למה חשוב שהורים וילדים ישחקו יחד

ראשית‭ – ‬משחק‭ ‬הינו‭ ‬שפה‭ ‬בה‭ ‬נוצרת‭ ‬תקשורת‭ ‬אחרת‭ ‬בין‭ ‬הורים‭ ‬וילדים‭. ‬
בזמן‭ ‬שהורים‭ ‬וילדים‭ ‬משחקים‭ ‬נוצר‭ ‬איזור‭ ‬מפורז‭, ‬שבו‭ ‬ההורים‭ ‬והילדים‭ ‬נמצאים‭ ‬באותה‭ ‬רמה‭. ‬למה‭ ‬כוונתי‭?‬
אני‭ ‬מתכוונת‭ ‬שבחיי‭ ‬היומיום‭ ‬זמן‭ ‬איכות‭ ‬הורה‭ ‬וילד‭ ‬הוא‭ ‬מזערי‭ ‬ביותר‭ ‬ולעיתים‭ ‬לא‭ ‬קיים‭. ‬מצב‭ ‬זה‭ ‬גורם‭ ‬למתחים‭, ‬ריבים‭, ‬משחקי‭ ‬כוח‭, ‬אי‭ ‬שיתוף‭ ‬פעולה‭ ‬ולכן‭ ‬במהלך‭ ‬השנים‭ ‬מצאתי‭ ‬לנכון‭ ‬ליצור‭ ‬סדנאות‭ ‬הורים‭ ‬וילדים‭ ‬לתקשורת‭ ‬ושפה‭ ‬חדשה‭ ‬אחרת‭ ‬ביניהם‭, ‬וכך‭ ‬גם‭ ‬ליצור‭ ‬דיאלוג‭ ‬מאוזן‭ ‬ובריא‭ ‬לכל‭ ‬בני‭ ‬המשפחה‭.‬
בעבר‭ ‬הטכנולוגיה‭ ‬לא‭ ‬היתה‭ ‬קיימת‭ ‬בכל‭ ‬בית‭, ‬המשפחות‭ ‬היו‭ ‬מוצאות‭ ‬דרכים‭ ‬לזמן‭ ‬איכות‭ ‬יחד‭. ‬כיום‭ ‬המצב‭ ‬השתנה‭, ‬הטכנולוגיה‭ ‬המתקדמת‭ ‬והמפתה‭ ‬קיימת‭ ‬בכל‭ ‬בית‭ ‬והמשפחות‭ ‬מחולקות‭ ‬לפינות‭ ‬שונות‭ ‬בבית‭. ‬אפילו‭ ‬בשולחן‭ ‬האוכל‭ ‬בני‭ ‬המשפחה‭ ‬לא‭ ‬מתקשרים‭ ‬זה‭ ‬עם‭ ‬זה‭ ‬והמון‭ ‬פעמים‭ ‬גם‭ ‬תמצאו‭ ‬בשולחן‭ ‬אורח‭ ‬כבוד‭: "‬הסמארטפון‭" ‬לכן‭ ‬עם‭ ‬השנים‭ ‬מצאתי‭ ‬לנכון‭ ‬לפתח‭ ‬בשביל‭ ‬למצוא‭ ‬פתרון‭ ‬ולמלא‭ ‬את‭ ‬הצורך‭ ‬של‭ ‬הילדים‭ ‬לאוזן‭ ‬קשבת‭ ‬ותקשורת‭ ‬נכונה‭. ‬בהיותי‭ ‬מפעילה‭ ‬בחוגים‭ ‬שונים‭ ‬ומסגרות‭ ‬שונות‭ ‬ובעיקר‭ ‬לילדים‭, ‬גילית‭ ‬שבזמן‭ ‬המשחקים‭ ‬הם‭ ‬נוטים‭ ‬לפתוח‭ ‬את‭ ‬הלב‭ ‬ולספר‭ ‬דברים‭ ‬מאוד‭ ‬אישיים‭ (‬ואפילו‭ ‬לפעמים‭ ‬כואבים‭). ‬במהלך‭ ‬המשחק‭ ‬אין‭ ‬שיפוט‭ ‬ויש‭ ‬איזור‭ ‬מפורז‭. ‬התחלתי‭ ‬לבנות‭ ‬סדנא‭ ‬שבה‭ ‬ההורים‭ ‬והילדים‭ ‬מוצאים‭ ‬עניין‭ ‬משותף‭ ‬ומכירים‭ ‬את‭ ‬העולמות‭ ‬של‭ ‬השני‭ ‬תוך‭ ‬כדי‭ ‬יצירת‭ ‬זמן‭ ‬איכות‭. ‬
בזמן‭ ‬פעילות‭ ‬זו‭ ‬ההורה‭ ‬נמצא‭ ‬בגובה‭ ‬העיניים‭ ‬עם‭ ‬הילד‭ ‬וכך‭ ‬הוא‭ ‬מרגיש‭ ‬בטוח‭ ‬ונינוח‭. ‬זה‭ ‬יוצר‭ ‬תקשורת‭ ‬חדשה‭ ‬ואיכותית‭ ‬ביניהם‭. ‬חשוב‭ ‬לי‭ ‬גם‭ ‬להדגיש‭ ‬שגם‭ ‬ההורה‭ ‬צריך‭ ‬לחלוק‭ ‬את‭ ‬החוויות‭ ‬שלו‭ ‬ולגלות‭ ‬פתיחות‭ ‬כלפי‭ ‬הילד‭. ‬כך‭ ‬נוצרת‭ ‬תקשורת‭ ‬דו‭ ‬כיוונית‭ ‬ובעקבות‭ ‬מצב‭ ‬זה‭ ‬נופלות‭ ‬המון‭ ‬חומות‭ ‬בין‭ ‬ההורה‭ ‬לילד‭.‬
ברוב‭ ‬המקרים‭ ‬במהלך‭ ‬הפעילות‭, ‬ההורים‭ ‬נחשפים‭ ‬לקשיים‭, ‬לחוויות‭, ‬לרגשות‭ ‬ולמכאובים‭, ‬שילדם‭ ‬חושף‭ ‬תוך‭ ‬כדי‭ ‬משחק‭ ‬מהנה‭ ‬שמותאם‭ ‬לצרכים‭ ‬מיוחדים‭ ‬של‭ ‬תקשורת‭ ‬ושיתוף‭ ‬פעולה‭.‬
חשוב‭ ‬לציין‭ ‬שהמשחקים‭ ‬נבחרים‭ ‬בקפידה‭ ‬תוך‭ ‬כדי‭ ‬דגש‭ ‬על‭ ‬הצרכים‭ ‬של‭ ‬הילד‭, ‬של‭ ‬המבוגר‭ ‬ועל‭ ‬הצרכים‭ ‬המשותפים‭ ‬לתקשורת‭ ‬בריאה‭ ‬ולשיתוף‭ ‬פעולה‭. ‬הדבר‭ ‬הזה‭ ‬יוצר‭ ‬זמן‭ ‬איכות‭ ‬וחוויה‭ ‬מסוג‭ ‬אחר‭.‬
תגובות‭ ‬המשתתפים‭ ‬חיוביות‭ ‬מאוד‭ ‬ואנשים‭ ‬חוזרים‭ ‬שוב‭ ‬לסדנאות‭ ‬נוספות‭ ‬ולעיתים‭ ‬מעדיפים‭ ‬סדנאות‭ ‬אלו‭ ‬אפילו‭ ‬על‭ ‬פני‭ ‬בילוי‭ ‬בקניון‭. ‬

יהודית‭ ‬לוטואק‭, ‬האוכל‭ ‬כמשחק
[email protected] | 054-7388825

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 97
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן