האופרה הירושלמית חוגגת עשור עם ״לה טרוויאטה״ מאת ורדי

אולגה זקרבסקה

האופרה תועלה בהופעה קונצרטנטית עם קאסט מופלא של זמרים מהארץ ומחו"ל ועם התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של עומר אריאלי.

 

תיאטרון ירושלים, יום חמישי, 25.11.21 ובמוצ״ש, 27.11.21

היכל התרבות כפר סבא, יום שני, 29.11.21

 

האופרה הירושלמית תעלה ב- 25, 27 ו-29 בנובמבר, בהופעה קונצרטנטית את האופרה "לה טרוויאטה" מאת ורדי.

בהופעה ייקחו חלק קאסט מופלא של זמרים מהארץ ומחו״ל, עם זמרת הסופרן אולגה סנדרסקאיה בתפקיד ויולטה ואלרי, זמר הטנור הספרדי מיגל בוראלו בתפקיד אלפרדו ג'רמונט. אל הסולנים וזמרי האופרה הירושלמית תצטרף התזמורת הסימפונית ירושלים, בניצוחו של עומר אריאלי.

לה טרוויאטה, מאת ורדי, הועלתה לראשונה בוונציה בשנת 1853. האופרה מבוססת על ספרו של אלכסנדר דימא הבן "הגברת עם הקמליות". המחבר כתב את הספר בעקבות סיפור חייה האמיתי של אישה צעירה שהייתה קורטיזנה בחברה הגבוהה של פריס באמצע המאה ה 19, ואשר עימה הייתה לו מערכת יחסים (באותה תקופה רווח אצל הגברים במעמד הגבוה הנוהג להחזיק אשת לוויה – קורטיזנה). הוא כתב את הספר לאחר מותה. הספר יצא לאור בשנת 1848 וזכה להצלחה רבה.

פרנצ'סקו מריה פיאבה חיבר את הליברטו על בסיס הספר, כשויולטה ואלרי היא בת דמותה של גיבורת הספר. סיפור חייה ומותה מהווים את הציר שסביבו סבה האופרה.

ויולטה היא קורטיזנה בחברה הגבוהה של פריס באמצע המאה ה 19, חולת שחפת אשר מסתירה את מצבה ומתענגת בנשפים. היא מחליטה להיענות לאהבתו של אלפרדו ג'רמונט, צעיר ממשפחה טובה אותו פגשה בנשף שערכה בביתה, זונחת את חיי הזוהר של פריס ומתמסרת לחיים שקטים בכפר עם אהובה. כאשר נודע דבר הקשר ביניהם לאביו של אלפרדו הוא דורש בתקיפות מויולטה לעזוב את בנו על מנת שלא יוכתם שמה הטוב של המשפחה. ויולטה נענית לדרישתו בכאב לב רב ומסתירה מאלפרדו את הסיבה לעזיבתה אותו.  אלפרדו הפגוע מעליב את ויולטה בפומבי ואז עוזב את צרפת.    

מחלתה של ויולטה מתגברת. אביו של אלפרדו מגלה לבנו את הסיבה לעזיבתה של ויולטה. אלפרדו ממהר לשוב אליה והם מתאחדים באהבה רבה, אך מחלתה של ויולטה מכריעה אותה והיא צונחת ומתה בזרועות אהובה.

בתפקידים הראשיים:  אולגה סנדרסקאיה, סופרן – ויולטה ואלרי– ישראלית, ילידת רוסיה אשר מופיעה על במות רבות בארץ וברחבי העולם ואהרון בלייק – אלפרדו ג'רמונט – יליד ארה"ב , זוכה פרס קרן ג'ורג' לשנת 2017, זכה להכרה בינלאומית בזכות הופעותיו  במגוון יצירות ממרטינו ועד רוסיני .

עומר אריאלי, מנהלה האמנותי של האופרה הירושלמית: "עשר שנים של עבודה מאומצת ואיתה סיפוק עצום. חלום שהגשמנו כנגד כל הסיכויים, ואנחנו ממשיכים לעשות הכל כדי שהאופרה הירושלמית תמשיך להביא לקהל הירושלמי הפקות איכות של אופרות ממיטב הרפרטואר העולמי, ולצידן פנינים אופראיות ייחודיות ופחות מוכרות שמרחיבות את הלב והנשמה".

          

השירה באיטלקית עם הקרנת כתוביות בעברית ובאנגלית. משך המופע כשעתיים וחצי.

 

תיאטרון ירושלים, אולם הנרי קראון: ביום ה׳, 25.11.21 בשעה 20:30 ובמוצ״ש, 27.11.21 בשעה 20:30

היכל התרבות כפר סבא: ביום ב׳, 29.11.21 בשעה 20:30

מחיר הכרטיסים: 150 ש״ח

הזמנת כרטיסים בירושלים: בבימות *6226, או באתר: www.bimot.co.il

וכן ב- CulturAccess.com   03-9155632

 

הזמנת כרטיסים בכפר סבא: *6775, או באתר: https://ksaba.smarticket.co.il/

וכן ב- CulturAccess.com   03-9155632

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן