הילד נכנס לכתה חדשה

הילד-עופרה-מוקטן

הילד מגיע בתחילת השנה לכתה חדשה ולא מכיר לעיתים את החברים החדשים לכתה. לא יודע מי יישב לידו ואם בכלל המורה תראה אותו. הוא המרכז של הבית בחממה של ההורים ובכתה מרגיש שאין מי שישמור עליו .

כבר הבנו שאנחנו לא מושלמים, אך הילדים שלנו עדין לא יודעים את זה. חוויות הזמן יוצרות בנו לעיתים שינוי והכי חשוב בגיל הצעיר שיהיה לו ליווי תומך. הדרכת הורים נותנת כלים להורים לתת ביטחון לילד בכל ההתחלות החדשות.

לפעמים אנשים משתנים, רק שוכחים להודיע לאנשים אחרים על כך. במצב זה הסביבה הופכת לזרה ולא מוכרת וילדים מחפשים את המוכר והידוע ולכן מרגישים חרדה.

כבר בביה"ס יש ילדים רבים שיכירו את נושא חרדת מבחנים שזהו הצעד הראשון אחרי שלבי הינקות להכיר את הפחד מכישלון. עם הזמן חרדה אחת מתחלפת באחרת וכבוגרים נשמע על חרדת ביצוע בחילופי קריירה שמא לא נצליח בתפקיד זה או אחר. הילדים בבית הספר יוצרים ומפתחים מיומנויות רגשיות שיבטיחו את מקומם בעולם של הגדולים.

החכמה בחיים היא לא לפחד לעשות טעויות. מרוב שאנשים פוחדים וחוששים לטעות – הם מפסיקים לחיות ולחדש, ובמקום זאת נצמדים אל המוכר ואל העבר. לנוע בחופשיות מהחדש אל המוכר ומהמוכר אל החדש – יש מצב שהדבר הוא הפיך, ולכן מותר לעשות טעויות כי כמעט תמיד ניתן לתקן אותן בדיעבד. תנו לילדים לטעות ואל תתקנו במקומם כדי שיתנסו ויפתחו בעצמם את הפתרונות. זאת הטעות הגדולה ביותר של ההורות במאה ה21. אנחנו מגנים יותר מידי על הילדים והם הופכים ללא כשרים בבגרותם וחרדים באישיותם .

ידע מאפשר לנו גמישות וביטחון. ככל שנדע יותר על עצמנו ועל השינויים שאנחנו רוצים להכניס לחיינו – כך תוכלו לבצע את השינויים עליהם אנחנו חולמים בקלות ובנחישות גדולה יותר.

אז בדקו היטב את כל האלטרנטיבות העומדות בפניכם לפני שאתם מבצעים שינוי – כך תוכלו לבצע שינוי בצורה שלמה וללא חשש.

צריך לבחור להיות סבלניים. תמיד מתוך בחירה מודעת, כי שינוי זה תהליך – לא מטרה. לכן כדאי להשקיע זמן ומחשבה בתכנון השינוי – לא רק בביצועו. הסבלנות תמיד תשתלם. היא תאפשר לבצע שינויים מרחיקי לכת בקלות ובהרמוניה,

לאחר שנערכתם לשינוי בשקט, בשלווה וביסודיות. הגמישו את העמדות שלכם כלפי שינוי. אל תגידו "אני יודע בדיוק מה יהיה", אלא היפתחו לתסריטים אלטרנטיביים וחיוביים, למדו את ילדכם ע"י פעילות קבועה של סיפור שיש בו כלים שיפתחו מחשבה אצל הילד. שוחחו אתו על הסיפור: מה ראה? מה הרגיש וחשב בסיפור? ואיפה זה פוגש אותו בסיפור היומיומי שלו.

בספר "אבירי המ.ל.ך" ספר הילדים והדרכת ההורים שכתבתי מופיעים כלים רבים כדמיון, משחקי חשיבה, משחקי קלפים לעקוף את הפחד ולמצוא דרך חלופית ע"י פיתוח אסטרטגיה חיובית. שיחה עם הילד מפתחת מעבר למיומנויות רגשיות וחברתיות את התקשורת בין ההורה והילד, נותנת כלים לשיחה פתוחה ובריאה ומייצרת תאי חשיבה ורגש של ביטחון בכל מצב.

שחררו את הישן מחייכם בכל דרך אפשרית. זרקו חפצים ישנים, בגדים בלויים ודברים לא נחוצים. אל תפחדו. עשו זאת מכל הלב. ככל שתפנו יותר מקום – כך החדש יכנס לסדר היום.

איור מתוך הספר אבירי המ.ל.ך אבירי מוח לא כוח בהמלצת מכון אדלר. כתבה עופרה רוזנפלד פסיכותרפיסטית ומנחת הורים. איור: סיגל משל

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן