האופרה הירושלמית בשיתוף פעולה עם התזמורת הסימפונית ירושלים שמחה להביא שוב לקהל הצופים את ג'. פוצ'יני, באופרה המדהימה "האדרת" בהופעה אחת ויחידה

מודעות מאויירות להצגת אופרה האדרת

האופרה הירושלמית והתזמורת הסימפונית ירושלים חוזרות לשיתוף פעולה מצליח נוסף והפעם עם האופרה "האדרת" מאת פוצ'יני, סיפור אהבה מטלטל עם סיום מצמרר, שתעלה ב-19 לנובמבר בהופעה בימתית מלאה בתיאטרון ירושלים. האופרה תועלה בהפקה מלאה עם בימוי ותלבושות, עם קאסט נפלא של זמרים מהארץ ומחו"ל ובנגינת התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של עומר אריאלי.

בהופעה ישתתף קאסט מופלא של זמרים מהארץ ומחו"ל: זמר הבריטון הבין-לאומי דניאל לואיס דה ויסנטה בתפקיד מיקֶלֶה, ולצידו זמרת הסופרן הישראלית יסמין לוי-אלנטק בתפקיד ג'ורג'טה וזמר הטנור האיטלקי-אוקראיני ויטלי קובלצ'וק בתפקיד לואיג'י. הבימוי המקורי הוא של הבמאית הישראלית הצעירה דניאל לסרי. השירה באיטלקית ויוקרנו כתוביות תרגום לעברית ולאנגלית.

"האדרת" היא אופרה קצרה ודרמטית שצבעיה קודרים, אך היא עוצמתית ומרשימה. זוהי הראשונה מבין שלוש האופרות הקצרות בסדרת ה"טריטיקו" ("השלישיה") שאת חיבורן השלים פוצ'יני בשנת 1916. הופעת הבכורה של ה"טריטיקו" התקיימה בשנת 1918 במטרופוליטן אופרה בניו יורק, בשל מגבלות מלחמת העולם הראשונה. לאחר הופעת הבכורה ערך פוצ'יני מספר שינויים ב"האדרת", והיא הועלתה בגירסתה הסופית ברומא בשנת 1922.  מאז מועלית "האדרת" גם כאופרה עצמאית בכל בתי האופרה החשובים בעולם, בביצוע בכירי הזמרים ותחת שרביטם של טובי המנצחים. 

ליאורה נחמני, חברת הועד המנהל של האופרה הירושלמית: "אופרה קצרה אך מדהימה וסוחפת המתרחשת במשך שעות ספורות – משקיעת החמה ועד הלילה. כוחה של האופרה הוא בהתמקדותה בעלילה אנושית, דרמטית וקורעת לב. התזמורת הסימפונית ירושלים מלווה אותנו שוב בנגינתה המופלאה, ואנו מצפים בהתרגשות להפקות המשותפות הבאות יחד".

 

עופר אמסלם, מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים: "אנחנו שמחים בכל פעם מחדש ללוות את האופרה הירושלמית בהפקות הנפלאות שהיא מעלה, וכמובן שנמשיך לשתף פעולה גם בהמשך. אנו מזמינים את כולם להתרגש ביחד איתנו עם האופרה 'האדרת' ".

על האופרה:

פריס, 1910. על רקע מעגן ספינות משא על נהר הסן, פועלים שטופי זיעה והנהר הזורם, מתמקדת האופרה בתמונת חיים אחת קטנה, מיניאטורה של ממש:

דוברה עוגנת ליד הרציף. מיקֶלֶה בעלי הדוברה, אשתו הצעירה ג'ורג'טה ומספר סוורים הם הדמויות העיקריות של עלילה מרוכזת, הנמשכת שעות ספורות בלבד – משקיעת החמה ועד הלילה ומסתיימת בדרמה מצמררת.

בהעלאת "האדרת" אנו מציינים היום מאה שנה להעלאת האופרה בגירסתה הסופית המוכרת כיום.

מחבר הליברית הוא ג'וזפה אדאמי, אשר התבסס על  La houppelande”" ("האדרת") 

מאת דידיֶיה גולד  (Didier Gold).

תיאטרון ירושלים

19.11.2022

שעה 20:00

משך ההופעה: כשעה

לפרטים והזמנות:  www.jso.co.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן