חוזרים אחורה בזמן וחוגגים עצמאות במוזיאון חצר הישוב הישן בירושלים

שחקנים בבגדי חלוצים

יום רביעי, ה אייר 26.4.23 בשעות 15:00-10:00

תיאטרון חי, תערוכה חדשה, סיורים מודרכים

ומשחק שייקח אותנו לחיים של פעם בירושלים

הכניסה חופשית (בתיאום מראש) רחוב אור החיים 6, הרובע היהודי

לפרטים והרשמה: https://www.oyc.co.il/ 02-6276319 או 052-4002478

הפעילות מתקיימת בתמיכת עיריית ירושלים והמועצה לשימור אתרים

 

 

מופע התאטרון "הבעלבוסטע מתכוננת לשבת" – נחזור במנהרת הזמן אל אווירת השבת בירושלים, בימים שקדמו לקום המדינה. נתלווה אל הבעלבוסטע בהכנות הקדחתניות שלפני השבת ונשמע ממנה על סודות החמינדוס של השכנה, סיפורי מעשיות ירושלמיים ונקבל ממנה "טיפים" איך להיות מוכנים קצת לפני שבת קודש… המופע יתקיים בשעות  10:30, 11:30, 12:30, 13:30

 

התערוכה החדשה "סיפור כיסוי" – כיסויי חלה יפיפיים ומיוחדים מאוסף מוזיאון חצר הישוב הישן. סיורים מודרכים בתערוכות יתקיימו בשעות 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00

כיסויי החלה הרקומים ביד נעשו על ידי האישה לצורכי ביתה, לעתים כחלק מתהליך חניכתה והפיכתה לאשת איש. בכיסויי חלה רקומים אלה המסר המועבר אישי יותר ומבטא את רחשי לבה של הרוקמת. אפשר למצוא רחשים לאומיים כדוגמת השיבולים או תקווה לאחרית הימים והגעת הגואל בדגם הלווייתן. עם הגעת הקִדמה והתיעוש כיסויי חלה תפסו את מקומם של הכיסויים שנרקמו ביד וכיסויים מודפסים תפסו את מקומם. כיסויים אלה נעשו בעיקר לצרכים שיווקיים למען מוסדות החסד והישיבות והמסר שניסו מוסדות אלה להעביר בכיסויי החלה הוא אחיד: התורם הוא חלק מהשאיפה לגאולה, הוא תורם למטרה הנעלה של לימוד תורה וישוב תורה בא"י – וברבות הימים ייוושע בזכות תרומה זו. ברבות השנים הועם זוהרם של כיסויי החלה המודפסים והרקומים ידנית כאחד והתערוכה היא הזדמנות לראות עבודות בעלות מאפיינים אישיים מרגשים, עבודת רקמה ייחודית ולהכיר את רוח התקופה.

 

חיים כמו פעם בירושלים – משחק לכל המשפחה חזרה לימים בהם שיחקו בעג'ואים ובגלגל ישן, לא היו מים זורמים בברזים וחשמל היה חלום רחוק….הזדמנות לתפור חור בגרב, למשוך בחבל, לשחק במשחקים שלא עלו גרוש אבל העסיקו את הילדים שעות ארוכות.

 

 

 

מוזיאון חצר הישוב הישן נמצא בבית חצר בן כחמש מאות שנה ברובע היהודי בירושלים.
הוא אחד מקומץ בתים ששרדו את מלחמת העצמאות ואת השיקום שלאחר מלחמת ששת הימים.

החצר המרכזית היתה מוקפת בחדרים ובכל חדר גרה משפחה. החדרים היו קטנים וללא איוורור, ולכן מרבית הפעילות בשעות היום התקיימה בחצר. המבנה עצמו הוא בן כחמש מאות שנה, אך מרבית הפריטים הם מהשנים 1948-1840, תקופה בה ירושלים שינתה את פניה: השלטון הבריטי החליף את השלטון העות'מני, היהודים הפכו לרוב בירושלים, היהודים האשכנזים הפכו לרוב מבין יהודי ירושלים, ההתיישבות מחוץ לחומות, השפעת המעצמות, ועוד.  תערוכת הקבע כוללת שלושה חדרי מגורים מתקופות שונות (התקופה העות'ומנית, סוף התקופה העות'ומנית ותקופת המנדט) המשקפים את השינויים שחלו בירושלים בשנים 1948-1840. בנוסף לחדרי המגורים, יש שחזור של חצר משותפת, שחזור בית כנסת ספרדי ותצוגת בעלי מלאכה מהתקופה.

 

לפרטים נוספים: שירלי יצחקי יחסי ציבור 0547206348

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן