השונות בחברה – מינימליזם יפני

אישה יפנית מחזיקה תמונה

לא מאמינה על עצמי אבל אחרי לחץ קל מצד בן זוגי האהוב, הסכמתי להצטרף אליו ליפן, 4 שנים אני כבר שומעת אחרי כל כנס שהוא חוזר ממנו – את חייבת לבוא, אין מצב שלא תיראי את יפן! אז סוף סוף הסכמתי. כבר אחרי הנחיתה הבנתי שאני מגיעה למקום שונה – הסדר שבתורים, העיצוב המינימליסטי, חלק משדה התעופה בשיפוץ ועדיין הכל נקי נקי ומסודר.
ביפו אין פחים ברחובות, החנויות מעוצבות ובחלונות הראווה פריטים ספורים בלבד על מנת לא ליצור עומס יתר, כשהחלון לא עמוס יהיה לנו קל "להדלק" על פריט ואז להיכנס לחנות ולקנות.
ליפנים חשוב מאוד לתת שרות מהלב, הם תמיד מחייכים, רוצים לעזור (שאלנו גברת על מקום מסוים ואם לא היינו עוצרים אותה היתה לוקחת אותנו יד ביד לשם).
רוב החנויות היפניות ובתי האוכל בנויים לגובה ומחולקים בסדר הגיוני.
הצבעוניות רגועה ומשרה שלווה.
ככה גם בתחום עיצוב הפנים והלבשת הבית:
כשאני מגיעה לבית של לקוחות, דבר ראשון וחשוב אני מקפידה שיהיה סדר, אם אין סדר אני בהחלט מציינת את העובדה שבית מעוצב ולא מסודר כאילו לא עוצב.
אין צורך להעמיס את הבית, גם כשיש לנו אוספים, או מספר פריטים שאנו ממש ממש חייבים שהאורחים יראו אותם וישימו לב, חשוב שיהיו מוצגים באזור שהוא נקי לעין ולא בסביבה מבולגנת ועמוסה.
למשל: על מזנון בסלון שימו פריטים בודדים או אוסף קטן (אצלי יש אוסף קטן של חיות), על שולחן פינת האוכל אני אוהבת עציץ. לטעמי ירוק תמיד מוסיף וגם לרוצחי העציצים יש היום סידורי פרחים מלאכותיים מאוד אמינים במראה.
אל תעצבו בשיטת העדר, כשאתם בוחרים מעצבת תקפידו לברר שהיא יודעת לעצב בסגנונות שונים ולהתחבר אליכם. מצד שני כשאתם מעצבים לבד תשתדלו לצאת מהקופסא ואם הטרנד היום הוא X לא בטוח שזה מתאים לטעם שלכם. תקפידו לברר עם עצמכם (כשלוקחים מעצבת אפילו לייעוץ זה התפקיד שלה) מה אתם באמת אוהבים ומה לא ימאס לכם בעין.
אם אתם מאלו ששונאים לנקות ואפילו המנקה לא מספיקה הכל אז אל תעמיסו, מספר לא גדול של פריטים איכותיים בהחלט יעשה את העבודה.
העיקר שתיהנו מהבית שלכם.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן