בזמן תגובה מיידי- היערכות כלכלית לפרישה

שרית-טל

שרית טל- תכנון וליווי פיננסי למשפחה

שרית-טל

תארו לעצמכם אתכם נוהגים, בשאננות, עם מוזיקה טובה ולפתע קופץ ילד היישר לכיוון הנתיב בו אתם נוהגים.

לוחצים על הברקס בחוזקה ובמיידי, נכון ?

מה עשוי להציל את הילד הנמהר ? נכון. זמן התגובה שלכם.

שושי ומנשה בני 62 ו- 65, פרשו מעבודתם, חשבון הבנק שלהם, נראה טוב מתמיד וכולל את מענקי הפיצויים והפרישה, שושי ומנשה, כמו רבים מהפורשים הנוספים, מאמינים שזה הזמן להגשים חלומות ולסייע כלכלית לילדיהם.

תוחלת החיים הממוצעת, עומדת כיום על למעלה מ- 85 שנה, כספי הפנסיה של שושי ומנשה עתידים לשמש אותם לתקופה של 20 שנה, מיום הפרישה. רק לאחר שחילקנו את הסכום ל- 240 חודשים, הבנו שמה שנראה בהתחלה כהון עתק, יספיק בקושי לצרכיהם. הסברתי לבני הזוג שכשהם מסייעים לילדיהם לסגור משכנתא, או לרכוש דירה גדולה יותר, הם צורכים את מקור ההכנסה שלהם בשנים הקרובות, תוך חשש שימצאו את עצמם בבעיה כלכלית ויזדקקו לתמיכה כלכלית מילדיהם, זמן תגובה מיידי, לחלק את הכסף ל 240 חודשים, להוסיף עליית רמת חיים צפויה, הוצאות בריאות צפויות, חלומות שרציתם להגשים, ורק אז לראות בכמה ניתן לסייע לילדיכם.

המלצתי: לחסוך ולהשקיע את כספי הפרישה על-מנת שיהפכו לנכסים מניבים.

שושי ומנשה פרשו בגיל צעיר מגיל הפנסיה, לצעד זה, יש משמעויות כלכליות שחשוב לקחתם בחשבון: הם מאבדים שנים יקרות של חסכון וצבירה לקראת הפנסיה, וחיים תקופה ארוכה יחסית ללא קצבה ממשלתית, אלא מכספי הפרישה שקיבלו מעבודתו, ולכן שימוש בכספי הפרישה עלול לעלות ביוקר !

יצאתם לפרישה מוקדמת ? זמן התגובה שלכם- מיידי: בחנו את האפשרות למציאת קריירה שנייה, או לפתיחת עסק שיאפשר להמשיך ולחסוך לקראת הפנסיה וליהנות מהכנסה נוספת.

שושי ומנשה, היו רוב היום מחוץ לבית, כעת אוכלים בבית, זקוקים לנגישות תקשורתית (כבלים, טלפונים), החזירו את הרכב למקום העבודה, והחליטו להשקיע בבילויים וחוגים לאיכות חיים. זמן פנוי, עולה כסף, וחשוב להיערך אליו מבעוד מועד.

בנוסף, ככל שהגיל עולה, ההוצאות על סעיפי הבריאות עולות, ועלולים להוות נתח ניכר על התקציב.

תכנון תקציב משפחתי מותאם ומחודש בזמן תגובה במיידי ובעיקר עם היציאה לפרישה, תוך היערכות לשינויים בהכנסות ובהוצאות ומותאם למציאות החדשה. חשוב ומומלץ לבצע בדיקה מחודשת של ביטוחי הבריאות וביטוח סיעודי, ותכנון כלכלי שלוקח בחשבון עליה של כ- 25% בהוצאות סעיף זה.

תקופת הפרישה מציבה בפנינו אתגרים כלכליים שונים שחשוב להיערך אליהם ולהשקיע בהם, כי התנהלות בזמן תגובה מיידי, עשויה להציל חיים וללא ספק לשפר אותם !

הכותבת הינה בעל עסק לתכנון פיננסי למשפחות.

טל. ייעוץ ואימון כלכלי כולל למשפחה.

בעלת M.B.A  בכלכלה ובייעוץ. נייד 050-8800530

מייל: [email protected]  

פייסבוק: שרית טל – תכנון ייעוץ וליווי פיננסי

אתר: http://talplus.co.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן