היבטים של גבורה

מטפסי הרים בפיסגה

חיי האנושות בכול הזמנים רצופה סיפורי ומעשי גבורה במישורים שונים של החיים. סיפורי מופת על מלחמות ולוחמים, על אנשים ומעשיהם יוצאי הדופן, ראו סיפורי התנ"ך על יעל וסיסרא, דוד וגלית, משה רבנו והמצרי ובהמשך סיפורי המכבים על ניצחון מעטים כנגד רבים. מעשי הגבורה הללו מבטאים קשת רחבה של ערכים, אידיאולוגיה, מוסר ומוסריות, כוח רצון, נכונות להקרבה עצמית ולוויתורים. גיבורים ומעשי גבורה משמשים מופת חינוכי ותרבותי לאורם מתחנכים דורות, יוצרים גאווה לאומית הזדהות וזהות לאומית.
אם נביט בהתנהגות הפרט לאורך שנים ודורות ניווכח שהגבורה אינה רק במעשה הפיזי ההרואי והכוחני, אידיאולוגי ככל שיהיה. ביטויי הגבורה האישיים הנעלמים מעיני כלל החברה הם הניצחון הפרטי האישי בליבו, בנפשו ובהתנהגותו של הפרט כלפי עצמו, משפחתו וסביבתו הקרובה. זאת כי בכל אחד טמונה מידת הגבורה ועל האדם לעמול יומיום בנחישות ובהתמדה על מנת להוציאה מהכוח לפועל, לחיות בסיפוק ובהעצמה על הניצחון האישי הפרטי.
הרב כפיר שחר: "אילו רק היינו מאמינים בעצמנו, כפי שאנו מאמינים בפחדים שלנו היינו הופכים כישלון ועצב לעדות מוזיאונית".
אוסיף עוד ציטוט השראה מאלמוני "במקום להתפלל שהמכשול שלפניך יוסר, תתפלל שיהיה לך האומץ להתגבר עליו."
לא תמיד יש לנו היכולת והאומץ לגייס כוחות ועוצמות להתמודד עם האתגרים ולפלס דרך אל השינוי המיוחל שיביא איתו את הסיפוק וההעצמה האישית. תמיד תוכלו למצוא מישהו שייתן לך יד ויוביל אותך אל הגבורה והאור הפנימי שבך.
דליה שגב פרץ
מאמנת אישית ועיסקית
לפיתוח קריירה.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן