למה עסק צריך לבנות תקציב ואיך בונים אותו?

תקציב הוא כלי ניהולי שבעזרתו ניתן לתכנן את ההכנסות וההוצאות ולנהלם במהלך שנה, חודש
,שבוע ואף יום .הוא פועל יוצא של אסטרטגיה עסקית שבחרתם ולא האסטרטגיה עסקית בעצמו .
הוא עושה אופטימיזציה של המשאבים הקיימים תוך התחשבות בסדר עדיפויות ואילוצים.
לרוב תקציב נבנה לתקופה של שנה, אך לעיתים בונים תקציב פרוייקטאליים קצרים או ארוכים
משנה וכן ניתן לבנות גם תקציב רבעוני .
קיימות שתי שיטות עיקריות לבניית תקציב:
1. תקציב אפס – בונים תקציב מהתחלה, בודקים ובוחנים את הצרכים וסדרי העדיפויות על פי
האסטרטגיה העסקית .
2.תקציב המשכי – שיטה זו מתבססת על תקציב של שנה קודמת עם שינויים קלים בהתאמה
לצרכים חדשים וסדרי העדיפויות .
התקציב מורכב ממספר קטגוריות – הכנסות, הוצאות קבועות, הוצאות משתנות, שיווק ופרסום, השקעות, חיסכון, רזרבה וכו'.
לכל קטגוריה יש לבנות את תת סעיפים תוך התחשבות לחודשי השנה, עונתיות העסק, אירועים ועוד.
הרבה פעמים עסקים נופלים דווקא בזה…לא מנהלים תקציב אמנם מצליחים להגדיל הכנסות אך ההוצאה אשר הביאה להכנסה הנוספת גדולה מתוספת הכנסה בצורה דרסטית וכך יוצא שבעצם העסק מפסיד .
על כן תכננו את התקציב העסק שלכם ונהלו אותו !
מאחלת לכולם חופשה נעימה וקיץ מרענן ?
בהצלחה !
בת שבע גרינברג
M.B.A יעוץ ארגוני ועסקי
שאלות ניתן לשלוח למייל [email protected]
כתובת האתר www.movingup.co.il

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 97
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן