חזרתי מכנס סטרטאפים. 600 איש, יזמים, משקיעים וכל מה שביניהם.
ובאופן שוטף אני שומע מסטרטאפים, גם אלו שבכנס – אנו רוצים השקעה.
בהרבה מהמקרים ההשקעה מיועדת לשיווק ומכירות. עסקים עצמאיים לפעמים לוקחים הלוואה.
נשמע הגיוני ! נכון !?
ובכן
בוודאי, כולנו, גם בעסקים וגם בסטרטאפים, רוצים יותר לקוחות, להגדיל את "שורת הרווח".
כשאני שואל בכמה צריך לגדול, התשובה הנפוצה היא "כמה שיותר".
ופה טמונה הסכנה. עסק שלא מוכר נסגר ואז גם החובות לא רבים.
במאמר מוסגר סטרטאפ הוא עסק !!!!!!!!!!!
אתרים עם סיומות כמו CO, COM , LTD מדברים על חברות ו COMMERCE מסחר.
ההבדל הוא שסטרטאפ מביא אתו חדשנות עסקית, טכנולוגית או שניהם. וזה דיון למאמר אחר.
עסק שצומח מהר מידי, פירושו התחייבויות גבוהות יותר כגון: משרדים, עובדים, מסגרת אשראי.
וכאשר יש צמיחה מהירה מידי והעסק לא ערוך להכיל את הצמיחה, עשויה להיווצר פגיעה בעסק קטנה כגדולה.
זה עשוי להיות פגיעה במוצר או בשירות. (שירות זה גם מוצר וגם זה נושא למאמרים הבאים).
אם לא תופסים את זה בזמן, ולקוחות מתחיליים להביע אכזבה, זה ימשיך לפגיעה במוניטין.
במערכות אינטרנטיות עשויה להיות האטה משמעותית בביצועים עד כדי תקלות (באגים) שלא ישענו כל קיומם במיעוט משתמשים.
כמו כן, ניהול כספי, גבייה. ניהול מנגנון גדול יותר יוצר סיכון אשראי. תשלומים לספקים, עיכוב אצל לקוחות.
כל אלו בסוף עשויים להביא לקריסת מערכות:
כולנו ראינו חברות תקשורת שנופלים להם שרתים ואיזה נזק נגרם.
קריסת מערכות עוסקת גם בלחץ מנטלי, עייפות של מנהלים.
ובסוף קורסת החברה למרות שרווחית !!!!!!!!!!!!!!!!
רב העסקים והסטרטאפים שהתחילו להרוויח, כושלים בשל כך ולא בגלל חוסר בלקוחות, למעלה מ 70%.
הפתרון:
1. ההבנה ש"לאכול" ככל יכולתך, כמו באכילה מוגזמת גורם נזק בריאותי
2. זה לא מבטיח נתח שוק, חוסן
3. הכלה / צמיחה נכונה דורשת יצירת נהלי עבודה, לדוגמה בשירות SLA, שבו
4. service level agreement, שבו יוגדר לדוגמה זמן החזרה לאימייל מלקוח.
5. תכנון פיננסי עם מנהל כספים שיודע לתכנן תזרים
6. במערכות אינטרנטיות: בדיקה וניטור עומסים
7. ניתוח סיכונים
8. בנייה תכניות לבלת"מים
9. לקבל משובים מלקוחות
ו עשר והכי חשוב "לדעת להגיד לא כרגע" – לשים גבול. לפעמים זה יוצר ביקש גבוה יותר כמו מסעדה שלוקח חודשים להזמין אליה מקום.
שתהיה 2019 פורייה ומצמיחה