הסוד הנסתר מאחורי כל התנהגות

אישה מביטה הצידה

ביום ראשון בבוקר החלטת לעשות שינוי, וביום שני בבוקר כבר שכחת….

מה גרם לך לשכוח?

מהו הסוד הנסתר מאחורי ההתנהגות, הגורם לך במקרה הטוב ביום שני בבוקר, ולרוב כבר ביום ראשון בצהריים את הרצון שלך לעשות שינוי?

"מאחורי כל התנהגות ישנה כוונה חיובית עליונה" – הנחת יסוד NLP.

מכאן שכל התנהגות שאדם עושה, מכילה רווח מסוים – ללא קשר לתחום חיים או איזה סוג התנהגות.

"אין רווח, אני רוצה שינוי, ועכשיו! זה לא טוב לי, זה מזיק לי! נמאס לי כבר!" זו לרוב התגובה כשאני בקורסי NLP מציגה את הנחת היסוד הזו.

אז אולי לרגע קט נסכים להרהר במחשבה שייתכן ויש "משהו" בהנחת היסוד הזו.

מהו ה"משהו" הזה? בשביל מה כדאי בכלל לתת ל"משהו" מקום?

הנחת היסוד "מאחורי כל התנהגות ישנה כוונה חיובית עליונה" מאפשרת נתיב בדיקה חדש להבנת הסיבות "לשכחה", או ולקושי להתמיד לאורך זמן, או ולחזרה להרגלים ישנים, או ול"תקיעות" בתהליך השינוי שלך.

השבוע יצרה איתי קשר משתתפת מאחד הקורסים, ושיתפה כי החלה בתהליך חדש, והיא אינה מבינה מדוע היא אינה רואה התקדמות בתהליך. הצעתי לה לבצע את בדיקת "הכוונה החיובית" שלה, במילים אחרות, מהו הסוד הנסתר המונע ממנה להצליח.

בתהליך זה מזהים את הצרכים האישיים שההתנהגות הזו מספקת. האם זהו ביטחון של המוכר והידוע? האם זו הגנה מכאב פיזי או נפשי עקב תחושת כישלון וכדומה.

חשוב לציין כי ההבנה שקיימת בנו סיבה עמוקה להתנהגות מסויימת, עלולה מצד אחד לעורר רגשות אשם. לדוגמא: "כיצד לא הבנתי עד עכשיו?". מצד שני זוהי הזדמנות לשחרור תחושות "הקורבנות וחוסר היכולת".

בהמשך התהליך מאתרים התנהגות חליפית חיובית המעניקה לנו את אותם ויותר מהצרכים שהתקבלו בהתנהגות שלילית. ולסיום, מתבצע תהליך קידוד מחדש, להקלה והטמעת תהליך השינוי.

המודעות העצמית כי יש סיבה לחוסר ההצלחה, לדחיינות שגרמו לתחושות שליליות ככישלון ותסכול. הבנה כי השפעת הסוד הנסתר מהלא-מודע גדולה מאוד, גם במקרה של מטרה, שבחשיבה הגיונית, מאוד חשוב ומשמעותי לאדם. אין באדם רצון להרס עצמי, אלא יש יותר רצון לשמור על הרווחים מההתנהגות הקיימת, גם אם היא שלילית בעיניו.

שאלה למחשבה, מדוע כדאי לך לשנות? מדוע כדאי לא לשנות – להשאיר את המצב הקיים?

בהצלחה!

רחל סטיקלרו

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן