המרשטיין, ברנשטיין ושות': אמני המיוזיקלס הגדולים ויצירתם

תמונה נבחרת תומר לופשקו

שלוש הרצאות מוזיקליות בזום

מרצה ושר: אייל שרף

ייעוץ אמנותי: אודי רצין

הפקה: שמיים הפקות בינלאומיות

תאריכים: 22 בספטמבר, 29 בספטמבר, ו-13 באוקטובר

מחיר לסדרת שלוש ההרצאות: 100 שקלים. הרשמה באתר "שמיים הפקות בינלאומיות"

 

אייל שרף הוא חוקר, ומומחה לתיאטרון מוזיקלי, וגם זמר ושחקן, המגיש מפגשי העשרה בפורמט מיוחד במינו – הרצאה מוזיקלית, "הרצגה". בימי הקורונה עיבד אייל את הפורמט לזום, כשהרצה ושר במסגרת מפגשי "הארץ"-לייב, בין השאר.


בסדרה זו אייל מציג כמה מן היוצרים הבולטים של המחזמר האמריקאי, ואת תהליכי היצירה המרתקים שמאחורי מחזות הזמר הגדולים. ההרצאות המוזיקליות כוללות מצגת עשירה, קטעי וידיאו נדירים וכן שירה חיה מתוך המיוזיקלס הנדונים.

 

הרצאה מוזיקלית מס’ 1 – יום שלישי 22 בספטמבר בשעה 17:00

"הנרקוד?" – סיפורם של רוג’רס והמרשטיין

איך הוליד משבר אמצע החיים את הצמד החשוב ביותר בתולדות המחזמר האמריקאי? מדוע נחשבים רוג’רס והמרשטיין כאָבוֹת המחזמר המודרני? נבחן את “המלך ואני”, ונתהה גם על מקומם של “צלילי המוזיקה” במכלול היצירה של הצמד.

 

הרצאה מוזיקלית מס’ 2 – יום שלישי 29 בספטמבר בשעה 17:00

"לחיות באמריקה"- לאונרד ברנשטיין וסיפור הפרברים

איך הצליח "איש הרנסנס" לאונרד ברנשטיין לפזר את קסמו גם בברודווי? מה סוד כוחו המתמשך של סיפור הפרברים, העתיד לשוב בגירסה קולנועית חדשה? ניגע גם במיוזיקלס אחרים של ברנשטיין ונבחן את שלל פועליו המסחררים.

 

הרצאה מוזיקלית מס’ 3 – יום שלישי 13 באוקטובר בשעה 17:00

"שקיעה, זריחה" – כנר על הגג והצלחתו המדהימה

…בפינלנד, בתורכיה – בכ-30 מדינות. כמו שאומר טוביה בתחילת המחזמר, "נשמע מטורף, לא?" אז איך הפך מחזמר יהודי כל-כך לאחד המיוזיקלס המצליחים בעולם? באילו קשיים נתקלו יוצריו? לקראת עיבוד קולנועי חדש, ניגע גם בסרט הקיים ובטופול.

 

אייל שרף

אייל שרף הוא חוקר ומומחה לתאטרון מוזיקלי, וגם זמר ושחקן. יוצר ומציג המופע עטור השבחים "צללי המוזיקה – הדי האיום הנאצי בשלושה מחזות-זמר" ו"הנרקוד? – סיפורם של רוג’רס והמרשטיין", שיעלה בקרוב. אייל פרסם שלל מאמרים על עולם התיאטרון המוזיקלי ב"הארץ" וב"מקור ראשון". בעל תואר שני בתיאטרון מוזיקלי מאוניברסיטת ניו-יורק, ובוגר החוג למשחק ב-Royal Birmingham Conservatoire באנגליה. השתתף במגוון מחזות ומחזות-זמר בניו-יורק. משחק בתיאטרון היידישפיל, שם זכה בפרס הצטיינות לשנת 2018-19. הופיע בסדרות הטלוויזיה “החברים של נאור”, “בית הכלבים” ו”צומת מילר”, ובסרט זוכה פרס אופיר "יד מכוונת". בשנותיו בניו-יורק שימש גם כחזן קונסרבטיבי והוא ממשיך עבודה זו מדי שנה בחגי תשרי (השנה הוא שולח הקלטות וידיאו שיוקרנו כחלק מתפילות בזום). אייל גם נמנה על צוות המנחים לאנגלית באוניברסיטה הפתוחה.

לפרטים נוספים : הילה קומם 052-3534666

שתפו את הפוסט

תגובה אחת

  1. הילה הגב

    מאוד מומלץ

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן