"התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה"

הפילהרמונית הצעירה- קרדיט יעל אילן (1)

"התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה"
בשני קונצרטי קיץ חגיגיים.
110 הכישרונות הצעירים והמבטיחים של ישראל על במה אחת

התזמורת תארח את קז'ישטוףקוז'לסקי, מנצח, מורה וחבר רביעיית המיתרים בלצ'יאה, מן המובילות בעולם.
התזמורת תנגן בניצוחו של קוז'לסקישתי יצירות מופת:
הסימפוניה הבלתי גמורה של שוברטואת הסימפוניה החמישית ברה מינור מאת שוסטקוביץ'

יום חמישי, 20 ביולי בשעה 17:00 אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים.
יום שישי, 21 ביולי בשעה 12:00 היכל התרבות ע"ש צ'ארלס ברונפמן, תל אביב

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה תקיים ב-20 וב-21 ביולי שני קונצרטים חגיגיים בניצוחו של קז'ישטוףקוז'לסקי.
התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה היא תזמורת הנוער הסימפונית הלאומית של ישראל.
היא פועלת בניהולו של המרכז למוסיקה ירושלים זו השנה ה-11, וחברים בה 100 הנגנים הצעירים הבולטים ביותר בישראל בגילים 14-18 אשר נבחרים ומוזמנים להצטרף תזמורת מכל רחבי הארץ. בעשור האחרון התזמורת העמידה למעלה מ-500 בוגרים כולם מוסיקאים מצטיינים הממלאים תפקידי מפתח בקהילת המוסיקה הקלאסית בישראל ובעולם.

בשנים האחרונות קלטה הפילהרמונית הישראלית בוגרים רבים משורות הפילהרמונית הצעירה וביניהם:
הצ'לנית מיכל בק, הכנריםגלעד ריבקין וגילי רדיין שדה, נגני הויולהלטםביידר, מתן נוסימוביץ'ויוני גרטנר ,נגן הבאס אורי ארבל, נגן הטרומבון ניר ארז והחלילנית רותם ברטן.
התזמורת תארח הפעם על דוכן המנצחים את קז'ישטוףקוז'לסקי (אנגליה), מנצח, מורה וחבר רביעיית המיתרים בלצ'יאה, מן הרביעיות הטובות בעולם. קוז'לסקימשמש כויולן הרביעייה וכסולן עצמאי ומתחזק קריירה מפוארת ועטורת שבחים ופרסים.
הצעירים המצטיינים יזכו לשבוע של עבודה וחזרות אינטסיביות במחיצתו של קוז'לסקי, בסופן ינגנו תחת שרביטו בקונצרט הסיום שתי יצירות מופת מאתגרות: הסימפוניה הבלתי גמורה מאת שוברט ואת הסימפוניה החמישית ברה מינור מאת שוסטקוביץ'.
בשני הקונצרטים יקבלו היצירות המוזיקליות את הפרשנות המעמיקה של קז'ישטוףקוז'לסקי בשילוב האנרגיות והרעננות של הנגנים הצעירים המצטיינים מכל רחבי הארץ שייצרו ללא ספק שילוב מרתק.

לקוז'לסקי קשר אמיץ לישראל- אמו נולדה למשפחה יהודית בורשה באוקטובר 1939 – פחות מחודשיים לאחר פלישת הנאצים לעיר. שלוש שנות חייה הראשונות של אמו של קז'ישטוף עברו עליה בגטו ורשה.באביב 1943, שלחה סבתו של קז'ישטוף את בתה בת ה-3.5 אל אישה פולניה אשר החביאה את הילדה הקטנה בביתה. לאחר הלשנה, פשט הגסטאפו על ביתה של הפולניה, אך שוחד שהוצע ברגע האחרון הציל אותן. אמו של קז'ישטוף נשלחה אל בית יתומים קתולי, שם היא העבירה את יתר ימי המלחמה. מכל בני המשפחה שנלכדו בגטו ורשה, אמו היתה היחידה ששרדה את השואה.
"תמיד הייתי מודע לפרטים הכלליים של הספור הזה", מספר קז'ישטוף, "אך העוצמה של מה שקרה לאמי ולכל כך הרבה אנשים אחרים היה הרבה מעבר ליכולת ההבנהשלי, עד היום שבו החלטתי לפתוח את חבילת המכתבים שקבלתי מאמי לאחר מותהולא היה לי האומץ לקרוא במשך כמה שנים טובות".

 

למכתבים מורשה ש"ירש"קז'ישטוף מאמו היתה השפעה עצומה עליו. "מרבית המכתבים נכתבו על ידי סבתי –והם מתארים את חיי היומיום שלה בגטו, את האושר שסביב גידול בתה, את החשש לעתידן, את החרדה לשלום סבי ואת התקווה להתאחד שוב עם משפחתה במקום בטוח. הגילוי של הפרטים הללו טלטל אותי קשות וגרםלי לראות את חייה באור חדש וללא ספק שינה את האופן בו ראיתי את חיי שלי.
קז'ישטוף החליט שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם הגילויים על משפחתו היא לחגוג את החיים ואין דרך טובה מזו עבורו מאשר דרך המוסיקה. חברו הקרוב, המלחין ג'וזף פיבס, הלחין במיוחד עבורו יצירה לויולה ופסנתר ונתן לה את השם "מכתבים מורשה" אותה הואמקוה להקליט בעתיד הקרוב.
כיום גרים הוריו של קוז'לסקי בישראל, בעיר חולון, כך שביקורו בארץ בקיץ הקרוב לרגל ניצוח על התזמורת הפילהרמונית הצעירה הוא אך דבר טבעי.
"אנו במרכז למוסיקה ירושלים וחברי התזמורת מחכים בציפייה למפגש עם המנצח קז'ישטוףקוז'לסקי" אומר מנכ"ל המרכז למוסיקה ירושלים, גדי עבאדי, "אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לקונצרטים המרגשים של הפילהרמונית הצעירה בה ינגנו הנגנים הצעירים הטובים בישראל יצירות קסומות ממיטב הרפרטואר הסימפוני ואנו מצפים להביא ביצוע רענן וסוחף כפי שרק הם יכולים לעשות"

קונצרטי הקיץ – הפילהרמונית הישראלית הצעירה
חמישי, 20 ביולי בשעה 17:00 אולם הנרי קראון תיאטרון ירושלים
כרטיסים: 80 ₪. טל. 02-5605755
שישי, 21 ביולי בשעה 12:00, היכל התרבות ע"ש צ'ארלס ברונפמן, תל אביב.
כרטיסים: 80 ₪ טל. 3766*

לפרטים נוספים, יהב אשד, ענת מרומי יחסי ציבור, 050-7238755,ענת מרומי, 052-52813381

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן