"חגיגה של סולנים צעירים"

אנסמבל סולני תל אביב-קרדיט ניר פרץ

אנסמבל סולני תל אביב פותח את עונת המנויים 2018-2017 בקונצרט חגיגי ע"ש אסתר בלשה עם שלושה סולנים ישראליים צעירים, מצטיינים ומבטיחים.

כחלק מהאג'נדה החינוכית של האנסמבל ומנהלו המוסיקלי ברק טל ישולבו בקונצרט פתיחת העונה, כמיטב המסורת, מוסיקאים צעירים עטורי פרסים: הפסנתרן מוחמד אלשייך ינגן את הקונצ'רטו לפסנתר ק.449 של מוצרט, הפסנתרנית עדן לורנצן תנגן את הקונצ'רטו לפסנתר ברה מינור של באך, והכנרת ליר וגינסקי תבצע וריאציות על נושא מקורי לכינור ותזמורת של וינייאבסקי.

כמו-כן תבוצע בבכורה עולמית יצירתו החדשה של זיו קוז'וקרו, חמש נגינות ביניים למיתרים, אשר נכתבה בהשראת זמני המשחקים מלאי הדימיון של ילדיו הקטנים של קוז'וקרו.

חיפה: מוצ"ש, ה- 21 באוקטובר, מרכז רפפורט , שעה 20:30,
תל אביב: יום א, ה- 22 באוקטובר, הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר) בשעה 20:30

עונת הקונצרטים 2017-2018 של אנסמבל סולני תל אביב, בניהולו המוסיקלי של ברק טל, תיפתח בקונצרט "חגיגה של סולנים צעירים" ע"ש אסתר בלשה, ב-21 באוקטובר (חיפה) וב-22 באוקטובר (תל אביב) .

כחלק מהאג'נדה החינוכית של טל והאנסמבל, ישולבו בקונצרט כמיטב המסורת אמנים צעירים עטורי פרסים: הפסנתרנים מוחמד אלשייך בן ה-14 מרמאללה , שיבצע את קונצ'רטו לפסנתר ק. 449 של מוצרט, ועדן לורנצן, בת ה -17 שתנגן את הקונצ'רטו לפסנתר ברה מינור של באך, והכנרת בת ה- 13 ליר וגינסקי שתבצע עם האנסמבל וריאציות על נושא מקורי של ויניאבסקי.

כמו כן, תבוצע בבכורה עולמית היצירה חמש נגינות ביניים למיתרים של זיו קוז'קרו אשר נכתבה בהשראת זמני המשחקים מלאי הדימיון של ילדיו הקטנים של קוז'וקרו. כל פרק מכיל מספר אלמנטים מוסיקליים קבועים (קבוצות צלילים, מוטיבים, פיגורציות ריתמיות, התייחסות לטמפו ולתחושת הפעמה ועוד), ועוסק בנוכחותם או בהיעדרם של האלמנטים הללו באופן ״מישחקי״. כמה מהאלמנטים מופיעים לאורך כל חמשת הפרקים אשר מנוגנים ברצף, האחד אחרי השני.

היצירה שתפתח את הקונצרט ותוקדש לזכרה של אסתר בלשה היא הכריזנטמות לתזמורת מיתרים של פוצ'יני

"האנסמבל מטפח סולנים צעירים מצטיינים במשך השנה באופן קבוע" אומר ברק טל מנהלו המוסיקלי של האנסמבל ומוסיף, "רק בשנה האחרונה קיימנו מספר קונצרטים עם סולנים צעירים בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה (שטריקר) ובמרכז למוסיקה ברעננה, ובשנה הבאה צפויים קונצרטים דומים גם במרכזי מוסיקה נוספים ברחבי הארץ. בפרוייקטים אלה אנחנו מדריכים את הסולנים הצעירים ב'נגינה עם תזמורת' ועבודה עם המנצח. בחזרות עם התזמורת, אנו מסייעים להם להבין את תפקידם ומקומם כסולנים עם תזמורת. בעונת הקונצרטים שעברה הצגנו לראשונה סולנים צעירים גם בקונצרט בסדרה למנויים, ולאור ההצלחה של אותו קונצרט החלטנו להפוך זאת למסורת ולהקדיש את קונצרט פתיחת העונה ע"ש אסתר בלשה לסולנים ישראלים צעירים מצטיינים". שילוב הסולנים הצעירים מביא להצלחה גדולה ולקהל רב ומגוון בקונצרטים, מדגיש טל.

הסולנים המשתתפים בקונצרט רשמו מאחוריהם הישגים מרשימים למרות גילם הצעיר: מוחמד אלשיך בן ה -14 המתגורר ברמאללה, זכה עד כה בפרסים רבים ביניהם הפרס הראשון בתחרות שופן הבינלאומית לפסנתרנים צעירים באסטוניה (2016), בתחרות הפלסטינית הראשונה למוסיקה של קרן ברנבוים-סעיד (2016) ובתחרות הווירטואלית לפסנתר של וילָהֶרמוזה, מקסיקו (2016). הופיע בקונצרטים, פסטיבלים וברסיטלים בארץ ובחו"ל. עדן לורנצן בת ה -17, לומדת כיום עם פרופ' ויקטור דריביאנקו ועם הגב' נטשה טאדסון. זכתה בפרסים רבים ביניהם בפרס משרד התרבות והספורט (2017), בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית הראשונה ע"ש קרל אדלר (שטוטגרט, 2014) ובתחרות הקונצ'רטו בפסטיבל בקונטיקט, ארה"ב, שבעקבותיו ניגנה קונצ'רטו של מוצרט עם תזמורת הווירטאוזים של קונטיקט. כמו כן, כן זכתה בתחריות ארציות ביניהן האמן הצעיר של "קול המוסיקה". בקיץ האחרון השתתפה בפסטיבל טנגלווד בבוסטון במלגה מלאה.

ליר וגינסקי בת ה-14, לומדת מזה 4 שנים באוניברסיטה לאומנויות של ברלין אצל פרופ' לציטה הונדה-רוזנברג. זכתה בפרסים רבים ביניהם הפרס הראשון בתחרות הבינלאומית "הפרס הגדול לווירטואוזים" (זלצבורג, 2016), בפרס השלישי בתחרות הכינור הבינלאומית "פגניני הצעיר" (פולין, 2017) ופעמים אחדות בפרס הראשון והשני בכינור ובמוסיקה קאמרית בתחרויות למוסיקאים צעירים בגרמניה. כבר בגיל 9 הופיעה כסולנית עם תזמורת הקונסרבטוריון של גבעתיים, הוזמנה לנגן עם הקמראטה המבורג ועם התזמורת הקאמרית Unter den Linden . מופיעה בקביעות עם אנסמבל LGT Young Soloists ברחבי אירופה וכן בישראל, בסינגפור, בהונג-קונג ובאבו דאבי והקליטה עמם לחברת סוני. השנה תנגן עמם כסולנית בסיורים באירופה ובאסיה ותקליט שוב לחברת סוני.

בעונת הקונצרטים החדשה 2017-2018 יבצע אנסמבל סולני תל-אביב תוכנית עשירה ומגוונת המשלבת בין שתי הסדרות המצליחות "הסדרה הקלאסית" ו"קצת אחרת"- ובהן תכניות מרתקות עם סולנים מובילים מהארץ והעולם, יצירות בעיבודים חדשים, בכורות עולמיות וקונצרטים שמפגישים בין עולמות מוסיקליים שונים לבין מוסיקה קלאסית אהובה. בתכנית הקלאסית יתארחו העונה בין היתר, הפסנתרן הבינלאומי איתמר גולן ואשתו הפסנתרנית נטסוקו אינווה מיפן, הכנריות האמריקניות רייצ'ל ברטון פיין ואליזבת' באסוף דארקיה, הוויולן אלכסיי לודוויג מרוסיה. בסדרה "קצת אחרת", יתקיימו קונצרטים עם טוויסט רענן, ביניהם "כנר על הגג" עם החזן שי אברמסון, הכנר האסטוני האהוב אנדרס מוסטונן שישוב לשתף פעולה עם האנסמבל, עם כינור חשמלי ולהקתו "מוסטונן ארט ג'אז", זמרת הסופרן קלייר מגנאג'י, מקהלת מורן ואחרים.

קונצרט פתיחת העונה ע"ש אסתר בלשה
חגיגה של סולנים צעירים
מנצח: ברק טל
סולנים:
עדן לורנצן – פסנתר
מוחמד אלשיך – פסנתר
ליר וגינסקי – כינור
פוצ'יני: כריזנטמות לתזמורת מיתרים
באך: קונצ'רטו לפסנתר ברה מינור
זיו קוז'וקרו: יצירה חדשה
ויניאבסקי: וריאציות על נושא מקורי לכינור ותזמורת
מוצרט: קונצ'רטו לפסנתר ק.449

מועדי הקונצרט ופרטים לרכישת כרטיסים:
חיפה, אודיטוריום רפפורט: מוצ"ש 21.10.2017 בשעה 20:30. מחיר כרטיס: 105-116 ₪.
טלפון להזמנות 04-8363804
תל אביב, הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר): יום א' 22.10.2017 בשעה 20:30
כרטיס: 125-140 ₪. טלפון להזמנות: 054-6934439 ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר: www.soloists.co.il

זיו קוז'וקרו זוכה פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים לשנת 2015, הינו מלחין, מנצח ומעבד. בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים שם השלים בהצטיינות תואר שני הן בקומפוזיציה והן בניצוח. כמנצח – הופיע עם הסינפונייטה הישראלית ב"ש, הקאמרית הישראלית, הסימפונית-חיפה, הפילהרמונית של בוטושאן ברומניה, סימפונט רעננה, הסימפונית אשדוד, הקאמרית הקיבוצית-נתניה, אנסמבל מיתר, אנסמבל זמרי מורן ועוד. כמו כן, ניצח על הקלטות רבות בשדה המוסיקה הפופולרית ושיתף פעולה עם בכירי האמנים בארץ. כמלחין וכמעבד כתב עבור אנסמבלים ותזמורות רבות ויצירותיו בוצעו בארץ ובעולם במסגרות כגון פסטיבל MATA למוסיקה עכשווית בניו יורק, פסטיבל Young Euro Classic בKonzerthaus בברלין, פסטיבל ISCM האירופאי, פסטיבל ACL האסיאתי, "חג המוסיקה הישראלית", פסטיבל "צלילים במדבר", "תחרויות האביב", "פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון" ועוד. זיו קוז׳וקרו נמנה על סגל המורים באקדמיה למוסיקה בירושלים ומכהן כחבר מועצה באיגוד הקומפוזיטורים הישראלי.

ברק טל, המייסד והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל-אביב משנת 2001 הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים ובשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה. כמנהל מוסיקלי של האנסמבל, טל שיתף פעולה עם גדולי הסולנים הבינלאומיים, וכמנצח אורח הופיע עם מרבית התזמורות בארץ כולל הפילהרמונית הישראלית, וכן עם תזמורות בגרמניה, באוסטריה, בצ'כיה, ברוסיה, בפולין, באסטוניה, בפינלנד, בקוריאה ועוד.
בשנת 2012 מונה ברק טל למנהל המוסיקלי של מקהלת זמרי קולגיום, תפקיד בו כיהן במשך כשנתיים.
ברק מקדיש מזמנו גם לעבודה עם מוסיקאים צעירים ולחינוך מוסיקלי, כמנצח של תזמורות צעירות.

אסתר בלשה ז"ל, הייתה פסנתרנית, מחנכת ומורה לפסנתר שגידלה דורות של מוסיקאים צעירים ופעילה רבות בחיים המוסיקליים בארץ ובמיוחד בחיפה עיר מגוריה. בין תלמידיה היו ברק טל, המנהל המוסיקלי של האנסמבל, וכמה מנגני האנסמבל. האנסמבל מנציח את זכרה של בלשה בכל שנה בקונצרט פתיחת העונה, כאשר פסנתרן ישראלי מופיע כסולן בקונצרט. בין הפסנתרנים שהופיעו בקונצרטים ע"ש אסתר בלשה נמנים אלון גולדשטיין, ירון קולברג, סיון סילבר וגיל גרבורג, בנימין הוכמן, ועוד.

לפרטים: 'ענת מרומי יחסי ציבור':
ענבר מאיו זרימאני 054-7366505, ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן