גביית מזונות באמצעות ההוצאה לפועל

זוג ידיים חתימה על מסמך

מה קורה כאשר אדם אשר חייב במזונות ילדיו אינו משלם? כיצד ניתן לגבותם על אף סירובו לשלם?

אחת האפשרויות לגביית תשלום המזונות, לאחר קבלת פסק דין ו/או הסכם המחייב אדם לתשלום מזונות, היא פניה להוצאה לפועל על ידי הגשת בקשה לביצוע פסק דין למזונות.

לזוכה במזונות קיימת אפשרות בחירה בין שני מסלולים:

המסלול הרגיל, אשר הינו מנוהל על ידי הזוכה או על ידי עוה"ד המייצג ובמסגרתו הם מגישים בקשות לנקיטת הליכי גבייה כנגד החייב. כלומר, ניהול ההליך מתנהל על ידי הזוכה ו/או העו"ד המייצג.

המסלול השני הינו מסלול מזונות, אשר ניהולו והליך הגבייה מתבצע על ידי לשכת ההוצאה לפועל ללא צורך בהגשת בקשה של הזוכה לנקיטת הליכים. על כן, מעורבות הזוכה בהליך הינה מועטת. שיתוף פעולה מצד הזוכה נדרש במקרים בהם החייב הגיש בקשה המצריכה את תגובת הזוכה או כאשר מתקיים דיון בפני רשם ההוצאה לפועל.

לזוכה קיימת הזכות להעביר את התיק מהמסלול הרגיל למסלול המזונות וההיפך.

לאחר הגשת הבקשה לגביית חוב המזונות, נשלחת לחייב אזהרה כי נפתח כנגדו תיק בלשכת ההוצאה לפועל בגין חוב מזונות. לאחר שקיבל החייב את האזהרה לידיו וככל שהבקשה הוגשה במסלול מזונות, לשכת ההוצאה לפועל היא זו שפועלת לגביית החוב ומעדכנת את הזוכה באופן שוטף. ככל שהבקשה הוגשה במסלול הרגיל, על הזוכה או עוה"ד המייצג, לנקוט בפעולות גבייה לגביית החוב.

חשוב לדעת כי אם הזוכה קיבלה מהחייב תשלום בגין החוב ישירות, ולא באמצעות ההוצאה לפועל, יש להודיע על כך ללשכת ההוצאה לפועל באופן מיידי ובתוך 7 ימים לכל היותר, מהיום בו התקבל התשלום. כמו כן, חשוב מאד לדווח להוצאה לפועל על כל מידע רלוונטי שיהיה בו כדי לסייע בגביית החוב כגון: נכסים הנמצאים בידי החייב, האם קיים חשש שהחייב יצא את הארץ, וזאת על מנת למנוע מן החייב התחמקות מתשלום החוב.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן