מופעי מחול נובמבר 2022

אישה בשמלה כחולה מטפסת על גבעת חול

בואו תשכבו- נעה דר ומיכל סממה

יום חמישי 10.11 בשעה 20:30 ויום שישי 11.11 בשעה 14:00 סטודיו קבוצת מחול נעה דר, רחוב לסקוב 13, תל אביב

 

המופע נע בין חווית הגוף הסובייקטיבית, האישית ואינטימית, לבין האופן בו אותו גוף נתפס ומטופל במרחבים הרפואיים ובירוקרטיים – כאובייקט פלסטי אחיד, מפוצל לאיברים, מאובחן ומקוטלג . ׳בואו תשכבו׳ מזמין את הקהל לנוע בחלל שמשנה צורות ונקודות מבט, מהסטודיו למעבדה, מהביוגרפיה לדו"ח הרפואי, מהמטופלת למטפלת, מיכולת – לאין אונים, ממציאות לפנטזיה.

נעה דר, כוריאוגרפית ורקדנית. יצירותיה הוזמנו ע"י הפסטיבלים המרכזיים בישראל והוצגו בבמות בין לאומיות רבות ברחבי העולם. בין הפרסים בהם זכתה נמצאים פרס רוזנבלום עת"א-יפו, פרס היצירה של משרד התרבות ופרס לנדאו מטעם מפעל הפיס. רוב עבודותיה נוצרו במסגרת 'קבוצת מחול נעה דר' שהקימה ב 1993, תוך שיתוף פעולה עם אמנים ואמניות משדות יצירה שונים. 

 

מיכל סממה, יוצרת בתווך שבין מחול לפרפורמנס ולאמנות פלסטית. עבודותיה, מרביתן תלויות מקום, נעות בין חללי הבמה, הגלריה והמרחב הציבורי.

 

יוצרות ומופיעות: נעה דר ומיכל סממה 

טקסט: מיכל סממה

יוצר פס קול: אלעד שניידרמן

עיצוב אובייקטים ותאורה: יאיר ורדי

ניהול הפקה: כרמל הרטמן

 

לרכישת כרטיסים

 

כחולות- גליס ליס

יום חמישי 3.11 בשעה 19:30 ויום שישי 4.11 בשעה 14:00 מרכז סוזן דלל תל אביב

 

הכוריאוגרפית גלית ליס מעמיקה את מחקרה מהעשור האחרון, וממשיכה את האג'נדה האמנותית-חברתית שלה השואפת להנכיח את "האסתטיקה הפיזיולוגית" של הגוף המבוגר בזירת המחול העכשווי.

 

ביחד עם אנסמבל שמורכב מ-14 נשים בגילאי 80-65, ליס בוחנת את הוויית ההתבגרות והזִקנה דרך גוף ותנועה. היא מציעה תנועה אפשרית במרחב הפרפורמטיבי והציבורי – כזו שמאתגרת את הגוף המחולי השגור ובוחנת את התפיסות החברתיות והפוליטיות הרווחות. הפרפורמריות שלה חושפות את הביוגרפיה הקבוצתית שחקוקה בגופן וקשורה ברעיונות חברתיים-לאומיים ובאתוס הציוני שלרגליו התחנכו, ובו בזמן פורמות אותה ומפנות מקום לארוס ולגוף האישי.

 

במופע נוגע ומעורר מחשבה העבר וההווה ניצבים זה לצד זה. מתוך התפרקות של רעיונות קולקטיביים ולצד תנועתיות המאתגרת את הגוף המבוגר עולות שאלות בנוגע לנאמנות, לזהות, לגוף, למקום ולבית.

 

כוריאוגרפיה: גלית ליס
שותפה ליצירה: אורית גרוס
בהשתתפות: אורית גרוס, אורנה שור, הלינה שמשינס, ורד יציב, טרי קישינובסקי, נורית לימור, נעמי יהל, סמדר אלעד, סמדר כרמון, עדה נגר, צפורה רם פינק, שרה דגן
דרמטורגיה: נטלי צוקרמן
מוזיקה: אבי בללי
תפאורה: איריס מועלם

לרכישת כרטיסים

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן