טיפול בחברות לא פעילות

משקפיים על ניירת

בעלי עסקים ומיזמים נהגו להקים לכל עסק או פעילות עסקית חברה בע"מ נפרדת בעלת ישות עצמאית. עם הזמן כאשר פעילות עסקית כלשהי לא צלחה, החברה נותרה כמו שהיא ללא פעילות אך הרישום ברשם החברות נותר וגם החובות בגין האגרות השנתיות הלכו וגדלו והסיווג של החברה הפך ל"מפרת חוק".

חברה שהיא "מפרת חוק" היא למעשה חברה בע"מ שהוכרזה כך בשל אי הגשת דו"ח שנתי לרשם החברות ואי תשלום אגרה של שנתית.

ברגע שרשם החברות מחליט להכריז על החברה כ"מפרת חוק", אזי מופעלות עליה, על הדירקטורים שלה ובעלי השליטה שלה שורה ארוכה מאוד של סנקציות. למשל, בחברה מפרת חוק לא ירשמו שעבודים על נכסיה, לא יירשמו שעבודים לטובתה או כל שינוי או עדכון בפרטי השעבוד, לא יתאפשר לשנות את שמה או מטרותיה של החברה.
לגבי דירקטורים ובעלי שליטה של החברה – ברגע שהחברה הוכרזה כ"מפרת חוק", הם לא יוכלו כלל להקים ולרשום חברה בע"מ חדשה וזאת, עד להסדרה מלאה של ההכרזה או עד לפירוק סופי ומוחלט של החברה מפרת החוק.
חשוב לציין כי מדובר בסנקציות שלא היו קיימות בעבר ובמסגרת תיקון חקיקה והוצאת הנחיות מטעם רשם החברות, הוחלט להטיל סנקציות מעין אלו ולאכוף אותן באופן מלא.

ככל שבעלי החברה מעונינים להסיר את הרישום והסיווג של החברה כ"מפרת חוק" רשם החברות, עליהם להגיש לרשם בקשה להסרתו של הרישום. לבקשה יש לצרף דו"ח שנתי של החברה ולשלם ולהסדיר את כל החובות בגין האגרה השנתית לרשם החברות. יחד עם זאת, במידה ואין כל עניין בהמשך הפעילות של החברה מכל סיבה שהיא, ניתן לנקוט בהליך פירוק החברה מרצון. באמצעות דרכים וצעדים אלו, תוכלו למנוע מראש ומבעוד מועד את הסנקציות רבות וגם לעצור את צבירת החובות בגין האגרה השנתית.


האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין ו/או חוות דעת משפטית. המידע המוצג והמפורט לעיל הינו מידע חלקי וכללי בלבד והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן