כישורים חברתיים כמנוף להצלחה.

ילד משעין ראש על ידיו

אנו ההורים הישראלים מאד רוצים שהילדים שלנו יהיו אהובים בחברה ושהם עצמם ידעו להיות חברים טובים. אנו רוצים שילדינו יהיו מעורבים חברתית ואף יוזמים, שלא ירגישו בדידות או יחוו דחייה חברתית או חס וחלילה חרם.

מחקרים מעידים שיש קשר בין מיומנויות חברתיות ובין הצלחה.  בעבר קשרו את הצלחת האדם לאינטליגנציה שלו, וחשבו בטעות שככל שרמת הIQ  גבוהה יותר כך גדלים סיכויי האדם להצליח.

החוקים מאייר וסאלובי היו הראשונים שחקרו את הפן של אינטליגנציה רגשית. אינטליגנציה רגשית כוללת מגוון כישורים כמו הבעת רגשות, מודעות עצמית, הערכה עצמית, הבנת האחר, אופטימיות, דחיית סיפוקים ועוד.

הבשורה הטובה היא שניתן לפתח כישורים חברתיים.  ואנו המטפלים הרגשיים, אנשי החינוך וההורים צריכים לשים לב לנורות אדומות בהקשר החברתי. כאשר הילדים מסתגרים בחדרם, לא מגיעים למפגשים חברתיים, נוטים למריבות וסכסוכים חשוב לתת להם כלים להתמודדות.

ילדים ומבוגרים לעיתים רגישים מאד ומגיבים בצורה לא פרופורציונלית לסיטואציה. בקליניקה אני עובדת עם הילדים על ויסות רגשי, על היכולת להביע רגשות, לעבוד בצוות בלי להשתלט ובלי להתבטל. כיצד להצטרף לקבוצה, כיצד לקבל הפסד וביקורת.

המודלינג של ההורים בהקשר החברתי חשוב על כן אני מדריכה את ההורים כיצד לסייע לילדים לפתח כישורים חברתיים ולהיות להם דוגמה. מתי עליהם להתערב ומתי לתת לילדים להתמודד בכוחות עצמם.

אני עורכת יחד עם הילדים מיפוי חברתי – מהן נקודות החוזק שלהם ומה כדאי לחזק.

בנוסף בניתי משחק בשם "להיות חברים" שמטרתו לחזק כישורים חברתיים.

בתאריך 24/6/2020 ארצה בביז בנושא כישורים חברתיים.  אתם מוזמנים להירשם.  ההרצאה ללא עלות.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן