זוהרה לוין – מטפלת בשיטת "מח אחד"

חדר העבודה שלי
זוהרה לוין

מטפלת בשיטת "מח אחד" ובעלת קליניקה פרטית,

מושבניקית, עושה מדיטציה, שרה במקהלה, חייבת לקרוא שלושה ספרים במקביל, שותפה בחברה ליצוא – היא בהחלט אישה מרתקת !
איזה סגנון ספרים את קוראת?

"יש לי ספרייה ענקית: קריאה, שירה ופרוזה. במקום תמונות הבית מלא בספרים (צוחקת). סופרים אהובים עלי הם: מרגרט אטווד, צ'ינגיז איטמטוב, פיטר הוג, עמוס עוז, מאיר שלו, עפרה עפר,
אני יכולה להמליץ על ספר מופלא, סיפור קצר: "הנכדה של מר לין". שיעזור לכם להתאהב בקריאה. אני חושבת שלקרוא ספר זה תרגיל מצוין למח וכמטפלת ב"מח אחד" מדובר באחד התרגילים הכי חשובים, חינם, ללא כסף. הקריאה מעניקה זמן איכות עם עצמי, חשיבה, מפתחת יכולת דמיון ואני לעיתים מסמנת שורות מעניינות בספר ושומרת אותן כמזכרת. בנוסף, אני כותבת שירה ופרוזה ויש לי בלוג ב"סלונה" .

אהבה נוספת שלי היא מוסיקה

"כנערה ניגנתי בקלרינט ושרתי במקהלה ובבגרותי למדתי שלוש שנים מיומנויות לזמרות מקהלה בלוינסקי, שרתי במקהלת "המיולה" שלצערי נסגרה וכ – 20 שנה אני שרה במקהלת שירה בניצוחו של דוד מורס. מוסיקה היא דרך טיפולית ולהשכלה הכללית, כשבודקים את מוחו של זמר מקהלה, מסתבר שהכי הרבה אזורים במח פעילים בזמן שירה. "

תסבירי בבקשה

"לקרוא תווים, להסתכל על סימני הדינמיקה ולשמוע במח את הצליל, לדייק במקצב, להקשיב לשכנות שלך, להסתנכרן איתן להקשיב לסולם ולמרווחים, להקשיב לתזמורת כדי להיות חלק מהמכלול הגדול ולהסתכל לכיוון המנצח. מספיק לא?!

אני גרה במשק

"אהבה גדולה נוספת שלי היא הגינה שלי, אותה ירשתי מסבתי. אני גרה במשק של משפחת בן יהושוע (קובלנץ) וכשבניתי את ביתי הסברתי לארכיטקט שעצים מסוימים לא גודעים, כי הם בני 70 שנה. בפועל צורת הבית הייתה מעט מוזרה. על כל עץ שגדעתי, שתלתי שלושה אחרים. יש לי עצי קלמנטינה ואפרסמון בני 80 שנה, זה חלק מההנאה שלי.
אני נשואה לאיש יקר, דודו, ויש לי שלוש בנות. אנחנו גרים בבאר טוביה, אבל הרכב יודע לקחת אותי לכל מקום."

"Zohara Farm ltd"

"יש לנו חברת יצוא בשם "Zohara Farm" לתאנים ורימונים טריים. המייצאת לכול מקום בעולם. אחת הסיבות שבחרנו פירות אלו היא, הוריו של דודו שנטעו בו אהבה לפירות ארץ ישראל, והחלום שלו הוא שהרימון יגיע לכל מקום בעולם, כמו כן, על פי מחקרים הרימון עשיר באנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) המסיעים למלחמה בסרטן .טעמו של הרימון הישראלי ייחודי. גם התאנים הן תרופה טבעית לסוכרת, הורדת כולסטרול ובעיות עיכול.

האם הטיפול מתקיים בגינה או רק בחדר הטיפול?

"גם וגם. חדר הטיפול נמצא בתוך הבית. מהחלון נשקפת הגינה התהליך מתחיל מהרגע שנכנסים לחצר ואתם חוצים את הגינה, המראות, הריחות, של הגן מתחילים את העבודה. אם יש למישהו רצון לעשות את כל הטיפול בגינה, גם זה אפשרי, בשמחה. "מח אחד" מדגיש שמי שמגיע אלינו הוא מודרך ולא מטופל, אין פה אדם חולה, אלא אדם שרוצה לעשות שינויי בחייו, שינויי חשיבתי, בחירה חדשה. התהליך מבוצע בישיבה על כיסא בלבוש מלא.

באילו כלים את משתמשת לצורך הדרכה, התהליך, הטיפול?

"השיטה הראשית היא מוח אחד ומשלבת גם, ביופידבק, קולנים, קלפים השלכתיים ודמיון מודרך".
נתחיל בקולנים. קולנים, כמו אלו של המנצח, הם מזלגות מתכת המונחים על הגוף ומסביב לגוף ויוצרים ויברציה הרמונית,. במוזיקה, לפני שהמנצח מתחיל לנצח על התזמורת, הוא מקרב את הקולן לאוזן ושומע את הצליל הראשוני 'לה' ממנו בונים אחר כך את שאר הצלילים. בעולם המערבי הסולם מתחיל בצליל דו.
תפקיד הקולן הוא ליצור גל, להדהד צליל. במקרה שלי השימוש הוא בסול ודו שיוצרים קווינטה זכה. הרמב"ם האמין שמרווח זה מקודש ויש סברה כי אלו היו המרווחים שהושרו בבית המקדש. אני מניחה את הקולנים על העצמות בגוף והם משדרים גל אל חללי האוויר בגוף והנוזלים שמתאזנים בהתאם לתדר של הקולן. אם יש הידבקויות של רקמות, הצטברות נוזלים או דלקות, הוויברציה משחררת את האזור בגוף. לאדם המתלונן על בעיות גב, ניתן להקל במהירות על הכאב."
"מח אחד". באנגלית Three In One Concept, שיטה שצמחה בקליפורניה בשנות ה – 60, היא צמחה מתוך הקינסיולוגיה (שהיא מחקר מדעי של התנועה האנושית) כשיטת טיפול הוליסטית, על פיה רואים את האדם כשלם, גוף-נפש, רוח – חומר. הקינסיולוגיה מבוססת על מחקרים של אורתופדים הטוענים שכאשר הניעו שריר מסוים או עשו תנועה, אנשים דיווחו על תחושות. הם מצאו שכשהם מטפלים באזור מסוים, האנשים מדווחים על פחדים, מחלות וכו' ומתוך ההתנסות נוצרה שיטה.
בשיטת מוח אחד אנו משחררים קונפליקט, מתח רגשי תוך כדי שחרור דפוסי מחשבה ואמונות מגבילות .
בעזרת בדיקת מתח שריר (אנטריו דלטואיד) אנו מזהים האם רשום מתח על זיכרונות, איזה ובאיזה גיל. אנו מאתרים בעזרת הכלי הייחודי למוח אחד, הברומטר ההתנהגותי, את הרגשות שחווינו ונעו בין הרצוי למצוי על מנת להבין מתי נוצר הדפוס, האמונה המגבילה.

בעזרת התרגילים אנו מפסיקים את ה"קצר החשמלי" שמביא אותנו לעשות שוב ושוב את אותו פתרון שלא מקדם ומייצרים קרקע נקייה לבחירה חדשה.

בפגישה הראשונה אני מבררת איפה הקושי, מה הקונפליקט. ברגע שמזהים את הקושי באופן מודע, נשאלת השאלה מהו מבחינתך קריטריון להצלחה? מה אתה רוצה שיקרה? וזו אחת השאלות הכי בעייתיות כי לפעמים אנחנו יודעים מה הפחד או הכאב אבל חוששים להביע את החלום, את הפתרון . קריטריון להצלחה הוא משפט חיובי בזמן הווה שמתאר את סוף התהליך, היכן אני רוצה להיות"

במה הקריטריון מועיל?

"יש לי מטרה מסוימת ועכשיו נפעל להשיג אותה. הקריטריון לפעמים מתבהר או מתחדד במהלך הטיפול, אבל כל הנתונים שנוציא במהלך הטיפול בעזרת בדיקות השריר, יהיו קשורים למטרה."

21 יום

"חלק מהתרגול הוא אמירת היגד. אם נגיד אותו לעצמנו במשך 21 יום, הפקודה תעבור מזיכרון לטווח קצר אל זיכרון לטווח ארוך והמוח יתייחס למשפט זה כאילו היה. למשל "אני מצליח" "אני בריאה" והמח יתייחס לזה כאילו זה קרה. חשוב להבין שהמח לא תמיד מבדיל בין דמיון למציאות וכאן ההיגד נכנס לפעולה."

בדיקות שריר

"במהלך הטיפול אני בודקת טונוס חשמלי של השריר, בפעולה פשוטה שבה מושיטים ידיים לפנים ב-30 מעלות ותוך כדי לחיצת היד כלפי מטה אני בודקת האם השריר חלש או חזק. אני שואלת שאלות ואם יש מתח על זיכרון שקשור לשאלה, השריר יחלש.
למשל, משפחה בה הילדים והאימא רוצים להביא כלב הביתה אך האבא מאד מפחד מכלבים, נוצר קונפליקט בינו ובין הילדים. קריטריון להצלחה הוא: יש לנו כלב. אני שואלת שאלות ועושה בדיקות שריר ומבררת באיזה גיל נוצר הפחד, לדוגמא: מגיעה לגיל 5 ושואלת אותו: מה קרה בגיל זה שקשור לכלבים? התשובה:שכלב נשך אותו. בעזרת בדיקות השריר אנו יכולים לחפש את הפחד, האמונה המגבילה שנוצרה בשחר ילדותנו ומעכבת אותנו, ומייצרת "תקיעות" עכשיו. בזמן התשאול דרך השריר, המודרך לא עונה, הגוף עונה וזו המיומנות המקצועית שלי עליה מתאמנים שנים. זו ההזדמנות לציין שלמדתי בשנה הראשונה אצל יוסי גולד ובשנה השניה אצל תמר חרפק, שהיא גם הסופר וויז'ן שלי וגם המטפלת שלי."

דמיון מודרך

"אחד הכלים של מח אחד. יש אנשים שמגיעים עם זיכרון שלילי מאירוע שבכל פעם שמשהו מזכיר להם את האירוע, הגוף שלהם מגיב לא טוב. באמצעות דמיון מודרך אנחנו משנים את הסיפור כך שהסתיים לפי מה שרצינו ולא כפי שהיה במציאות. בכך פותחים בחירה נוספת בפני המודרך שיאפשר לו לבחור דרך אחרת מזו שפעל עד היום. על אותו אירוע יהיו רשומים בזיכרון שני פתרונות מה שקרה והדמיוני."

שיעורי בית

"עם סיום כל פגישה, המודרך מקבל שיעורי בית שכוללים:
1. להגיד היגד, הקריטריון להצלחה, או משפט מכוון שהוא חלק מתרגילי מוח אחד (מוד).
2. תרגיל פיזי שיאזן מרידיאניים או יפעיל קבוצת שרירים. מדובר על תרגילים ש"מח אחד" פיתח. חלקם מטפלים בקצרים במח בין אונה ימנית לשמאלית כמו תרגילי הצלבות בין ידיים ורגליים, כפות ידיים, עיניים, אוזניים.
תפקיד התרגיל לאזן את המערכות שיצאו מאיזון, לתקן את "הקצר החשמלי" וליצור מעגלים חדשים.
אחד ההבדלים בין תהליך ארוך לקצר הוא מי שהולך הביתה ומתרגל. התרגול משאיר את המודרך במודעות לשינוי. חשוב לדעת כי טווח הזמן בין טיפול לטיפול הוא לפחות שבוע, כדי לתת זמן לגוף לקלוט מה שעבר. אם יש צורך במהלך השבוע לשוחח איתי המודרכים יודעים כי אני תמיד פנויה. אני מבקשת מאדם שמגיע לטיפול להגיע למינימום, שש פגישות. תהליך שמתמשך מעל שנה, אנו בודקים ביחד את הקריטריון להצלחה שיכול להשתנות. לדוגמה:מודרך שבמהלך השנה טיפל בכמה קונפליקטים. התלונה הראשונה הייתה כאב ראש לא מוסבר ובהמשך העבודה זיהינו גם קושי במערכות יחסים עם אחד הילדים."

באיזה תלונות, כאבים קונפליקטים את מטפלת?

צומת גיל ה – 30 (שינויים בגיל זה) "אנשים שיוצאים, מבלים וגרים יחד אך קשה להתחייב לחתונה, לחיים משותפים והקמת משפחה. מצב שכיח הוא בנות שאחרי שנתיים שגרות עם בן זוג, הוא עוזב אותן, מכיר מישהי אחרת ומיד מתחתן איתה. בתהליך העבודה אני מבררת, מי הם בני הזוג שהן בוחרות? האם יש פחד מהתחייבות? האם את מחפשת את החצי השני שלך ולא מבינה כי את השלם.

החלפת עבודות לעיתים קרובות, חוסר יציבות במקצוע

יש אנשים שמתחילים מקום עבודה וכעבור חצי שנה מפוטרים או עוזבים כי "לא יכולים לקבל הוראות מהמנהל". אנו מבררים האם יש קושי בקבלת מרות? האם בחרנו את המקצוע המתאים? מה אתם חולמים? מה החזון המקצועי שלכם? מה באמת רציתם להיות?

ורטיגו

"בעיה רפואית באוזן התיכונה שיכולה לחזור שוב ושוב. במוח אחד אנו מבררים את ההיבט הרגשי – ממה נובע חוסר האיזון? באיזה צד הוורטיגו? מה אנחנו לא רוצים לשמוע? למי אנחנו נותנים קדימות לרצונות שלנו או של האחר? יש לי כמה מודרכות שלקו בוורטיגו ובמשך חודש לא הצליחו לקום מהמיטה. כיום הן כבר במכון כושר."

שינה

"יש לי מספר מודרכות שעברו את גיל 60, ידוע שבגיל זה הפרשת המלטונין יורדת, חלקן אף סבלו מסיוטים, מחשבות מטרידות ולקחו כדורי שינה. אותן נשים הגיעו אלי ובסוף התהליך הן הצליחו לייצר שינה איכותית, מעל חמש שעות ללא כדורי שינה (כמובן שזה היה בהתייעצות עם רופא המשפחה)

מתח במהלך טיפולי פוריות

" נשים שמגיעות אלי עם פחדים שהגוף בוגד בהן ולכן הן לא נכנסות להריון או חשש מהאימהות או מהשינוי הגופני. מדובר בקודים רגשיים שיש למח אחד מענה."

מיניות

"מח אחד יודע לתת מענה לזיכרונות ילדות בתחום המיניות."

קלפים

"גברים פחות מילוליים מנשים וכן נשים שעוסקות בתחום הייטק, הם שני סוגי אוכלוסיה שבאמצעות הקלפים ניתן לסייע להם לבטא את עצמם. המח שלנו קולט מהר יותר את התמונה, הסמל. הקלף משמש כאמצעי לשיחה, המודרך מתבקש לבחור בין 4 ל – 5 קלפים. קלף אחד הוא היכן אתה נמצא כיום. קלף אחרון הוא לאן אתה שואף להגיע. בדרך אנחנו בוחרים בין 2 ל – 3 קלפים. אחד מביניהם הוא הדרך, השני הוא הכח. השלישי הוא הפחד. הכוונה מאחורי המילה כח היא איזה חלק באישיות שלך תוכל לגייס לאותה מטרה. מסתכלים על הקלפים ובודקים

מה המשמעות שלהם ביחס למודרך.

לעיתים הקלף מופיע כמשהו שמכשיל אותי. למשל, אם אחד הקלפים הוא ציפור עפה, אני אברר האם אתה מסתכל מנקודת מבט גבוהה מדי? מנותק מהקרקע? לאדם קל יותר לדבר על הקלף מאשר על עצמו.

יש לי סדנה לילה טוב וחלומות פז

"בסדנא אני מסבירה על תהליכי השינה, סביבת שינה, מחזור שינה מהו, הפעילות הפיזיולוגית במהלך השינה, מה עושים עם המחשבות המטרידות לפני השינה? מה הקשר בין שינה לא טובה להשמנה. בסדנא אני מלמדת תרגילים שעוזרים ליצר שינה רגועה. כמו כן אני מדברת על שנת חלום REM ועל חלומות. מח אחד אומר כי היחיד שמבין את משמעות החלום, הוא רק מי שחלם את החלום. תפקידי לשאול את השאלות המכוונות . החלום הוא התארגנות מחדש על הזיכרונות שלנו, דרך נוספת לעבד אותם ועלינו להבין את התובנות שמופיעות כסמלים. אפשר להזמין את הסדנא אליכם לסלון או למועדוני התרבות.

איפה את תהיי בעוד כמה שנים?

"בונה קליניקה מחוץ לבית עם למעלה מ 20 מודרכים בשבוע, ממשיכה ללמוד ולהעשיר את עצמי. יוזמת שילוב השיטה כחלק ממערך הלימודים בבתי ספר וגנים .אם נבין שעד גיל 6 בערך אנחנו מעצבים את העולם שלנו אז אולי נצליח לייצר חוויות מעצימות, וזיכרונות טובים ובבגרותנו נהיה אנשים יעילים, וטובים יותר לעצמנו ולסביבה

איפה את רוצה להיות בחופש

"הפלגה ביאכטה, סדנאות מוסיקה בהן אני שרה במקהלה ולומדת מוסיקה. לטפס אל המאצ'ו פיצ'ו בפרו והחומה הגדולה בסין."

משפט לסיום: הנס הגדול ביותר שיקרה לנו הוא, שינוי מחשבתי ובחירה חדשה
ושיבוא שלום עלינו ועל כל עם ישראל.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן