הלידה כהזדמנות כלכלית – קריירה נוסח יוטיוב

לירון מור - חולצה לבנה - רקע אפור - צלמת עדי כהן - למייל(3)

מאלפי כלבים, מומחיות שינה לפעוטות, מאמנות אישיות, סטייליסטיות, ומאות בעלות עסקים שונים ומשונים רכשו בשנים האחרונות את 'וידאו טראפיק פורמולה' – קורס שיווק לעסקים קטנים באמצעות סרטוני וידאו קצרים.

מאחורי הקורס החדשני עומדת לירון מור, אם צעירה בת 30, המלמדת, בעיקר נשים, כיצד להקים מערך שיווק משומן ואוטומטי לחלוטין לעסק הביתי ולהפוך בכך את הלידה מבור כלכלי להזדמנות עסקית נדירה, ואת האישה למפרנסת עיקרית במשפחה.

לדברי לירון מור, ההזדמנויות העסקיות שקיימות היום בשיווק עסקים קטנים, ולא היו קיימות לפני עשור, מאפשרות לעסקים קטנים רבים להתפרנס באמצעות מכירת מוצרים דיגיטליים ושעות ייעוץ מבלי להידרש לעלויות כבדות, כבעבר, כגון שכירת משרדים, העסקת צוותי שיווק ומכירות, קניית מודעות פרסום, ורכישת דקות פרסום יקרות ברדיו ובטלוויזיה.

בין תלמידותיה של מור ניתן למצוא אושרית גור, אשר הקימה את פורטל 'ניקה', המהווה מקור מידע וזירת מסחר ערה סביב נושא ההנקה לעשרות אלפי נשים לאחר לידה.

דיאנה רז, גם היא תלמידה של מור, הקימה את 'האקדמיה לאהבה' המדריכה נשים כיצד למשוך אליהן את הגבר האידיאלי. את האקדמיה מנהלת רז מהבית, תוך טיפול בבתה, שבשל מצבה הבריאותי חייבת לשהות בבית.

העסק הפורח של רז מתבסס כל כולו על מכירה הדרכות דיגיטליות, המאפשרות לה לחלוק את הידע הרב שלה, בלי צורך להיפגש פנים אל פנים עם תלמידותיה.

עדי מאור סיסו הקימה עסק שכל כולו מתמקד בהדרכת נשים כיצד לנהל את העסק שלהן ביעילות, ובאמצעות שיווק תכנים דיגיטאליים, המאפשר לה להקדיש זמן רב לילדיה.

"רוב הישראלים נמצאים ברשת ובטלפונים הסלולריים, הרבה יותר זמן ביום מאשר עם בני משפחתם" אומרת לירון מור.

"העברת השיווק לרשת הוא מהלך מתבקש אבל שיווק ברשת לא מתנהג כמו השיווק הישן ולכן עסקים קטנים כגדולים מסתבכים ונקלעים לעלויות כבדות ומיותרות".

לדברי מור, ניתן בתקציבים מאד נמוכים, של מאות שקלים בחודש, להקים מערכי שיווק מאד אפקטיביים, ולהפוך את רובם לאוטומטיים. על הלידה כהזדמנות כלכלית בכתבה הבאה.

מהפכת האינטרנט ממשיכה, כך מסתבר, לשנות את פני הכלכלה, והופכת אפילו את הלידה להזדמנות כלכלית כך לפחות מעידות חמש נשים ישראליות שמתחזקות עסק ביתי פורח, לצד גידול ילדיהן הפעוטות בבית.

לירון מור, (30), היא אחת מהנשים הראשונות בארץ שגילו זאת. מור, יזמית צעירה, שבנחישות רבה, ולאחר לא מעט כישלונות של ניסוי וטעייה, פילסה את דרכה למציאות כלכלית בלתי תלויה, באמצעות עסק המדריך עסקים קטנים כיצד לשווק את עצמם באמצעות סרטוני וידאו.

מור השיקה את הקורס הדיגיטלי הראשון בארץ, הנמכר כולו דרך האינטרנט, בשם "וידאו טרפיק פורמולה". בקורס היא מלמדת אנשי עסקים כיצד להתמתג כמומחים בתחומם באמצעות סרטונים ביתיים אותם הם מעלים ברשתות החברתיות. בנוסף, מדריכה מור את תלמידיה כיצד ליצור מוצרים דיגיטליים ולבנות צינורות שיווק אוטומטיים ברשת.

רשימת תלמידיה של מור גדולה ומגוונת (לאחרונה נרשם התלמיד ה1000 שרכש ממנה קורס דיגיטלי). מאות נשים, רבות מהן אימהות, הצליחו להקים עסק דיגיטלי בהדרכתה של מור, ורבות מהן מעידות כי רק לאחר שעברו את התהליך עם מור, השכילו להבין שלידה ואימהות ממש לא מגבילות ומעכבות קריירה, אלא להיפך הן הדרך לשחרור כלכלי דרך עסק ביתי משווק היטב.

"האקדמיה לאהבה"

דיאנה רז ייסדה לפני כשנה(?) את 'האקדמיה לאהבה' עסק המדריך נשים פנויות כיצד למשוך אליהן את בן הזוג האידיאלי. רז, שכבר שימשה מאמנת ליחסים לפני ההיריון, הקימה את העסק האינטרנטי שלה מהיסוד,בהדרכתה של לירון מור.

"הסיפור שלי הוא מעט שונה, מכיוון שכבר בהריון גילינו בעייה בריאותית אצל הילדה, והבנתי מהר מאוד שאם אני רוצה להמשיך את ההיריון, אצטרך לבנות עסק שעובד מהבית מבלי שאוכל להיפגש פנים אל פנים עם לקוחות. בגלל הבעיה, לא יכולתי לשים את הילדה במסגרת בשנה הראשונה, מה שהגביל את היכולת שלי להיפגש עם לקוחות לכמעט אפס. לירון הדריכה אותי כיצד לקחת את תוכנית האימון הפרונטאלית שלי לנשים, ולהפוך אותה לקורס מקוון לחלוטין. זה אומר שאני עם הקטנה שלי, ומישהו שם באיזור אחר בארץ, לומד את התכנים שלי. אני לא צריכה להיות מולו".

לדברי דיאנה רז, גם תהליך המכירה הפך לאינטרנטי וטלפוני, ומאפשר לה לתפעל אותו לחלוטין מהבית. "פעם הייתי העבד של העסק שלי, היום העסק עובד בשבילי" מעידה רז. "יש לי מערך שיווק ידוע שנה מראש, אני יודעת בדיוק מתי אני פותחת קמפיינים והשקות למוצרי האינטרנט שלי, יש לי יעדים שנתיים".

לדבריה, ההדרכה של לירון מור הגשימה לה חלום, להיות אימא ואשת קריירה בעת ובעונה אחת. "התהליך הפך אותי לאוטוריטה בתחום ובאמצעים מאד פשוטים. לדבריה, "בגישה של לירון אתה נבחן בסופו של דבר, רק לפי התכנים שיש לך להציע לקהל וככל שהם איכותיים יותר כך גם ההצלחה העסקית שלך גוברת. אם אני מסתכלת רק שנה אחת לאחור כשהבת שלי הייתה בת חודשיים, לא הייתי מדמיינת שאגיע למקום שבו אני נמצאת היום. לנשים לאחר לידה, אני רוצה לומר אל תוותרו לא על המשפחה ולא על הקריירה, האימא המושלמת זו אותה אחת שמאוהבת בעצמה כי היא מגשימה את עצמה."

המדריך למנהלת העסק הקטן

במהלך חופשת לידתה של בתה השנייה, החליטה עדי מאורסיסו להקים עסק הנקרא "ניהול יעיל לבעלות עסקים", המלמד אימהות בעלות עסקים העובדות מהבית, כיצד לנהל את עסקיהן בצורה יעילה יותר, ומבלי לוותר על זמן איכות עם המשפחה.

"לפני הלידה האחרונה, היה לי עסק מצליח בתחום האיפור" מספרת מאורסיסו. "אהבתי את מה שעשיתי, אבל הרגשתי שהרבה מהיכולות והרעיונות שלי לא באים לידי ביטוי". לדבריה, מה שחוותה כאם עצמאית, וכבעלת עסק חדורת מוטיבציה הוא משהו שתוכל ללמד נשים נוספות. "אספתי הרבה מאוד כלים להתמודדות עם הקמת עסק חדש וגידול תינוקות, כי בעצם עשיתי זאת פעמיים, והיה לי ברור שזו השליחות שלי" מספרת מאורסיסו. לדבריה, העסק שלה ברובו אינטרנטי ומנוהל מהבית, מה שהופך אותו לגמיש ביותר.

"שיווק בוידאו היה אחת הפעולות הראשונות שעשיתי בבניית העסק" מספרת מאורסיסו. "הפידבקים לתכני הוידאו היו מידיים וחזקים. ללירון מור היה חלק גדול בכך. על אף הידע הרחב שלי בשיווק באינטרנט, היא דייקה את העשייה שלי, וידעה למקד אותי כדי להשיג את התוצאות שאני מחפשת".

לדברי מאורסיסו לנשים יש פחד רב אחרי לידה להתחיל פרויקט חדש. רבות מהן חוששות שהדבר יגזול מתשומת הלב שלהן לתינוק ולמשפחה. "אין שום סיבה בעולם שתינוק בבית יעצור אותך. להיפך! זה רק יכול למקד אותך ולעזור לך להתפקס על מה שחשוב באמת" אומרת מאורסיסו.

ניקה פורטל למניקות

אושרית גור, תלמידה נוספת של מור, הקימה את העסק שלה בסמוך ללידה השנייה שלה. "מאוד רציתי להניק, וראיתי שלא קיים מידע מסודר ומקצועי ברשת" מספרת גור. "החלטתי להרים את הכפפה ויצרתי את "ניקה"פורטל התוכן הגדול והמקיף ביותר בארץ בתחום ההנקה, המעניק לנשים את כל המידע והתמיכה להם הן זקוקות, בנגיעה אישית אינטימית שלי".

"כיום יש לי עובדות, שרובן אימהות לילדים, והפעילות בניקה מאפשרת לכולנו את הגמישות, כך שנוכל לשלב בין האהבה שלנו למקצוע האימהות, לבין הביטוי העצמי שלנו ולמקור הפרנסה שלנו" אומרת גור.

את לירון פגשה גור בתחילת דרכו של פורטל ההנקה, והיא מעידה כי המפגש יצר דחיפה משמעותית ביותר בפיתוח הפורטל. "למדתי אצל לירון שיווק באמצעות בוידאו. כיצד ניתן להגביר בצורה משמעותית ביותר את זרימת הגולשים לאתר, באמצעים ביתיים מאד פשוטים, וכך צימחתי עסק כייפי ומשגשג".

"קשר אישי עם לקוחות זרים"

לדברי לירון מור, עסקים קטנים רבים נתקעים בשלב השיווק. "רבים מאנשי המקצוע הם מצוינים, אנשים משכמם ומעלה, יועצים בעלי השכלה וניסיון, מומחים בתחומם אבל הלקוחות ממענים מלהגיע".

לדברי מור, שיטות השיווק הישנות של רכישת פרסום בעיתונים וברדיו לא מתאימות לתקציבים של עסקים קטנים, וגם קידום אורגני , או רכישת מודעות ממומנות בגוגל הופך ללא יעיל כאשר אתה מוצא את עצמך מתחרה עם עוד עשרות אנשי מקצוע בתחומך על המיקום בדף הראשון בגוגל.

לדבריה, הדרך הנכונה לשיווק בעידן החדש היא ליצור היכרות וקשר אישי עם הלקוחות, הרבה לפני שפוגשים אותם אחד על אחד. איך עושים את זה? על ידי מתן הרבה תוכן איכותי ועצות חינם בתחום ההתמחות וזאת בעיקר, באמצעות הפקת סרטונים ביתיים קצרים, אותם משתפים ביוטיוב, בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות. "סרטונים עם תוכן איכותי חושפים לא רק את הידע הרב של איש המקצוע, אלא גם את האופי שלו ואז פגישת העסקים הראשונה הופכת להרבה יותר חמה ותכל'סית" אומרת מור.

לדברי אושרית גור חוקי העידן החדש של השיווק ברשת, "מאפשר לעבוד קל ולחיות טוב". היא מעידה, שהיא לא רק רואה ברכה בעמלה, וזוכה להכנסה מאד משמעותית מהפורטל אותו הקימה, אלא שלפני שנה וחצי היא החלה במקביל לניהול הפורטל, גם ללוות עסקים אחרים בדרך לשיווק עצמי ברשת.

"במסגרת התכנית לעסקים של לירון, בה אני משמשת כמנטורית, ליוויתי עשרות עסקים למסלול של עצמאות וחופש כלכלי באמצעות שיווק באינטרנט, בשיטות שלירון פועלת על פיהן" מספרת גור. "חשוב לי לומר לנשים אל תפחדו להגשים חלומות ולהיעזר באנשי מקצוע טובים, שיעזרו לכן לממש אותם מהלב אל הפועל."

"עכשיו גם אני"

יעל יבין, תלמידה נוספת של לירון, שהקימה עסק לאימון לאמהות הנקרא 'עכשיו אני' – מספרת כיצד עם לידתו של בנה הבכור לפני 10 שנים, החלה אצלה התלבטות וחשיבה על מה היא רוצה לעשות הלאה, ואיך לאזן זאת עם הבית והילדים.

"בהריון עם הבן השני כבר נולד העסק והבנתי שעליתי כאן על משהו שעוד לא קייםלגרום לאימהות להתחבר לעצמן, לאינטואיציה שלהן, לפעול ממקום שלם בקריירה, בזוגיות, בהורות ועם עצמן" מספרת יבין. "הבנתי שיש לי שליחות ללמד עוד נשים שיש דרך אחרת שאינה מאשימה את החברה או המדינה אלא לוקחת אחריות, וגם לומדת 'עמוד שדרה' אישי יציב לנוכח הנסיבות המאתגרות".

יבין עובדת מהבית, ומעידה כי מאז שלקחה את ההחלטה הזו היא אדון לעצמה, והפכה מאד גמישה בסדר היום שלה, והיא זו שקובעת לעצמה את היעדים.

יבין ביססה את העסק שלה על מוצרים דיגיטליים רבים בהם היא מביאה את גישתה הייחודית ואשר נמכרים באמצעות צינורות שיווק אוטומטיים ברשת. "המוצרים הללו עובדים בשבילי מבלי שאני צריכה להיות במקום. חלקם אינטרנטיים ולקהל שלי, אימהות, זה מאוד נוח. כך הן יכולות ללמוד ולהתפתח מבלי צורך לארגן בייביסיטר".

לדבריה, בתחילת דרכה לא היה לה אפילו עמוד פייסבוק, והיא התקשתה להפיץ את הבשורה שלה. "ואז הכרתי את לירון, ואפילו שבהתחלה לא היו לי מתאמנות החלטתי שאני מקליטה את עצמי למצלמה כדי לחוש כאילו אני מאמנת עכשיו מישהי. זה גרם לזה שהייתי כל הזמן בתשוקה שלי ונחושה להיות בנתינה ומכאן שגם זרם הלקוחות החל להגיע!"

לדברי יבין, לא צריך לבחור בין עסק למשפחה. "האיזון האמיתי הוא לא ניהול של דברים חיצוניים כאלה שצריך ללמוד כיצד לנהל אלא איזון שלך עם עצמךמה בא לך? מה חשוב לך? למה את עושה את הדברים? בין אם את בעסק ובין אם את בבית".

לדברי יבין, הרבה ממה שמטריד נשים לאחר לידה כעצמאיות הוא עניין ניהול הזמן. "כשאנחנו בתדר טוב עם עצמנו, הזמן מתכווץ ואנחנו מספיקות הרבה יותר."

לירון מור, http://www.videowonderwoman.com/ מומחית לשיווק באמצעות סרטי וידאו, ומפיקת הקורסים לשיווק אוטומטי לעסקים: 'וידיאו טראפיק פורמולה', ו'ריסטארט לעסקים'.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן