ייפוי כוח מתמשך

משקפיים וכלי כתיבה מונחים ליד מחברת

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם לקבוע בעצמו ומראש, מה יקרה עימו, אם חלילה תילקח ממנו היכולת לקבל החלטות בעצמו ולא יוכל לדאוג עוד לענייניו. זהו כלי המאפשר תכנון עתידי המקנה לאדם שקט נפשי. בייפוי כוח מתמשך כל אדם מעל גיל 18, בהיותו כשיר ומסוגל לדאוג לענייניו, יכול למנות מיופה כוח או מספר מיופיי כוח שהוא סומך עליהם, שידאגו לענייניו, במועד שבו הוא כבר לא יהיה מסוגל לעשות כן.

 

בייפוי כוח מתמשך יש לרשום הוראות מסודרות למיופיי הכוח, בתחום האישי – למשל, האם מעוניינים להישאר בבית או לצאת למוסד סיעודי, האם רוצים לתת מתנות לכל נכד כשיתחתן, בתחום הרכושי – הוראות לגבי חשבונות הבנק, הנדל"ן וכל יתר העניינים הרכושיים, למשל, האם יש אפשרות למכור את הבית במידה ולא יהיה כסף למימון הטיפולים והוראות להשקעות כספיות, וכן בתחום הרפואי.

את ההוראות יש לכתוב בפירוט רב ובאופן מדוייק.

אפשר למנות מספר מיופיי כוח, ואפשר לחלק ביניהם את תחומי האחריות.

 

מי שלא ערך ייפויי כוח מתמשך והפך ללא כשיר, משפחתו תיאלץ לפנות לבית המשפט  בבקשה למנות לו אפוטרופוס, כאשר לאדם עצמו אין שום שליטה מי מתמנה כאפוטרופוס עליו, ואין שום יכולת לדעת מהם רצונותיו של אותו אדם. בנוסף, הליך האפוטרופסות הינו הליך שמלווה בהרבה בירוקרטיה, ויש צורך בהגשת דוחות מדי שנה לאפוטרופוס הכללי.

על מנת להימנע מכך ועל מנת לוודא שרצונו של האדם ימומש, מומלץ לערוך מראש ייפוי כוח מתמשך, השם במרכז את כבודו ורצונו של האדם, שהוא זה שקובע מראש בהיותו כשיר, מי ידאג לענייניו כאשר חלילה יגיע למצב בו הוא לא יוכל לקבל החלטות, וגם נותן לו הוראות מדויקות איך לעשות זאת.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן