כלל הפארטו והמחזור העסקי בזמן משבר?

משבר הקורנה הוא זמן טוב לבדק בית. נתחיל בניתוח הפרמטרים השונים של העסק כמו לקוחות, מלאי / שירות, חובות לספקים, חובות של לקוחות, מבצעים ועוד. לאחר מכן ניישם את הכלל הנקרא כלל הפארטו או בשמו המוכר יותר ”חוק ה80/20“.

מהו הפארטו:

בניהול עסקים וכלכלה כלל הפארטו הידוע גם בשם כלל 80-20, אומר כי בעסקים רבים 80% מהפעילות נוצרת על ידי 20% מהגורמים הפעילים. העקרון מבחין בין טפל ועיקר, בין הגורמים העיקריים שבפועל מהווים רק כ – 20% מכלל הגורמים, לגורמים הטפלים המהווים כ – 80%.
לדוגמא, אם נתרגם את זה למושגים שלנו כעסק קטן או בינוני נוכל לומר כי 80% מההכנסה בעסק מגיע מ – 20% מהלקוחות ולהפך % 20 מהלקוחות גורמים ל-80% מהמחזור.

 

כיצד המידע הזה יכול לעזור לנו?

המידע הזה מלמד אותנו כי אנחנו חייבים להפריד בין העיקר לטפל. ליישום הפארטו בעסק עלי למצוא את אותם 20% הלקוחות ולהתמקד בהם בזמן משבר כי אלו הלקוחות אשר איתם נוכל לצאת ל“קרב“ ולדאוג להמשך פעילות העסק.

 

ומה עם יתר 80% הלקוחות? מבחינתנו הם "גנבי זמן", המהווים כ – 20% מההכנסה ולכן בזמן משבר אני לא משקיע זמן מיותר בהם!

 

לסיכום מה עליך לעשות?

מצאו מי הם אותם 20% לקוחות המהווים 80% מהמחזור וטפלו בהם, רק בהם. הם העיקר.

זמין לשרותכם,

ענבל יפת

המטרה – Dtarget

050-4242606

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 92
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן