חופשה מהנה ותזונה חכמה

תקופת החופשות בפתח, תקופה שמתחילה בחודש יולי ומסתיימת אי שם אחרי חגי תשרי.
החופשה היא זמן של הנאה ושחרור המשפיעה על אורח החיים והרגלי האכילה שלנו. קשה לעשות דיאטה בחופשה, אבל אם אתם רוצים לחזור ממנה לפחות באותו משקל שהתחלתם אותה, תאכלו בצורה מושכלת והגיונית:

כשאתם בדרכים, חשוב שלא תגיעו רעבים לארוחות. תצטיידו בפירות, לחמנייה טובה ורצוי מדגנים מלאים עם ירקות או תעשו הפסקת ריענון במקום בו אתם יכולים לקנות משהו מזין. לא נשנושים. כל החטיפים והשוקולדים של אמצע היום יצטברו להמון קלוריות בלי שתשימו לב.
אם אתם בחו"ל, תתנסו באוכל מקומי, זה חלק מהתרבות ומהכייף שבטיול.
אם בחרתם לאכול בחדר, תקנו בסופר דברים מזינים. הקנייה תאפשר לכם לשלוט במה שאתם מכניסים לגוף.
בארוחת בופה בבתי מלון, תבדקו מה הבופה מציע לפני שאתם ממלאים צלחת ואז תיקחו קצת מכל דבר.
תשתדלו להרכיב צלחת מאוזנת שתכלול ירקות, חלבון ופחמימה.
בארוחת בוקר תעדיפו ירקות, חלבון ולחם מדגנים מלאים. תחסכו הרבה קלוריות אם תוותרו על מיצים, שוקו ופנקייקים.
אם לקחתם יותר מידי ואתם מרגישים שבעים, מותר להשאיר בצלחת. אל תאכלו רק כי זה טעים. ואם בכל זאת קרה שאכלתם יותר מדי או שאכלתם משהו שלא התכוונתם לאכול, "אל תשברו כלים" ואל תרגישו רגשות אשם. הם לא עוזרים. להפך, הם יגרמו לכם לאכול יותר. במקום זאת נסו לחזור לשליטה. תהינו ממה שאכלתם ותשתדלו יותר בארוחה הבאה.
החופשה אמורה להיות כייפית ולא חייבים לוותר על מנות מתוקות וקינוחים. תבחרו קינוח אחד ששווה לבזבז עליו קלוריות.
בחופשת "בטן גב" תקדישו לפחות שעה ביום להליכה.
חשוב שתזכרו לשתות 8-10 כוסות נוזלים ביום, תהינו מחדר כושר, בריכה, הליכות בכל הזדמנות וטיולים.

חופשה נעימה, טעימה ולא משמינה לכולנו.

רות לבריאות,
רות שפיר נטורופתית ויועצת לאורח חיים בריא http://tiny.cc/2hcd8x
הרצאות וחוגי בית בנושא "תזונה ואורח חיים בריא" – 054-7920361
מנחת קבוצות הרזיה ומנותחי קיצור קיבה.
מנחת סדנאות בישול בריא למבוגרים, ילדים ונוער.

תזונה ואורח חיים בריא – https://www.facebook.com/groups/543061595889810

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 107
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
הכל מתחיל בך - הקול הגברי - באנר פרסום לקבוצת פייסבוק
סיגל גבאי, מלווה להתפתחות מקצועית ואישית, מאמנת מוסמכת, מאסטר ל- NLP.
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן