בועת אור של הגנה

עופרה-מאמר-האור

בועת אור של הגנה – כלי בטיפול רגשי להפחתת לחצים
עופרה רוזנפלד – פסיכותרפיסטית
מחברת הספר 'אבירי המ.ל.ך'
אחד הכלים שאני משתמשת בו לחרדה והפחתת לחצים בטיפול הוא לעטוף את עצמך או את האדם שאתה דואג לו בבועה של אור זהוב. אני בונה לעצמי סיפור בראש שהבועה הזו מגנה על האדם האהוב שאני דואגת לו מכל הסכנות האפשריות שיש בחוץ וכך אני מורידה מעצמי דאגה כי הרי יש משהו שדואג ושומר עליו.
יש אולי כמה מכם שיאמרו את ממציאה סיפורים, ואני רוצה לענות ולומר שאנחנו מספרים לעצמינו סיפורים כל הזמן. כל אירוע שקורה לנו אנחנו מספרים לעצמינו סיפור, או במילים מקצועיות מביאים את הפרשנות הסובייקטיבית שלנו על הדברים. לפעמים הפרשנות היא בהחלט סיפור שהמצאנו שמשרת את המטרה שלנו.
"כְּשֶׁאַתָּה מַבִּיט קְצָת מֵרָחוֹק אַתָּה יָכוֹל לִרְאוֹת דְּבָרִים אַחֶרֶת. זֶה הָרַעְיוֹן, נָכוֹן, אִמָּא?" שָׁאַל אָבִיב.
"כֵּן, נַנִּיחַ שֶׁהָיִיתָ יָכוֹל לָעוּף עַל כַּנְפֵי הַצִּפּוֹר," אָמְרָה אִמָּא. "דַּמְיֵן שֶׁאַתָּה עַל גַּב הַצִּפּוֹר, רוֹאֶה מִלְּמַעְלָה אֶת הַנּוֹפִים."
"הַנּוֹף נִרְאֶה אַחֶרֶת מִלְּמַעְלָה," אָמַר אָסָף. "הַכֹּל קָטָן וְרוֹאִים יוֹתֵר פְּרָטִים שֶׁלֹּא רוֹאִים מִלְּמַטָּה". מתוך הספר שלי "אבירי המ.ל.ך" שיצא לאור לאורו הראשון של 'נר חנוכה'.
דבר עצוב שיכול לקרות שלפעמים המטרה שלנו היא להגן על עצמינו בסיפור ואנחנו 'נחפש בנרות' סיפור שיתאים לנו אבל שאינו בהכרח טוב לנו. למשל מטופלת שלי שחששה לצאת מהבית כי העולם מסוכן בחוץ. הסיפור שלה היה שכך היא מוגנת, הבעיה שהיא בעצם לא השתתפה במשחק החיים או במילים אחרות ממש לא התקיימה כיוון שלנשום אויר ולהתענג מאורה של השמש הן צרכים בסיסיים מעבר לפיתוח מיומנות חברתית שבו היא תצא החוצה לעולם לפגוש באנשים. לפתח גישה חיובית למצבים שאותם אי אפשר לשנות היא גישה מיטיבה שכדאי לאמץ כ 'נר לרגלינו'.
אור זה מקור של שמחה. גם אם נתכוון לבוהק אורה של השמש וגם אם זה הפנים המאירות של ילדינו לאחר מילת עידוד שלנו. כשהילד שלנו מפחד מהחושך, או בעצם מהסיפור שמסתתר בחושך, כמו מפלצות וכדומה אנחנו נדליק לו אור קטן בפינת החדר. האור מבהיר את התמונה תרתי משמע. נראה יותר פרטים ונרגיש טוב וחיובי יותר.
ואסיים עם משפט משירה של יעל קלו מור "בממלכת התקוות השמים מוארים, אנשים מטיילים עם שמש ביד….. הכל אפשרי בממלכת התקוות". תקווה זה טוב, כל עוד הולכים על הקרקע ומורידים לעיתים את הראש מהשמים. או לחלופין, מרימים לעיתים את הראש מהאדמה. סיפור אמין וטוב ישרת את המטרה הכי חשובה לנו להיטיב עם עצמינו ועם ילדינו היא, שתאפשר לנו הרבה אור בחיינו.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן