גוף ראשון, יחיד גבריות באמנות הישראלית

1._אורי_ליפשיץ,_דיוקן_עצמי,_1978_לערך,_שמן_על_בד

תערוכה חדשה במוזיאון אשדוד לאמנות הפורשת את פניה של הגבריות הישראלית, כפי שהיא משתקפת באמנות הישראלית, מראשית המאה ה-20 ועד היום.
בתערוכה מוצגות עבודותיהם של למעלה מארבעים אמנים מקומיים מתקופות שונות והיא מבקשת לעורר שיח מעמיק על החוויה הגברית לגווניה. בין האמנים המציגים בתערוכה: ראובן רובין, יגאל תומרקין, משה גרשוני, אורי ליפשיץ, אבשלום, אורי קצנשטיין, עדי נס, דויד עדיקא ורבים אחרים.

אוצרים: יובל ביטון, רוני כהן- בנימיני

מוצ"ש ה-15 ביוני בשעה 20:30, מוזיאון אשדוד לאמנות

"גוף ראשון יחיד: גבריות באמנות הישראלית" הינה תערוכה חדשה, הפורשת את פניה של הגבריות הישראלית כפי שהיא משתקפת באמנות המקומית, כיום ובעבר. התערוכה תיפתח ב-15 ביוני במוזיאון אשדוד לאמנות, במסגרת פסטיבל מדיטרנה. אוצרים את התערוכה רוני כהן בנימיני ויובל ביטון.
התערוכה מקבצת מגוון רחב של עבודות מראשית המאה ה-20 ועד ימינו, רבות מהן מכוננות ורבות השפעה, בניסיון להאיר מופעים וייצוגים של גבריות ישראלית מנקודת המבט של שיח הזהויות והמגדר העכשווי. התערוכה מציגה עבודות של הבולטים באמני ישראל לאורך השנים. היא מבקשת להשיל את הפרשנויות המוכרות והמקובלות ולהאיר אותן באור חדש ביחס למודל הגבריות המקומי – מודל שנתפס עדיין במובנים רבים כ"מובן מאליו". כך היא מבקשת לסמן את הגבריוּת הישראלית כ"זהות" מובנית ומובחנת.
התערוכה פורשת את פניה של הגבריות הישראלית ואת השתקפותה בסדר החברתי המקומי, כיום ובעבר ובוחנת את מודל הגבריות הישראלי כפי שמשתקף בתרבות, בחברה, במשפחה, ביחסים בין המינים ועוד. כך, עולים מהעבודות מהלכי הגדרת הזהות של המגדר הגברי ה"הגמוני" המקומי.
מבעד לשיח הזהויות והמגדר העכשווי, המצוי בתהליכי שינוי והתהוות, התערוכה מנכיחה את מערך התפקידים החברתיים, הציפיות וההגדרות של גבריות לאורך השנים, ומשקפת בעיקר את מהלכי ההתפרקות מכל אלו ואת הפניית העורף אליהם לטובת האישי, הפנימי והפרטי. באמצעות עבודות של למעלה מארבעים אמנים מתקופות שונות, התערוכה מבקשת לעורר שיח מעמיק על החוויה הגברית לגווניה.

בין האמנים המשתתפים בתערוכה:
אבשלום, אסף אבוטבול, שי איגנץ, אייל אסולין, נפתלי בזם, גיא בן נר, יאיר ברק, גיא גולדשטיין, גדעון גכטמן, דוד גינתון, עצמון גנור, משה גרשוני, אורי גרשוני, יצחק דנציגר, מיכאל דרוקס, ניר הוד, גל וינשטיין, גיא זגורסקי, בועז טל, ארז ישראלי, אורי ליפשיץ, משה מוקדי, עופר ללוש, חיים מאור, דודו מזח, מוטי מזרחי, אריק מירנדה, עוז מלול, עדי נס, סשה סרבר, דוד עדיקא, אלי פטל, תמיר צדוק, ראובן קופרמן, מיכה קירשנר, אורי קצנשטיין, אבי קריספין, דורון רבינא, ראובן רובין, פיליפ רנצר, הנרי שלזניאק, שמחה שירמן, יחיאל שמי, יגאל תומרקין

פתיחת התערוכות –מוצ"ש ה-15 ביוני בשעה 20:30, תאריך נעילה- נובמבר 2019
כרטיס כניסה למוזיאון: 30 ₪ (תושבי חוץ); 25 ₪ (תושבי אשדוד); 15 ₪ (גימלאים)
שעות פעילות המוזיאון
ימים א', ב', ד', ה' 16:00 – 9:00
יום ג' 20:00 – 9:00
יום ו', שבת 13:30 – 10:30

מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד | 08-8545180/1 |www.ashdodartmuseum.org.il

.

לפרטים נוספים -"מרומי יחסי ציבור", יהב אשד, 0507238755
ענת מרומי – 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן