ימים של סתיו

DSC_7624

מאת: אפרת ננר – ייעוץ ארגוני ואימון לעסקים 050-9282798

הינה ימים באים , ימים של סתיו, עננים ראשונים וחצב. שנה נפרדת ואחרת מתקרבת, צעירה רעננה חדשה ותוססת. עת סיום ועת התחלה. לפני שיורד המסך, לפני שנפרד, נעשה אתנחתא לפרדה בטוחה. נעלה את הימים הטובים, נעלה את אלה המאתגרים. נבור מהמוץ את המוצלחים ותומכי הצלחה, נפרד לשלום מהאחרים ונפנה מקום לצמיחה חדשה.

שעת רצון למעגלים המלווים את חיינו כל ימות השנה: במשפחה, בעבודה, בזוגיות, בין חברים ולא פחות מכך, בינינו לבין עצמנו.

חגי היגיע אלי בסיום יום עבודה ארוך ובהתראה קצרה . "…. אני מגיע מהצפון ומבקש לראותך עוד היום", פתח חגי את השיחה מעבר לקו והמשיך: "יש לי חברה המעסיקה קרוב ל-300 עובדים ולצידי עוד שני שותפים. אחד פעיל והשני משקיע בלבד.

הוא הגיע ב-21:00 ומיד נכנס לעובי הקורה. הוא תאר את מצב החברה בתחומי: המוצרים, היקפי היצור והשיווק, כח האדם, הכנסות, רווחים ותחזית לשנה הקרובה. קשה היה להתעלם מהמתח בו היה שרוי חגי. מתח ודאגה שבאו לידי ביטוי במילים, בטון הדיבור, בשפת הגוף וברסיסי הזיעה שהצטברו על מצחו. חגי היה מודאג ולא בכדי. תחלופה גבוהה של עובדים, אי עמידה בלוח ההזמנות וישיבות המאופיינות באלימות מילולית ואף יותר מזה (שפיכת קפה, תנוחת גוף מאיימת). ביני לביני מסגרתי את מקור המצוקה, סגנון תקשורת (גם התנהגות אלימה היא סוג של תקשורת), כן, מקור הבעיה טמון תקשורת והוספתי, עוד תקשורת, ועל סוגיה השונים. את עיקר יהבי הפניתי לבעלי החברה, בהנחה שהם ורק הם יוצרים אווירה עסקית, לטוב או לרע. העסק הזה, לקיחת האחריות על אווירת עבודה מאפשרת צמיחה, מצויה אך ורק בידיהם. הם המבוגר האחראי ואין מלבדם. איתור הסיבה שבגינה השתלטה אווירה חוסמת צמיחה במפעל, זו כבר מלאכה המצריכה מקצועיות ויותר מכך, מחייבת זהירות ואחריות רבה.

הייעוץ הארגוני פועל בעיקר ברמת הרציו. מאבחן, מייעץ ובמידת הצורך או בקשת הלקוח, מלווה את תהליך השינוי.

לאבחון מעמד מרכזי בעבודת הייעוץ והוא מורכב משני רבדים. הרובד האובייקטיבי בו ממלאים שאלונים כשתוצאות הפענוח מהוות אינדיקציה לכיוון הייעוץ, והרובד האינטואיטיבי – סובייקטיבי שלו משקל משמעותי לא פחות, בקביעת המהלכים בכיוון של הייעוץ. האינטואיציה היא משאב משמעותי בחיי כל אדם. השפעה על האינטואיציה, חיזוקה והרחבתה מהווה היום נטבח משמעותי בתקשורת בין אישית ותוך אישית, אותה ניתן לאמץ גם בניהול העסק, החברה ובכל ארגון באשר הוא.

אז איך זה קורה? חקר החוויה הסובייקטיבית אצל הגורם הפונה בעזרת שימוש בשיטת ה – N.L.P (ניתוב לשוני פיזיולוגי).

ה – N.L.P הינה שיטה החוקרת את מבנה החוויה הסובייקטיבית ונחשבת כיום לשיטה המתקדמת בעולם לשינוי מהיר של דפוסי חשיבה, התנהגות ורגש.

שילוב השיטה הנ"ל בייעוץ והאימון בכלל ובייעוץ הארגוני המובא כאן, מקפיצה את ההצלחה הן מבחינת האיכות כמו גם מבחינת מהירות ההשפעה על היחיד ועל הכלל.
מי הלקוח הפוטנציאלי האופטימאלי לעניין? זה "שהכאב" מניע אותו לחפש עזרה. כמו חגי שהגיע ובדחיפות, איתו אתחיל וכשהשינוי יטמא בו, הוא ישפיע על סביבתו (בישיבות ובקשרים שלו עם העובדים), רק אז ניתן להרחיב את ההתערבות היעוצית לגורמים נוספים במפעל, אם יהיה צורך. פעמים רבות, עבודה עם ראש הפירמידה יספיק היות והוא יאציל את השינוי לכפופים לו ואו לקולגות. הייעוץ הפרטני ימשך כשהמלאכה הארגונית תעשה על ידו.

*כל ארגון באשר הוא, נקלע לתקופה של סתיו. הבטן (האינטואיציה) אומרת, הראש מבין והתוצאות בשטח מראות כי הגיע העת לסיום ולפתוח דלת להתחלה חדשה.

לפני שיורד המסך, לפני שנפרד, נעשה אתנחתא לפרדה בטוחה. נעלה את הימים הטובים, נעלה את אלה המאתגרים. נבור מהמוץ את המוצלחים ותומכי הצלחה, נפרד לשלום מהאחרים ונפנה מקום לצמיחה חדשה.

החכם מזהה מהמורות בארגון,

הנבון עושה את הצעד הבא ופונה לייעוץ תומך תקשורת.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן