הפסיקו עוד היום את תופעת הדחיינות!!!

תופעת הדחיינות קיימת מאז ומתמיד. כיום אנחנו מבינים שלא ממש מדובר על ניהול זמן לקוי ושלא מטפלים בה באמצעות גוגל קלנדר או אפליקציה אחרת. הדחיין יידע תמיד איך להתחמק מכל שיטות הארגון בהצלחה יתרה.

גם לבעל עסק עצמאי, לסטודנט הדוחה את הגשת עבודת הגמר שלו וגם למי שדוחה כל הזמן את סידור ארון הבגדים שלו, אני רוצה להציע הסתכלות שונה על התופעה ולהבחין בשני הצדדים השונים שלה. הבנת התופעה וסיבותיה השונות ובו זמנית גם דרכי פעולה אפקטיביות להקטנת הדחיינות ואף לביטולה.

חשוב שנבחין ונבדיל בין דחייה של פעולות באופן שקול לבין דחיינות המוגדרת כפעולה "לא רציונאלית" הנוגדת והפוגעת קשות במטרות שלנו, זו הדחיינות שהופכת להתמכרות בלתי נשלטת הגורמת לנו לנזקים ממשיים ובלתי הפיכים.

מה משפיע על ההתנהגות הדחיינית?

משוואת הדחיינות – הגורמים המשפיעים על דרך ההתנהלות שלנו:

המוטיבציה נגזרת מהיחס בין הערך שנפיק והציפיה שהדבר יתממש, לבין הזמן הצפוי עד שזה יקרה וההפרעות שבדרך.

הסיבות לתופעת הדחיינות: האדם הנאבק מאז ומעולם בין ההיגיון לתשוקה, הוא נלחם בפער שבין תגובת "המוח הקדום" שהיא מהירה וחזקה יותר מזו של "המוח החדש" ההגיוני והשקול ועד שפע הסחות של העולם המודרני.

המחירים: הדחיינות גובה מאיתנו מחיר יקר בניהול הקריירה ובהתפתחות האישית. ללא טיפול בתופעה, המיקוד בטווח הקצר ינצח תמיד את המיקוד בטווח הארוך ואנחנו המפסידים הגדולים.

אז מה עושים?

הפתרונות: מודעות + טיפול בגורמי המשוואה

שלבים לביצוע

  1. המחשה ברורה של הערך העתידי,
  2. מינוף הצלחות ויצירת "אופטימיות ריאלית" באשר למחשבה שהדבר אכן יממש.
  3. ניהול הזמן הארוך (הזמן המעכב) לכמה יעדים קצרים.
  4. ארגז כלים ואסטרטגיות ליצירת הרגלים אפקטיביים והפסקת ההפרעות

אם אתם מרגישים שניסיתם כבר הכל והדחיינות עדיין מנצחת אתכם, תתקשרו אלי, אני יודעת שאוכל לעזור לכם.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 97
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן