בוחרת בשמחה

בימים אלו של חוסר ודאות לצד חוסר אונים, כל מה שנרצה אלו מעט תחושות שמחה, ולכן בחרת לעסוק בפינת החודש בנושא זה.

קיימים שני סוגי רגשות עיקריים: רגשות חיוביים ושליליים. רגשות חיוביים: כהתלהבות, אושר, אהבה, כמיהה, גאווה, נחמה, שמחה וכדומה. רגשות אלו שכאשר אנחנו חווים אותם אנחנו מרגישים התרחבות אנרגטית. מכאן, הם מכונים רגשות מרחיבים. לצידם, רגשות שליליים: כפחד, עלבון, אשמה, געגוע, עצב, קנאה, חרטה, אכזבה, בדידות, כעס וכדומה. רגשות, הגורמים לנו להרגיש שהאנרגיה בתוכנו מתכווצת פנימה. ולכן הם מכונים רגשות מכווצים.

גם בתוכם יש שתי רמות של רגשות: ברמה הראשונה הרגש המבוסס על רצון למשהו, שהושג או לא הושג, כעצב, שמחה או פחד. ברמה השנייה, הרגשות מבוססות על אמונה, גם ללא קשר למציאות. יש רגשות המתעוררים כאשר מישהו חושב משהו, גם אם המחשבות שלו מתנגשות במציאות, כאכזבה או חרטה.

לרוב ובאופן מודע, בכל מה שאנו עושים בחיינו אנו שואפים להגיע לחוויות של שמחה ואושר. העניין הוא שכאשר נמצאים בחיפוש תמידי של פעילויות מרגשות, לרוב תחושות מרחיבות יהיו זמניות וקצרות טווח. לכן, במקום לחפש אירוע המעניק לנו אישור להיות שמחים או רגועים, ניתן למצוא אותו בתוכנו בכל רגע נתון, גם ברגעים הקשים ביותר בחיינו.

בעולם ה NLPיש מגוון דרכים ליצירת חוויות פנימיות של אושר, רוגע ושמחה. ניתן לעשות זאת במודעות מלאה, בדמיון מודרך, ותהליכים מונחים של NLP. שמחה לשתף אותך בחלק מהן.

 

אחת מהנחות היסוד של NLP  היא: כיוון שזיכרון ודמיון משתמשים באותם מעגלים עצביים שבהם משתמשים החושים, הם יכולים להיות בעלי השפעה רבה על התפתחותנו. מכאן, שניתן לשנות את התחושות שלנו באמצעות זיכרון מהעבר, שישפיע של תחושתנו ברגע ההווה.

תרגיל של חווית אושר:

השמיעו מוסיקה נעימה ברקע.

להרפיה התחילו עם 3 נשימות ונשיפות איטיות.

היזכרו לרגע בסיטואציה מהעבר שבה הייתם הכי מאושרים.

זה יכול להיות כל דבר.

איזה חוויה שמחה באה לכם מהזיכרון למודעות עכשיו?

האם אתם מסוגלים לזכור כיצד זה הרגיש?

איך זה מרגיש?

 נסו לכמה רגעים לשחזר את ההרגשה הטובה הזאת בגוף.

אז מה גרם לך להרגיש אז כל-כך טוב? זה בדיוק מה שגרם לך להרגיש נפלא גם עכשיו. הדמיון והזיכרון מזינים את אותם החושים גם כן. לכן, פעולות שעובדות דרך עולם הדמיון ועולם הזיכרון יכולות גם לעזור לנו גם פה.

 

מחשבות של אנשים עצובים, ממורמרים, ולא מאושרים עוסקות בקו הזמן. הם חושבים על כאבים שהיו בעבר, ועל פחד שהם יחזרו בעתיד. הנחת יסוד NLP עוסקת במחשבה ממוקדת והשפעתה: האנרגיה זורמת בכיוון תשומת הלב כפי שהיא מכוונת על ידי הכוונה. מכאן שמיקוד בנושא מסוים מרחיב אותו. רואים ממנו יותר, וככל שרואים ממנו יותר מכירים אותו יותר, ומה שמכירים יותר חש טבעי יותר. הבעיה היא מיקוד בשלילי ובבעיות. האנרגיה הזורמת בכיוון של מציאת בעיות, ולא בפתרונות. היתרון, מיקוד בפתרונות בחיים תזרים את האנרגיה להתמודדות ופתרון הבעיות.

 

דרך נוספת היא שחרור מהעבר והתבוננות לעתיד באמצעות כלי NLP. ידוע לנו שהבעיה מקורה בעבר, ומכילה בתוכה את הפיתרון הנמצא בעתיד. הנחת יסוד נוספת הטוענת כי אף פעם לא מאוחר מדי מכדי להיות בעל ילדות שמחה It is never too late to have a happy childhood העבר נמצא רק בזיכרונות, וגם הם לא תמיד מדויקים. בתהליך של חזרה אחורה לעבר ניתן ללמוד דברים חדשים, ולקבל אותם באופן שונה לחלוטין.

 

שיתוף בחוויה של שמחה ואושר, מהווה תהליך אישי של חיבור ליכולות והפוטנציאל האינסופי הגלום בתוכנו, ודרכו עולים הדרכים להתמודדות עם הקשיים. בעת רגעים קשים המחשבה שלנו כל הזמן חוזרת לעבר או גולשת לעתיד, שלא תמיד הוא אמיתי, אלא אשלייתי.

 

אז במה תבחרו? אני בוחרת בשמחה!

 

מה הדברים שמשמחים אותך ביותר?

מה הופך את זה למשמח כל כך?

איפה בגוף מרגישים את השמחה הזו?

אם הייתה לה צורה איך היא הייתה?

אם היו לה צלילים איזה הם היו?

 

לשמוח זו בחירה!

רחל סטיקלרו

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

 
גיליון החודש
שער מגזין 89
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן