הילדים גדלו ועזבו את הבית והותירו את בעלי ואותי בקן קרוע ומנוכר ומחשבות בלב….

רינה ויעקב הכירו זו את זה בצבא, וכבר אז היו נחושים בהחלטתם להינשא. יעקב אף הביע את משאלתו להקים משרד פרסום.
לאחר שנישאו הגשים יעקב את חלומו ופתח משרד פרסום שברבות הימים שגשג והביא פרנסה נאה מאוד לבעליו ובעל מוניטין רב וידוע היה לכל ש"למכור רצית – ליעקב פנית".
רינה, אשתו, מעולם לא הטרידה אותו בענייני הבית והילדים (היות והחליטו ביניהם שהוא יכהן כ"שר החוץ" הדואג לשיווק ולפרנסה והיא תכהן כ"שרת הפנים" המטפלת ודואגת לכל הקשור לבית ולילדים) ואכן, היא עודדה את יעקב ושחררה אותו מכל דאגות הבית.
מצבם הכלכלי אפשר לרינה להחזיק מכונית יוקרתית, חשבון בנק מנופח וכמובן שרכשו גם פנטהאוז באחת השכונות החדשות בעיר.
לימים, הילדים גדלו ועזבו את הבית כל אחד לדרכו. בני הזוג נותרו בבית, אך החיים של רינה התרוקנו מתוכן, והיא חשה שיעקב, החבר והאהוב שלו נישאה ואיתו הקימה משפחה כבר איננו החבר שלה. האהבה ביניהם התפוגגה זה מכבר ובפועל אין לה עניין בחיים משותפים עם יעקב.
רינה החליטה: לעשות צעד ולהתגרש מיעקב, אולם חוששת להפסיד את חלקה בנכסיהם המשותפים ואף חוששת שלא תוכל להמשיך לחיות באותה רמת חיים שהייתה מורגלת אליה, ומה עוד ששמעה מפי אחת מחברותיה שלפי החוק לא מגיעים לה מזונות לאחר הגט. האם זה נכון? מה עליה לעשות?
נכון הדבר שבדרך כלל אישה אינה זכאית למזונות לאחר הגירושים, (אך יש מקרים שהבעל מרצונו מוכן לדאוג לכלכלת האישה לאחר הגירושים, ותתפלאו, היו מקרים מעולם !).
חוק יחסי ממון קובע כי בעת פרידה זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית הזכויות והרכוש אשר צברו בני הזוג במהלך הנישואין. כלומר רינה תהא זכאית (באופן יחסי למספר שנות הנשואיים) לזכויות שחסך יעקב כעצמאי ולחלק מהפנסיה שלו. יש זוגות המעדיפים להוון את הסכום ויש זוגות המעדיפים תשלומים עתיים מיום הפירוד, יש וריאציות שונות לצורת התשלום. הסברתי לרינה כי חלק מנכסי העתודה הכלכלית אשר צברו בני הזוג בחייהם המשותפים הוא שווי העסק אשר כולל בתוכו גם את "המוניטין" וזה שייך לשניהם . כמובן שזה לא כל כך פשוט, סוגיית המוניטין סבוכה ועלתה לא אחת בבית המשפט ועד היום הפסיקה אינה חד משמעית אך את הסוגיה הזאת כדאי להשאיר לטיפולה של עוה"ד.
כתבה זו מעצם טבעה, אינה מהווה יעוץ משפטי או חוות דעת משפטית, אלא תיאור כללי של הנושא. בכל מקרה ו/או עניין ספציפי יש לפנות לקבלת יעוץ משפטי מעו"ד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן