הטיפול בבעיות ברכיים

Yuval-4-900

הברך היא אחד מהמפרקים המורכבים שיש לנו בגוף והיא גם אחד מהמפרקים שנוטים לעשות לנו הכי הרבה צרות, מדלקת בשריר ועד לשחיקה של המפרק.
מבנה הברך
מפרק הברך הוא מפרק צירי, שהפעולות שלו הן פשיטה (יישור של הברך) וכפיפה.
הברך מורכבת מעצם הירך (Femur), עצם השוק ( Tibia), ועצם הפטלה (Patella) הנמצאת בקדמת המפרק.
בין עצם ה- Femur לעצם ה- Tibia ישנו מבנה סחוסי, מינסקוס (Menisci), שתפקידו הוא בלימת זעזועים, חלוקת עומסים שווה יותר בין חלקי העצמות וריכוך המפגש בין עצם ה- Femue ל- Tibia.
על מנת לייצב את כל המבנה הזה ישנן מספר רצועות ושרירים:
את פעולת הכפיפה והפשיטה מצבעות 2 קבוצות שרירים:
1. 4 ראשי (Quadriceps): קבוצה של 4 שרירים בקדמת עצם ה- Femur, תפקידם הוא פשיטה (יישור) של מפרק הברך.
2. חבליים (Hamstring): קבוצה של שרירים שנמצאת בחלק האחורי של עצם ה- Femur ותפקידם הוא כיפוף של מפרק הברך.

בעיות נפוצות והסיבות לכאב
Runner's Knee: מכונה גם Pattelofemoral pain syndrome. כאב באזור הפיקה שיכול להיות ממקום מתחתיה, מעט מעליה או ממש על הפיקה עצמה. הכאב מאפיין בעיקר רצים (מפתיע, לאור השם של הבעיה), אך כיום פציעה זו שכיחה יותר כי כולם פתאום החליטו לרוץ. הסיבות לפציעה הן רבות: שחיקה של סחוס הפיקה, בעיית מבנה הפיקה, שרירי רגליים חלשים, בעיות גב, בעיות אגן, בעיות במפרק הירך, פעילות גופנית עצימה ועוד.
קרע במיניסקוס: קרע במיניסקוס יכול להיגרם עקב חבלה, תנועה לא נכונה של הברך או עקב איבוד האלסטיות של הרקמה, דבר שקורה עם הגיל. הכאב יופיע בד"כ בעת ירידה למצב כריעה בו מפרק הברך יהיה רגיש (בהתאם למיקום הקרע), אז הברך יכולה "להינעל" ולמטופל יהיה קושי ליישר את הברך באופן מלא בעת האירוע. הברך יכולה להתנפח באותו הרגע או יום-יומיים לאחר מכן.
קרע ברצועות הצלובות: קרע באחת מהרצועות יכול להיגרם עקב חבלה או תנועה לא נכונה של מפרק הברך. זה יתבטא בכאבים ובחוסר יציבות של הברך. המטופל יתלונן על רגל "שבורחת" בעת פעילות.
אפשר לחיות ללא רצועות בברך, אך זה מותנה בשרירי רגליים חזקים ובאורח החיים של המטופל.
שחיקה של מפרק הברך) (Osteoarthritis: מצב שבו הסחוס של מפרק הברך נהרס . בעקבות זה אין מה שימנע את החיכוך בין עצם ה- Femur לעצם ה- Tibia ונוצרים סימפטומים שונים: כאב, נפיחות, נוקשת של הברך, דפורמציה של המפרק ואיבוד טווחי התנועה של המפרק. אוסטאורטריאיס אופייני יותר לגילאים המבוגרים של האוכלוסייה. לא תמיד יש התאמה בין מידת הכאבים לבין צילומי הברך.
ציסטה על שם בייקר: נפיחות וכאב שממוקמים בחלקה האחורי של הברך. הציסטה נמצאת אצל כל אחד ואחת מאיתנו, אך אצל אנשים מסוימים היא גורמת לכאבים בדרגות שונות. הסיבה לכך היא בעיה בברך כמו קרע במיניסקוס, חבלה, דלקת או שחיקה של המפרק.נוצרת הגורמת לבעיית ניקוז של נוזלים במפרק והציסטה מתנפחת וגורמת לכאב.

הטיפול בבעיות ברכיים לפי הרפואה הסינית:
מפרק הברך מוקף מרידיאנים רבים (ערוצי אנרגיה). במהלך האבחון, המטפל מזה על איזה מרידיאן נמצא הכאב (מאחורי הברך, מתחת לברך, בצדדים), ובאיזו תנועה הכאב מתגבר (כיפוף הברך או יישור, הליכה או ישיבה וכו').
הדיקור לרוב לא נעשה על מפרק הברך אלא מתבצע על גביי אזורי "הדמיה", ומשפיע על מפרק הברך.
היתרונות בטיפול ברפואה הסינית:
• הטיפול עוזר להפחית את רמת הכאב ולשפר את טווחי התנועה של מפרק הברך.
• טיפול ללא כימיקלים אשר מעמיסים על הגוף לאורך זמן.

איך לשמור על הברכיים:
1. חזקו את שרירי הרגליים. שרירים חזקים מורידים עומס ממפרק הברך, מפחיתים כאבים ומסייעים ביציבות הברך.
2. בצעו פעילות גופנית מתונה ונכונה. לאנשים שסובלים מכאבי ברכיים מומלץ יותר לעשות הליכות, לשחות ולרכוב על אופניים. פחות ממומלצת פעילות כמו כדור רגל, כדורסל, טניס וריצה. מדובר בסוג פעילות עם עומס גדול מידיי וסבירות גדולה לפגיעות ברכיים נוספות.
3. שימרו על משקל גוף תקין. משקל עודף גורם לעומס על מפרק הברך.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן