טוביה עדיין חולב

kanarmain

סיפור ההצלחה הבינלאומית של המחזמר "כנר על הגג"

אורח מיוחד: אוסְטין פֶּנְדֶלְטוֹן, שחקן ובמאי מוערך ששיחק בהפקה המקורית בברודווי

מספר ושר: אייל שרף

ייעוץ אמנותי: אודי רצין

הפקה:  טרגט זום אין

 

אירוע מקוון

יום א', 13.6.21 בשעה 19:00

המחיר 35 ₪

הרשמה דרך הקישור, או בפנייה לאתר "אוצר תרבות", או בטל' 03-7316561

 

מהולנד ועד צ'כוסלובקיה, מרודסיה ועד פינלנד, "כנר על הגג" הוא אחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר לא רק בתולדות הז'אנר בברודווי, אלא בכל רחבי העולם.

מעניין לציין שכשיוצרי המחזמר חיפשו מפיק, אחת התגובות שהם קיבלו הייתה "זה מוצא חן בעיניי מאוד, אבל מה נעשה כשיגמר לנו המימון של [ארגון הנשים] 'הדסה'?" אכן, אף שבעת יצירת המחזמר התמלילן שֶלְדוֹן הַרְנִיק והמלחין ג'רי בּוֹק כבר החזיקו בפרס פוליצר, הם עצמם חששו מאוד  – מי יתעניין במיוזיקל על יהודים בשטעטל ברוסיה?

אבל "כנר על הגג" עורר, כאמור, מספיק עניין כדי להעלות ביותר מ-30 מדינות, ובמגוון רחב של לשונות. איך קרה?

במפגש מוזיקלי מיוחד יספר אייל שרף את סיפור ההצלחה העולמית של המחזמר שמפיקים רבים פטרו כ"יהודי מדי". מצגת עשירה וקטעי סרטונים מרתקים יאירו את תהליך היצירה. נבחן את הקשיים שבהם נתקלו היוצרים בהבאת טוביה החולב אל בימת ברודווי, ניגע בטוביה שטופול הביא אל המסך, ונראה איך "כנר על הגג" הוא מחזמר על העצמה נשית. במסגרת המפגש יבצע אייל שירים מתוך היצירה, עם ליווי.

המפגש יכלול גם ראיון חי עם אוסְטין פֶּנְדֶלְטוֹן, שהיה אחד השחקנים הראשיים בהפקה המקורית של "כנר על הגג" בברודווי, ב-1964. לימים הפך פנדלטון גם לבמאי מצליח שעבד, בין השאר, עם אליזבט טיילור, ברברה סטרייסנד, מריל סטריפ, ופיליפ סימור הופמן.

אייל שרף הוא חוקר תיאטרון מוזיקלי, וגם זמר ושחקן. אייל מגיש הרצאות בפורמט מיוחד במינו -"הרצגה", המשלבת הסברים מעמיקים, סרטונים ייחודיים, ושירה חיה. בימי הקורונה עיבד אייל את הפורמט לזום, כשהרצה ושר במסגרת מפגשי "הארץ"-לייב, בין השאר. אייל הוא יוצר ומציג המופע עטור השבחים "צללי המוזיקה – הדי האיום הנאצי בשלושה מחזות-זמר", שבמשך השנתיים האחרונות עולה בכל רחבי הארץ.

אייל פרסם שלל מאמרים על עולם התיאטרון המוזיקלי ב"הארץ" וב"מקור ראשון". הוא בעל תואר שני בתיאטרון מוזיקלי מאוניברסיטת ניו-יורק, ובוגר החוג למשחק ב-Royal Birmingham Conservatoire. השתתף במגוון מחזות ומחזות-זמר בניו-יורק. משחק בתיאטרון היידישפיל, שם זכה בפרס הצטיינות לשנת 2018-19. הופיע בסדרות הטלוויזיה “החברים של נאור”, “בית הכלבים” ו”צומת מילר”, ובסרט זוכה פרס אופיר "יד מכוונת". בשנותיו בניו-יורק שימש גם כחזן קונסרבטיבי והוא ממשיך עבודה זו מדי שנה בחגי תשרי (השנה שלח הקלטות וידיאו שהוקרנו כחלק מתפילות בזום). אייל גם נמנה על צוות המנחים לאנגלית באוניברסיטה הפתוחה.

לפרטים נוספים : הילה קומם 052-3534666

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן