מחווה לפסנתרן ולמעבד ארל וויילד במלאת לו 100 שנה, 24.12.2015 יום ה'

unnamed (1)


במסגרת הפסטיבל "שלושה ימים של פסנתרים"
בתיאטרון ירושלים, מנהל מוזיקלי: מיכאל וולפה

מגרשווין ועד גרוניך

אנדי פלדבאו ושלמה גרוניך ביחד ולחוד

אנדי פלדבאו מקדיש חלק ניכר מעבודתו האמנותית לביצוע יצירותיו של המלחין היהודי האמריקני הגדול, חלוץ הג'אז הקונצרטי, ג'ורג' גרשווין. הוא חובר אל הזמר והיוצר שלמה גרוניך, אשר חוזר לפסטיבל בפעם השנייה. יחד הם מבצעים מוזיקה מקורית ועיבודים חדשים שנכתבו במיוחד עבור פסנתרים.

בתכנית
פרלודים לפסנתר, 'רפסודיה בסגנון בלוז' ושירים מאת ג'ורג' גרשווין, שירים ויצירות אינסטרומנטליות מאת שלמה גרוניך, ויצירות נוספות לפסנתר אחד או לשני פסנתרים.
קטע וידאו אנדי פלדבאו 

24.12.2015 יום ה' 21:30 אולם רבקה קראון
כרטיסים בקישור הבא

מיהו אנדי פלדבאו?
הפסנתרן הישראלי הצעיר אנדי פלדבאו, בוגר ביה"ס ג'וליארד, יבצע רסיטל משותף עם שלמה גרוניך בפסטיבל "פסנתרים" בירושלים. פלדבאו, אשר פעיל בתעשיית המוזיקה בארה"ב, באירופה ובארץ, יופיע העונה במגוון מסגרות קלאסיות. בין הקונצרטים הבולטים שיבצע העונה יופיע כסולן עם תזמורת ירושלים בביצוע הקונצ'רטו השני של ברהמס, וכן עם תזמורת חיפה ותזמורת הבמה הישראלית איתן יבצע את עיבודו הוירטואוזי לפסנתר סולו ולתזמורת של קרנבל החיות מאת סןסנס. פלדבאו יופיע כסולן בסדרת "צעירים במרכז" בירושלים, בסדרותיה השונות של אורית וולף, בסדרות ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמןמהטה, ובסדרות האקדמיה בירושלים.

פלדבאו מופיע כסולן תזמורות עם קדנצות פרי עטו. בשנים האחרונות הופיע בין השאר עם התזמורת היהודית של לוס אנג'לס, הקאמרית של בדפורד, הסינפונייטה הישראלית בארשבע ותזמורת אשדוד. הוא הופיע ברסיטלים באולמות המכובדים קרניגי הול בניו יורק, תיאטרון פורד בהוליווד, אולם פרסטון ברדלי בשיקגו, סטינווי הול בלונדון, אולם פול בג'וליארד, מוזיאון ת"א, והנרי קראון בירושלים.
פלדבאו ניגן בשידור חי בתחנות הרדיו הקלאסיות הראשיות של ניו יורק ושיקגו, WQXR, WFMT וקול המוזיקה בישראל. בסיבוב קונצרטים ב2011 הוזמן ע"י הKeyboard Charitable Trust היוקרתית שבלונדון, ביצע רסיטלים ברחבי אירופה: לונדון, ברלין, מינכן, פרנקפורט והמבורג. במסגרת פעילותו הענפה ברחבי ארה"ב ביצע רסיטלים בערים ואולמות חשובים בוושינגטון, שיקגו, ושלושה קונצרטים שונים בקרניגי הול בפרק זמן של שנה וחצי. כמו כן הופיע כסולן בפסטיבל "שופן ושומן" ו"ליסט, החיים לפי המוזיקה" שבניו יורק. בעונת 2014-15 הוזמן לבצע סיבוב קונצרטים בארה"ב בניו יורק, וושינגטון הבירה, וושינגטון המחוז, אינדיאנה, מישיגן, טניסי ואורגון. בנוסף, הוזמן שוב לנגן כסולן עם התזמורת היהודית של לוס אנג'לס בעונה הקודמת, וכן עם תזמורת סינפוניה וארסוביה בווארשה, ועם התזמורת הקאמרית של בדפורד בניו יורק. בימים אלו פלדבאו עובד על הקלטת הדיסק המסחרי הראשון שלו שיורכב ממכלול העיבודים הוירטואוזים של ארל ווילד למוזיקה של גרשווין, רפרטואר שלא בוצע מעולם בישראל.

בשנים האחרונות זכה פלדבאו במקום הראשון בתחרות ה American Protégé שבניו יורק, במקום שני בתחרות אשדוד לפסנתרנים צעירים, במקום שלישי בתחרות כץ בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמןמהטה, ובפרסים מיוחדים בתחרות ע"ש סלונימסקי ברוסיה, וכן במלגות הצטיינות מלאות ללימודיו בארץ ובארה"ב מטעם קרן התרבות אמריקה ישראל, במלגות הצטיינות מטעם ביה"ס ג'וליארד, במלגות הצטיינות מלאות מטעם ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה, ובמלגות מטעם הקרן HFLS, סוזן ו. רוז, האחיות קמייה, הקרן ע"ש סליה ויוסף אשר, ומרילין הוכברג המרמן.

אנדי פלדבאו השתתף בכיתות אמן חשובות בהדרכתם של ריצ'ארד גוד, אאן שאיין, לזלי הווארד, סטפן שייה, אלון גולדשטיין, דניאל הוקסטר וגלעד מישורי. הוא נמנה על סגל ההוראה בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמןמהטה באוניברסיטת תל אביב, וסגל הפסנתרנים בכיתות האמן הבינלאומיות לכלי קשת "קשת אילון". כמלחין, הלחין יצירות רבות לפסנתר אשר אותן ביצע והקליט, וכן יצירות להרכבים קאמרים, למקהלה ופסנתר ולכלי סולו שונים. פלדבאו ידוע בהפתעותיו בביצוע הדרנים מקוריים פרי עטו, וברפרטואר שלו עיבודים וירטואוזים רבים לפסנתר של שירים מברודווי ומדיסני. לאחרונה ביצע את עיבודו הוירטואוזי ל"עולם חדש" מהסרט אלאדין מאת דיסני וזכה לביקורות נלהבות. כמו כן הלחין קדנצות לקונצ'רטי מאת מוצרט, היידן ורחמנינוב.

פלדבאו הוא בוגר ביה"ס היוקרתי ג'וליארד שבניו יורק, שם סיים את לימודי התואר השני בפסנתר בכיתתו של פרופ' ג'וליאן מרטין. בנוסף הוא בוגר ביה"ס מאנס שבניו יורק, שם למד עם פרופ' פבלינה דוקובסקה וקיבל תעודת אמן. כעת לוקח שיעורים אצל פרופ' איתן גלוברזון ומקדיש את כולו לביצוע רסיטלים ברחבי ארה"ב, אירופה וישראל ובכתיבת יצירות ועיבודים פרי עטו. ב-2008 סיים את לימודי התואר הראשון בביה"ס ע"ש בוכמןמהטה בכיתתו של פרופ' עמנואל קרסובסקי. לפני כן השלים את לימודיו בקונסרבטוריון גבעתיים אצל גב' לילי דורפמן.

ב 26.11 ימלאו 100 שנה לפסנתרן האמריקאי הוירטואוז ארל ווילד Earl Wild .
ווילד, שנפטר לפני חמש שנים, נודע כוירטואוז מילדותו וניגן בפני ששה מנשיאי ארצותהברית. היתה לו קריירת סולו מפוארת הוא נודע גם כמלחין וכמעבד של יצירות מופת, בעיקר של עיבודים וירטואוזים לפסנתר אותם ביצע.
הפסנתרן הישראלי אנדי פלדבאו הוא הראשון המביא לביצוע בישראל את מכלול העיבודים של ארל ווילד ליצירות גרשווין.
המכלול כולל אטיודים לשירים מפורסמים (כגון The Man I love, I got Rhythm), פנטזיה על האופרה "פורגי ובס" ווריאציות על נושאים מתוך שירים של גרשווין.
פלדבאו מקליט את המכלול בימים אלו, וקטעים ממנו יבוצעו בקונצרט מיוחד זה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן