אפשרי, יכול, טוב, יתכן, פשוט, טבעי, רגוע, מזמין, קליל, מעניין, בסדר,נעים וכיו"ב)
2. הימנע עד כמה שאפשר משימוש במילים שליליות. (לא, אל, רעש, חזק,כעס, קור, מפתיע, מחנק, עצב, קושי, להשתדל, להתרכז, רעב, צמא, פחד, לנסות, עצב, לפתע, מאמץ וכיו"ב).
3. משפט מנצח הוא זה המתאר מציאות אמיתית נתונה והמשכו מוביל להישג אפשרי בעתיד קרוב וקונקרטי.
4. שמור על טון דיבור נעים ורגוע, על קצב דיבור איטי ההולך וממהר לקראת הסוף.
5. הקשב באופן פעיל. (הנהן בראשך, חייך, "זרוק" מילה פה מילה שם: אני מבין, מעניין, נכון ..שמור על קשר עיין).
6. השתמש בדמיון והצע כך לבן השיח שלך.
7. כדי ליצור קירבה ואמון, הבחן בין מילים המתארות רגשות, תחושות, מחשבות ועשייה, אצל הדובר והרבה לשימוש באותן מילים.
8. הקפד על לבוש הולם, על ניקיון ועל מראה אסטטי.
9. לפני יציאתך מהבית, הקפד על הבעת פנים חיובית ונעימה. (עשה זאת מול מראה לפני יציאתך)
10. במהלך היום והערב הקפד לשמור על הבעת פנים נעימה ומקבלת.
איך תדע שאתה בדרך הנכונה?
שים לב: 1. למשוב שאתה מקבל מהסביבה,
2. להרגשתך הכללית
3. לשינה שלך
4. לזמן הפנוי העומד לרשותך
יש משהו אחד הקשור רק בך והוא אתה!
לפניך 10 כללים פשוטים למינוף עסקי והקשורים אך ורק בך, בהתנהלות האישית שלך, כלפיך וכלפי העסק שלך.
1. אתה מומחה בתחומך וכך אתה מציג את עצמך
2. אתה ראש לשיטה כי אתה פיתחת אותה ויש לה הוכחות בשטח.
3. זמנך קצוב וקשה להשגה, בטלפון, ביומן…. ("מזכירתי/אני אחזור אליך מאוחר יותר)
4. השרות שלך יקר (כי כך בטוח הלקוח שהוא מרוויח יותר)
5. "נבחרת" להיות בין לקוחותיי (תופס / שיחת התאמה)
6. לבושך הולם את עיסוקך.
7. חומר העבודה איתו אתה מגיע לפגישה, מעוצב ומותאם (יומן, תיק, מחשב נייד, טפסים מותאמים ונגישים וכ"ו)
8. אינך מתפנה לעניינים שאינם קשורים לשיחה (הנייד כבוי, דוחה בנימוס פניות ושאלות של המשרד או של חברים, הכיבוד מוגש לפני)
9. אתה משדר ביטחון וענווה (משתמש בשפה השלווה, מכיר מוקיר את התועלת שבשפת הגוף)
10. יש לך "שם" אמין כשומר לקוחות ומיטיב עימם.