כללי משחק – אמת או חובה?

ילדים משחקים

לא מעט פעמים אני נשאלת מתי רצוי להתחיל לשחק לפי חוקי משחק (כללי משחק). ותשובתי היא אחת – להתחיל כמה שיותר מוקדם.
זה כבר כמה שנים (מעל 15 שנה) שאני משווקת משחק ששמו בישראל:
"איצ'י פיצ'י העכביש "מחברת ORCHARD
המשחק לפי הרשום על הקופסא מיועד מגיל 3 ומעלה ולמרות מה שרשום על הקופסא אני ממליצה להתחיל לשחק במשחק כבר בגיל שנה. דרך המשחק אפשר ללמד את הילד את כל כללי המשחק, וכל זה בהנאה ובכייף.
לרוב מציינים שיש לשחק לפי כללי משחק ברורים כדי שהילד יבין אותם ויזכור אותם. אני יוצאת מנקודת הנחה שהלמידה מתחילה מגיל ינקות ולכן מה שנלמד את הילד יגדל יחד איתו.
אז איך נלמד אותם את כללי המשחק ונשמור על אוירה נעימה וכייפית כאשר אנו משחקים?
איך נלמד את ילדינו להפסיד בכבוד בלי להתעצבן?
הנה לפניכם חמש עצות יעילות לשחק ביחד עם ילדים שתמיד רוצים לנצח ולשנות כללי משחק:
1. שעון סטופר
הילדים אוהבים מאוד לרוץ אבל רובם אוהבים גם לנצח ולהיות הראשון לחצות את קו הגמר, אבל בכל מירוץ ישנו גם ילד אחד שמפסיד… הרבה פעמים הילד שהפסיד חושד שהילד שניצח רימה.
איך נמנע את ההרגשה הזו? פשוט נרכוש שעון סטופר ובכל פעם ילד אחר ימדוד את זמן הריצה של חברו. בכך נגרום שכל ילד ירצה לנצח את הזמן שהוא השיג במרוץ הקודם ולמעשה הילד יתחרה בעצמו.
2. שאר השחקנים ממשיכים לשחק
כשמשחקים במשחקי קופסא לרוב יש מנצח שזוכה במקום הראשון אבל אפשר להמשיך לשחק כדי לקבוע מבמקום השני, השלישי ….וכך לשאר הילדים תהיה הרגשה טובה יותר והם יחוו את ההפסד בהרגשה נעימה יותר ויהיה להם לאן לשאוף בפעם הבאה.
מה שמוגדר כאן הוא ההנאה בלשחק יחד ולא בהכרח הנצחון.
3. חשוב לבחור משחקים המותאמים ליכולת ולגיל הילד
חשוב לשים לב לגיל וליכולות של הילד כאשר אנו קונים משחק. אף על פי שהגיל המוטבע על הקופסא הוא בגדר המלצה, חשוב לזכור שאם נרכוש משחק שהוא מאתגר יתר על המידה את הילד נגרום לו לתסכול ולרוב גם נגרם לו "לשנוא לשחק"
4. לתת לילד לנצח
בספרה איזבל פיליוזה כותבת:
"כשאני מנצח את הורי אני מרגיש שאני חזק !זה מחמם אותי מבפנים ! אני מרגיש חזק!כשכבר נצחתי לא מעט פעמים את אבא ואמא אני מרגיש שאני מסוגל לשחק עם ילדים אחרים ואין לי חשש להפסיד מולם. "
כשאנו ההורים מפסידים במשחק זה מאפשר לילד לגדול, להרגיש מוערך. למרות זאת לא נפסיד בכוונה אלה נפסיד לפי כללי המשחק, נגיב שהפסד זה לא נורא, נלמד אותו דרך הההפסד שלנו להפסיד בכבוד ושהעיקר שנהנים מן המשחק יחד .
5. לשחק במשחקי מזל (המשאירים את אותם הסיכויים לנצח לילדים ולמבוגרים) או במשחקים שדורשים שיתופי פעולה.
קיימים לא מעט משחקי מזל כמו משחק לודו, סולמות וחבלים ועוד…. במשחקים האלה קיימים כללי משחק אבל לכל אחד ואחת אותם הסיכויים לנצח. כמו כן קיימים משחקים שהם שיתופיים כלומר הנצחון הוא משותף. במשחק חיבים לשתף פעולה כדי להגיע לפתרון אחרת נפסיד כולנו יחד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן