השואה והנסיך הקטן?

איור וצילום ענבל לייטנרShoshanim VeNasich

השואה והנסיך הקטן?
לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה יעלה מופע מטלטל של המלחינה זוכת פרס ראש הממשלה, שרה שוהם, המציג קריאה חדשה, פורצת דרך, של "הנסיך הקטן". המופע ייפתח בשירת מקהלת "לי-רון", מנצחת רונית שפירא. בהמשך תעלה המלחינה את המיצג "השואה והנסיך הקטן?" העוסק בקשר בין הסיפור הנודע לאירועי מלחמת העולם השנייה והשואה.

המופע הינו שילוב אומנויות צליל ומסך של קטעי וידאו ארט, קטעי דוקו ממלחמת העולם השנייה, סרטי אנימציה, רישומים ועבודות אומנות, כאשר כל אלה שזורים בשירת מקהלת "לי-רון", והאומנים (ברשימה למטה) ובהנחיית שרה שוהם.

מרכז עינב, גן העיר ת"א 20.4 .2017 בשעה 20:30
לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה יוצג ב- 20.4 במרכז עינב מופע מרגש ומטלטל שהלחינה והפיקה המלחינה שרה שוהם בהשתתפות מקהלת לי-רון ובניצוחה של רונית שפירא. המופע הינו שילוב אומנויות צליל ומסך הכולל שילוב של קטעי וידאו ארט , קטעים דוקומנטריים ממלחמת העולם השנייה וסרטי אנימציה שזורים בשירת המקהלה ובהנחיית שרה שוהם.
המיצג עוסק בקשר בין אגדת "הנסיך הקטן" מאת סט. אכזופרי לאירועי מלחמת העולם ה-II והשואה. זוהי קריאה חדשה ופורצת דרך של הספר, אשר מתגלה כצופן קודים המתארים את חווית הסופר ,טייס הקרב ,שלחם נגד הנאצים. לפי המיצג, אין זה ספר ילדים תמים, אלא מחאה נגד חברה הפותרת סכסוכים באמצעות מלחמות. דימויים מן הספר מוצגים כלקוחים ממלחמת העולם השנייה, כדוגמת עצי הבאובב המשולים לנאצים.

הספר נכתב בגלות ניו יורק , אליה נמלט המחבר , כדי לא לחיות תחת ממשל וישי, משתף הפעולה עם הנאצים. ממקום גלותו ראה סנט אכזופרי את אירופה מקיזה דם, כאילו נהרסת על ידי עצי הבאובב. הספר מוקדש לליאון ורת, ידיד נפשו של המחבר ,הוגה דעות יהודי צרפתי נערץ, שתיעד ממקום מחבואו בעיתוני המחתרת את זוועות אושוויץ.
התייחסות נוספת במופע היא לדמויות המופיעות בספר. הן יוצרות את הקלסתרון של חברה החיה בצל עצי הבאובב. מטרת המיצג היא להנגיש את פרק השואה בהיסטוריה של העם היהודי והאנושות כולה, למען דור העתיד . בסיום המופע ניתן יהיה לרכוש את התקליטור "צייר לי כבשה" שבהשראת המוסיקה , האיורים, ההערות וההארות שבו, נוצר המיצג.

שרה שוהם, ילידת ישראל , בוגרת האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין באוניברסיטת ת"א בניצוח, פסנתר וקומפוזיציה. זכתה בין השאר בפרס ממשלת צ'כיה על יצירתה בעברית, ערבית ואנגלית ולא ילמדו עוד מלחמה, ישעיהו, בפרס התחרות הבינ"ל פלורילג', צרפת על יצירתה זהירות! עשבים שוטים סט..אכזופרי, בפרס התח' הבינ"ל "ספור", בלגיה על יצירתה בעברית, ערבית ולטינית דברו אמת! זכריה ,ישעיהו ותהלים, בפרס המק. הפילהרמונית על יצירתה תפילה פנחס שדה, בפרס התחרות הבינ"לIBLA על יצירתה ילדה מזלג וילדה כף, נורית זרחי, בפרס רוה"מ למלחינים 2002 ו- 2014 , בפרס אקו"ם על מפעל חיים ועוד. יצירותיה הן תיעוד מוסיקאלי של חוויית החיים בארץ ומשלבות שיח אמנותי עכשווי מושרש ברב תרבותיות הישראלית על שלל זהויותיה הלשוניות, המצלוליות והאתניות.
פרטים על המופע :
פתיחה : מקהלת "לי-רון" הרצליה, מנצחת רונית שפירא, פסנתרן אלכס גרוזברג
הקלטה ממופע חי "אתנתא", קול המוסיקה, מפיקה חיותה דביר
גיא מנהיים בתפקיד: השיכור , איש העסקים, מדליק הפנסים, הרברבן, כוון הרכבות והשועל
בתפקיד המספר דלית לדר, פסנתר אלכס גרוזברג
אמנון בעהם בתפקיד סט.אכזופרי
מקהלת ברתיני מגישה ציטטה מתוך פוגת מות מאת פאול צלאן
ורדה מזיג מגישה את "כתוב בעיפרון בקרון החתום" מאת דן פגיס
איורים מספרון התקליטור- ענבל לייטנר
איורים מהסרט "ציירתי את מה שראיתי" פרץ חורשתי (ניצול שואה)
דמויות מפוחמות מעיסת נייר-שרה מלצר (נרדפת הנאצים)
עריכת אנימציה: דודו שליטא, שמוליק קובלסקי, אנימציה טל הדר
וידאו ארט, כתוביות, עריכת צליל ועריכת מיצג-שמוליק קובלסקי
כתוביות באנגלית גילה אברהמסון
ליברית ,הלחנה, קונספט, תסריט, הפקה והנחייה-שרה שוהם
כרטיסים באתר בראבו – http://kupat-bravo.co.il/announce/buy/87252 או בטלפון 3221*
שעה לפני המופע במחיר 70 ₪ בקופת עינב טל: 03-5217766
איסוף כרטיסים בקופת עינב בערב המופע, החל מן השעה 19:30
מיועד לגילאי 16 ומעלה

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן