מה מסתתר מאחורי הצחוק ?

03

נתחיל עם הצחוק 10 עובדות על השפעות מרפאות של צחוק

1. רמת האנדורפינים והאנקפלינים במוח ובכך שיפור מצב הרוח עד כדי תחושת אופוריה זמנית, דבר שיכול להוות תמיכה לטיפול בדיכאון, למשל.

2. הפחתת תגובה אלרגית בעור לאלרגנים שונים.

3. סיוע בטיפול בסרטן – אני מפנה את הקוראים גם למאמר שהתפרסם בביטאון "קול הנטורופתיה" בגיליון מס‘ 17 בנושא "הומור וצחוק כטיפול בסרטן".

4. במעקב אחרי תגובות הצחוק של נשים, תחושת העירות ורמות תאי החיסון מסוג NK (Natural Killers), נמצאה קורלציה ישרה בין מידת הצחוק ובין רמת תאי ה- NK והורדת רמת המתח. מכאן שהצחוק מגביר עמידות חיסונית ומפחית רמות מתח.

5. לא רק צחוק מוריד רמת מתח, אפילו הציפייה לצחוק מורידה את רמת הקורטיזול בדם, דבר המשפר את תיפקוד המערכת החיסונית.

6. בניסוי בקרב ילדים, אלה שצחקו הכי הרבה זכרו הכי פחות כאב מושרה.

7. בבחינת רמות הסוכר בדם אחרי ארוחה מצאו כי למשתתפים שראו קומדיה הייתה רמת סוכר נמוכה יותר מאשר כשהם ראו הרצאה משעממת.

8. צחוק משפר את מצב הרוח ואת תחושת האושר.

9. צחוק מקדם פתיחות, מוטיבציה ומעורבות.

10. צחוק משפר את הדימוי העצמי.

(מתוך מאמר של ד"ר איתן לוי)

קצת עליי אני ליטל אסיף בעלת תואר בצחוק

זה אחרי שאימצתי את ההומור ואת הצחוק כדרך חיים

אחרי שבמהלך חיי חליתי בסרטן בלוטות הלימפה וצחוק עזר לי להתגבר על אחת התקופות הקשות של חיי.

אחרי שהבראתי התחלתי לבדוק מה אני רוצה לעשות עם החיים שלי והתחלתי לעבוד עם ילדים במסגרות שנות אחרי תקופה של צמצומים במערכת החינוך מצאתי את עצמי עובדת בתחומים שבכלל לא התאימו לי רק בשביל הכסף…..

הייתי אדם עצבני ומתוח אז הלכתי ללמוד אימון אישי תוך כדי הלימודים עברתי עוד חוויות שגרמו לי להיות רצינית יותר ואז אחרי שנתיים של ניג'וסים מהאימא הפולנייה שלי נחשפתי פעם ראשונה ליוגה צחוק …. זה היה מדהים חשבתי שתיכף מחכים לי בחוץ האנשים עם החלוק הלבן אבל נשארתי עד הסוף ובאתי פעם נוספת ובפעם השלישית משהו התעורר אצלי משהו נפתח וחזרתי לצחוק ולחייך ואפילו הייתי רגועה יותר במקום מתח ולחץ התחלתי לצחוק ולהצחיק את האנשים סביבי ואז הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות לגרום לאנשים להשתחרר להיפתח להוריד את רמות המתח והלחץ בחיים. אז זה מה שאני עושה היום זה נקרא צחוקטרון שילוב של יוגה צחוק שעשועי חברה ומשחקי תיאטרון בין לבין אני מכניסה תכנים אימוניים ועוד כלים שאספתי במהלך הדרך.

אז כדאי לצחוק והרבה כי זה מיטיב איתנו?

בהחלט זה משפר את איכות חיינו אני ממליצה להקדיש יום אחד בשבוע לפחות לצחוק מהבוקר עד הערב

יש לציין שיוגה צחוק זו דרך אחת להכניס צחוק לחיינו התורה הגיעה מהודו ממציא השיטה נקרא ד"ר קטריה

זה קצת מביך נכון אתה נמצא בסיטואציה שאינה "רגילה" אנשים שצוחקים בלי סיבה זה נראה חריג ומשונה הצחוק משום מה מתקשר אצלנו אל מקום לא נוח (אולי צוחקים עליי? וכד') אבל כשמשחררים מחסומים אלו ונותנים לזה צ'אנס פתאום הדברים נפתחים ודברים נפלאים קוראים בחיים.

אף אחד לא מלמד אותנו את משמעות החיוך והצחוק יש לשים לב שהורים ובכלל לנו כבני אדם קל יותר להגיב לבכי למשל ופחות להומור ולצחוק ואז זה מה שהילד מפנים ומוציא החוצה ילדים צוחקים הרבה יותר ממבוגרים רק שאנחנו (המבוגרים) לא תמיד שמים לב לזה.

ההגדרה המילונית לצחוק – צחוק הוא פעולה פיזיולוגית קולית המשנה את הבעת הפנים באופן הדומה לחיוך.

מה הבדל בין שמחה צחוק והומור? שמחה זהו רגש מתוך מכלול הרגשות שאנו חשים צחוק זה התוצאה של הרגש ושל דרך הפעולה והומור זה דרך הפעולה להביא לתוצאה.

כשאדם מסיר את השיפוטיות והביקורת מעצמו הוא משוחרר יותר ואז הוא מסיר את השיפוטיות וביקורת גם מהאחר.

בסרט "החיים היפים" יש קטעים מלאי הומור, האם אפשר לומר על הסרט הזה שהוא "מצחיק"

לגביי הסרט החיים יפים הוא סרט שנוי במחלוקת ואפשר לומר שיש בו הרבה קטעים מצחיקים אבל הוא בתוך סיפור טרגי הסרט בדיוק ממחיש את זכות הבחירה של האדם. יש סיטואציה טרגית שאי אפשר לשנות אנו בוחרים כיצד להגיב אליה.

כשמתחילים לצחוק "סתם" זה כמו כל פעולה אחרת כמו שמגיעים למכון כושר ועובדים על שריר מסוים בהתחלה זה קשה ולא בדיוק מרגיש נכון אבל בצחוק יש משהו נוסף הוא מדבק ואחרי כמה שניות זה הופך לצחוק אמיתי

כאדם בוגר יש לנו את היכולת לזהות מה אנחנו עדייןרוצים מהחינוך שקיבלנו בבית וממה אנחנו יכולים להגיד לו תודה שרתת אותי יפה עד עכשיו אבל עכשיו אני לא זקוק לך יותר.

לסיום אני אשמח לספר כמה בדיחות טובות ולהזמין את כולם לקבוצה בפייסבוק שכל אחד שם מעלה מה שמצחיק אותו –

צוחקים בכיף – עם ליטל אסיף

כל מי שרוצה לצחוק להשתחרר קצת מרצינות היום יום מוזמן לצחוק 🙂

–          זקן אחד מתקשר לבנו בניו-יורק ואומר: "אני לא רוצה להרוס לך את היום, אבל אני חייב לספר לך שאימא שלך ואני מתגרשים. ארבעים וחמש שנות סבל וייסורים, זה בהחלט מספיק!" "אבא, על מה אתה מדבר?!", צורח הבן. "אנחנו כבר לא מסוגלים להסתכל האחד על השנייה," מספר האב, "נמאס לנו מהיחסים האלה, ונמאס לנו לדבר על זה. אפילו יש לי כבר מישהי אחרת. אתה יכול להתקשר לשיקגו, לאחותך ולספר לה על כך." מנתק את הטלפון. הבן, מתקשר לאחותו שמתפוצצת בטלפון: "אנחנו נראה להם! מתגרשים?… מה פתאום! אני אטפל בזה!" היא מתקשרת לאבא שלה וצועקת עליו: "אתם לא מתגרשים! אתה שומע? אל תעשו שום דבר עד שאני מגיעה אליכם. אני מתקשרת בחזרה אל דני ושנינו נגיע מחר. עד אז, אל תעשו כלום. שמעת אותי?" ומנתקת. הזקן מסתובב ואומר לאשתו, "מצוין, התוכנית עבדה. הם יעשו את החג אצלנו וגם ישלמו בעצמם על כרטיסי הטיסה!!!"

–          איש אחד עולה לגן עדן ושואל את אלוהים:

           "מה אני עושה פה? הייתי רוצח שכיר וגנב."

           אלוהים שואל אותו: "היית נשוי לפולניה?"

           האיש עונה: "כן".

           אומר אלוהים: "גיהינום לא עוברים פעמיים".

–          בלונדינית אחת מצלצלת לחבר שלה בהיסטריה וצעקות, הוא שואל אותה מה קרה והיא אומרת לו שהיא קנתה פאזל והיא לא מצליחה להרכיב אותו, הוא נרגע ואומר לה שהוא יגיע עוד מעט לעזור לה, הוא מגיע והיא מראה לו את התמונה ואת כל החלקים והוא אומר לה : תשמעי, אני לא חושב שיש סיכוי אי פעם שנצליח להרכיב את הפאזל הזה אז בואי נרגע נשתה משהו ונחזיר את כל הקורנפלקס לשקית

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן