חודשי הקיץ הם חודשי המעברים

זוג ידיים חותמות חוזה שכירות

הפעם נדבר על שכירות
רבים מהמשפחות אשר קנו דירות במהלך השנה עוברים בחודשים יולי ואוגוסט לדירות חדשות. זהו זמן השיא של מעברים וחתימת חוזים לרכישות דירות בהן המעבר יהיה לקראת תחילת שנת הלימודים.
משפחות אשר לא מצאו דירות לרכישה או שידם אינם משגת שוכרות דירות.
במאמר זה אתייחס להשכרת דירות.
כאשר אדם משכיר את דירתו, בד"כ זהו הנכס היקר ביותר שיש לאדם פרטי בחייב למעט דירת המגורים בה הוא מתגורר.
ישנם לא מעט אנשים אשר חושבים כי חוזה שכירות זהו חוזה שפשוט ניתן לעשותו באופן עצמאי או לשלוף חוזה פשוט מהמרשתת.
ישנם מספר נושאים חשובים בהם עורך דין מיומן ומנוסה בחוזי שכירות מסייע בעת חתימת חוזה שכירות.
נוסח החוזה – מעצם טיבו חוזה שכירות בא להגן בד"כ על בעל הבית . הדירה נמצאת בשלטה בלעדית של השוכר ולכן בעל הבית חשוף הן לנזקים הנגרמים ע"י שימוש לא זהיר ע"י השוכר והן לנזקים אשר עלולים להיגרם לצדדים שלישים בשל התנהגות השוכר.
לדוגמא: אם השוכר מארח בדירה אורחים וריצפת הדירה רטובה ונגרם לאורח נזק שכן החליק ושבר איבר, האורח יכול לתבוע הן את השוכר והן את בעל הדירה . במרבית המקרים דווקא בעל הבית היה הנתבע העיקרי שכן מבין הצדדים הוא בעל האמצעים מביניהם. הפתרון הפשוט למצב זה הינו עשיית ביטוח כנגד מקרים אלה. כמעט בכל מו"מ לגבי חוזה שכירות עולה הטענה מצד השוכר שאינו רוצה לשאת בעלות הביטוח . בד"כ השוכר אינו מבין לעומק את אחריותו ואת העובדה שהוא זה אשר עלול להשאיר בטעות מים או אש דלוקה כך שיש סכנה שהדירה תישרף או תוצף ותיהרס. כאשר עו"ד מיצג את המשכיר קל לו להסביר ולהגיע להסדר עם השוכר בדבר חשיבות הביטוח ועלותו.
דוגמא נוספת הוא הערבות לתשלום שכר הדירה. עו"ד מנוסה יודע לבדוק את יכולתו הפיננסית של השוכר וכן לעמוד על כך כי לשוכר יהיו ערבים טובים דיים, אשר במקרה שהשוכר לא יעמוד בתשלומי השכירות או שלא יפנה את הדירה במועד, ולחילופין יגרמו נזקים לדירה, יהיה מהיכן להיפרע מהערבים לשוכר. נושא הערבויות ואופן ניסוח הערבות ובדיקת הערבים הינו נושא קריטי אשר ניסוחם חשוב ביותר על מנת להבטיח את תשלום דמי השכירות במועדם.
כאשר הערבות אינה טובה דייה, גביית שכר הדירה וכן פינוי שוכר כאשר השוכר מסרב להפנותה מסובכת, לוקחת זמן ועולה במשאבים רבים. במרבית המקרים חוזה ערוך היטב יגן על המשכיר ויצמצם את הנזק הצפוי.
דרור כהן אורגד עו"ד נוטריון ומגשר, נייד:0544950013.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן