חשבון נפש – שינוי גישה ביחס לרפואה משלימה

הקדמה
המילים "חשבון נפש" נקשרות מידית עם דו"ח ביקורת הדומה לסוחר שעורך בדיקת מלאי. אולם, החוש המסחרי היהודי ממציא דרכים נוספות. אמירה יהודית שנונה תבהיר זאת:
כשאיכר פולני מגיע לעיירה ומבקש להתפרנס, הוא עורך סקר מקיף בשוק המקומי; הוא בודק מהם סוגי הסחורות הנמכרות ובעיקר בודק מה חסר. בדרך כלל הוא יבחר בסחורה שכלל לא נמכרת. שם, הוא מניח, ימצא את מענת פרנסתו.
היהודי מגיע לעיירה ופועל הפוך. הוא בודק בשוק המקומי מהי הסחורה המצליחה ביותר ומה נמכר בכמויות גדולות. בתקווה לשכפל את ההצלחה, הוא מחליט לפתוח עסק זהה…
לצד הביקורת ובדיקת החסר, יש מקום לערוך חשבון נשמה. לבדוק אילו איכויות אישיות קיימות בי שבסתר הלב אני גאה ומרגיש בטוח בהן, אילו פעולות הניבו פירות ממשיים משמחים; להודות לה' על העבר ולפעול להעצמתם ולהרחבתם. לערוך חשבון נשמה פירושו לזהות את עומק הלב שלי, ולאפשר לו אמצעי ביטוי.
מומלץ לבחור מרחבים שונים של עשייה: במשפחה, בעבודה, בתפילה או בלימוד ולבדוק שם: מה היו המקומות המרגשים השנה? היכן מפתח הלב? היכן הרגשתי כוח ורצון להוסיף? באילו כדאי לבדוק דרכי ביצוע חדשים? (רשימה כתובה היא צעד חיוני לתחילת עבודה).
הביטוי לחשבון נפש בצורך לפתרון כאבים כרוניים
כאשר אנו סובלים מכאבי מפרקים בכלל ומכאבי גב תחתון המקרינים לרגל, אנו פונים בד"כ לאורתופד כסמכות העליונה, לאחר נטילת משככי כאבים שלא פתרו את הבעיה אנו נשלחים לבצע צילומי רנטגן, אולטרסאונד, ובמקרה הטוב בדיקות דימות כמו M.R.I או C.T. לעיתים קרובות פענוח הצילום מצביע על בלט דיסק או פריצת דיסק בחוליות המותניות L3-L5. הפתרון האולטימטיבי המוצע ע"י הרופא הוא ניתוח. כאשר אופציית הניתוח אינה באה בחשבון מסיבות אלו ואחרות, אנו פונים לעיתים לעזרת הרפואה המשלימה.
חשבון הנפש שכדאי לנו לעשות בפרוס השנה החדשה, הוא לחשוב מלכתחילה על יתרונותיה של הרפואה האלטרנטיבית מזו של הרפואה הקונבנציונלית. רפואה משלימה מסתכלת על מכלול גופו של האדם, ואינה מתמקדת רק במקום הכאב הספציפי ובסימפטומים. לרפואה המשלימה ישנם כלים רבים לטפל בכאבי גב תחתון המקרינים לרגל (כאבי סכיאטיקה), בראש ובראשונה מבצעים אבחון תנועתי אורתופדי יציבתי ומגלים מהו המקור לכאב. לעיתים קרובות כאב הגב התחתון מוקרן מבלט דיסק או פריצות דיסק בחוליות הצוואר שבאותו צד ולעיתים בצד המנוגד.
טיפול מתאים בנטרול הנקודות המעוררות כאב, בחוליות הצוואר, בזוקפי הגב, בשרירי האגן, בשרירי הירך האחוריים, כפף הברך ושרירי השוק האחוריים, עשויים להעניק מזור מיידי ולטווח ארוך. השילוב המנצח של מספר שיטות טיפול כדוגמת שילוב של דיקור עם עיסוי רקמות עמוק של שרירי הצוואר, זוקפי הגב, שרירי האגן ושרירי הרגל האחוריים, הוא אחד מהפתרונות האולטימטיביים לבעיה. שילוב של טווינה עם עיסוי שיקומי לרוחב השרירים ושימוש בטייפים רפואיים הוא דרך נוספת לפתרון הבעיה.
לסיכום, הפנייה לעזרת הרפואה המשלימה כמקור סמכות ראשוני לפתרון בעיות מפרקים ושרירים, לעיתים קרובות חוסך את הכאבים ועוגמת הנפש בפנייה לרפואה קונבנציונלית הדורשת כיתות רגליים מבדיקה לבדיקה ולא תמיד יש לה פתרון לבעיה.
בפרוס השנה החדשה, כדי לנו לאמץ את שינוי התפיסה כאשר תוקפים אותנו כאבים כרוניים ואקוטיים, ולהסתייע מיידית במטפלים ברפואה משלימה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן