בן גוריון שלא הכרתם : "בין הסלילים", אודיו-ביוגרפיה חדשה מבית "כאן הסכתים"

בן גוריון בשידור רדיו

האנשים הקרובים לראש הממשלה הראשון מספרים על דמותו באמצעות קולות נדירים מהארכיון, ובן גוריון, המשוחק על ידי השחקן אלון נוימן מנהל דיאלוג עם הקולות השונים

"כאן הסכתים": בבוקר יום העצמאות (14.5) יעלו שני פרקים ראשונים שישודרו גם ב"כאן תרבות" באותו יום ב-11:00

לאורך השנים יצאו אינספור ביוגרפיות על בן גוריון, שחשפו את משנתו וההיסטוריה הענפה שלו שכרוכה בהקמת המדינה.

באודיו-ביוגרפיה החדשה, בהפקת המכון למורשת בן-גוריון וחברת audio drama ובשיתוף כאן, מתקבלת לראשונה חוויה אחרת, כשדמותו של בן גוריון מסופרת בקולות נדירים מהארכיון של האנשים הקרובים אליו ביותר בנקודות קריטיות של חייו. בין קולותיהם, יוכלו המאזינים לשמוע גם את דבריו של בן-גוריון, שמשוחק על ידי השחקן אלון נוימן, ובעצם יקיים מעין דיאלוג עם הקולות השונים.

האודיו-ביוגרפיה מבוססת על סדרה של כ-200 ראיונות שנערכו על ידי המכון למורשת בן-גוריון לאחר מותו של הזקן, עם אלו שהכירו אותו מקרוב – משפחה, חברים, קולגות ועובדים, בני ברית וגם יריבים פוליטיים. כל פרק בסדרה יתמקד בנושא אחר, וביחד הם ירכיבו תמונה של בן-גוריון באופן שטרם צויר בעבר. זו היכרות אינטימית מהסוג שלא הוכר עד היום.

ההסכת החדש כולל 9 פרקים שיעסקו בזוויות שונות, אישיות ולאומיות בחייו של בן גוריון: יחסו לזקנה, ימי נעוריו ומשפחתו, יחסי העבודה שקיים עם עובדיו, עם קולגות וגם עם יריביו ויחסו המיוחד לצה"ל.ביום העצמאות יעלו בכאן הסכתים וישודרו בכאן תרבות הפרקים שעוסקים ביחס של בן גוריון ליהדות – לרבות אמונה באלוהים, התנ״ך וחשיבותו, והסכם הסטטוס קוו שמלווה אותנו עד היום – וביחסו של בן גוריון לגוף ונפש. הסדרה מאירה באור חדש את דמותו של בן-גוריון, ודרכה אולי גם את דמותנו שלנו כחברה.

איתן דוניץ, מנכ"ל המכון למורשת בן גוריון: "זהו אחד הפרויקטים החשובים והמעניינים שיצא לנו לעבוד עליהם בשנים האחרונות. זה נדיר ומרגש לחשוף ראיונות קוליים ממרתפי הארכיון, כאלה שהוקלטו ממש בסמוך למותו של "הזקן" ושלא הושמעו עד היום"

קטעים לשמיעה:

https://drive.google.com/drive/folders/1otK4RQCSu6KQzcFjw86MjL90_p9RdvCW?usp=drive_link

תמונות – מאושרות לשימוש – קרדיט צילום אלון נוימן: מושיק ברין

צילום בן גוריון: לע"מ

לפרטים נוספים אפשר לפנות לגילי שם טוב ⁦+972 52-600-0148⁩   <[email protected]>

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 131
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן