המילים שלך יוצרות את המציאות שלך

בסוף הסדנה האחרונה שהעברתי, ניגשה אלי אישה וסיפרה לי כמה היא אומללה בעבודה. "לא מצליחה להשיג עבודה חדשה" אמרה לי.

ואני לא יכולתי שלא לחשוב באיזו קלות מילים יכולות ליצור נבואה שמגשימה את עצמה.

למילים שאתה אומר יש כוח. כוח ליצור אפשרויות חדשות או לסגור אותן. כוח להרים אנשים או להפיל אותם. בעיקר את עצמך.

פסיכולוגים גילו שהתודעה המודעת שלנו מפרשת את מה שהיא שומעת באופן מילולי.

לא משנה לאיזה כיוון יובילו המילים שלך, הנפש והגוף שלך ילכו תמיד אחריהן. אם אתה משתמש בשפה חיובית על עצמך ועל יכולתך להשיג את המטרות שלך ולהתעלות מעל הקשיים, אז כך תיראה המציאות שלך. באופן דומה, אם אתה אומר כל הזמן דברים שמאששים חוסר יכולת או פסימיות, אז גם זה יעצב את המציאות שלך, עם הזמן עולמך ישתנה כדי לשקף את דבריך.

המילים שיוצאות מהפה שלך

יוצרות את המציאות שאתה חי בה. לטוב ולרע.

הכנתי עבורך את 5 הדרכים לשינוי תבניות דיבור שישפרו את היכולת שלך להשיג את מה שאתה רוצה ולשנות את מה שאתה לא רוצה.

  1. נסח מחדש את מה שאתה רוצה

תזכור שכל דבר שאתה מתמקד בו – מתרחב. כך שאם אתה מתמקד בהיבטים השליליים של המצב שלך ובמה שאתה לא יכול לעשות, רק תעורר רגשות שליליים ותסיט את האנרגיה שלך מלנקוט בפעולה חיובית יותר.

  1. הביע מחויבות

השתמש במילים שמשדרות מחויבות ואופטימיות. במקום "אנסה" תגיד "אני אעשה". מחויבות כנה משנה לחלוטין את האנרגיה שאתה מביא לכל אתגר או קושי.

  1. הימנע מ"מילים מוחלטות "

מילים כמו תמיד, אף פעם או בלתי אפשרי יכולות להיות מסוכנות ומחלישות. האמירה שמשהו "בלתי אפשרי" מבטיחה שלעולם לא תמצא דרך ורק מכיוון שמעולם לא עשית משהו עד כה לא אומר שהדבר אינו יכול להיעשות.

  1. אל תתחילו את המשפט שלכם בהתנצלות

המונח "שיח קולי כפול" מסביר את התופעה בה אנשים מקדימים את מה שיש להם לומר כדי להימנע מתגובה שלילית. למשל, "אני יודע אולי אני טועה ומתנצל אם אני לא מסכים עם זה, אבל חשבתי, שאולי…". אז אם אתה אחד מהם, תפסיק!

הפחתה בערך של דעתך אינה משרתת אף אחד

 ושוללת מכולם את הערך שהפרספקטיבה שלך מביאה.

  1. הגבל תוויות

תוויות יכולות לשרת מטרה, אך הן גם יכולות להבליט פן מסוים ולהפוך לנבואה שמגשימה את עצמה. לדוגמה, רק בגלל שאתה עצלן לפעמים, זה לא אומר שאתה לא יכול לבחור לא להתעצל.

חשוב לי שתדע ששינוי דרכי החשיבה והדיבור הרגילים שלך אינו דבר שאתה יכול לעשות בין לילה. עם זאת, אני יודעת שבעזרת תרגול תוכל לחבר מחדש את המוח שלך ולשנות דפוסי מחשבה והתנהגות שליליים בדוגמאות חיוביות. וגם כשיהיו נפילות, קום ותתמקד מחדש בכל מה שאתה רוצה ויכול לעשות.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

 
גיליון החודש
שער מגזין 89
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן