איפור זה כל הסיפור!

כלב

למה בעצם מתחפשים בחג פורים? איך מזהים איפור מקולקל? על מה להקפיד כשמשתמשים בנצנצים? ומהי הדרך הנכונה להסרת האיפור? רגע לפני שהילדים מתחפשים – כל מה שחשוב לכם ההורים לדעת.

יש הטוענים כי הפסוק הקצר הכולל שמונה מילים "אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב", המופיע במגילת אסתר הוא הסיבה למנהג העממי להתחפש בפורים ויש הסבורים כי ההתהוללות וההשתוללות בפורים מקורם בכלל בחג פרסי קדום ובקרנבלים של אירופה בימי הביניים. כך או אחרת בין כל החגים שלנו, יש רק אחד שאינו מבוסס על 500 ארוחות, הכאה על חטא ותעניתות (התענית מגיעה לפני, הרי אי אפשר לגמרי לוותר עליה), וזהו כמובן פורים – החג האולטימטיבי של חובבי המייקאפ בכל הרמות.

פורים הוא בדיוק החג לאפר את הילדים והילדות שלכם בכל הצלליות הכי צעקניות ולממש את כל פנטזיות הריסים המלאכותיים הכי פרועות בלי שתחששו שהנסיכה שלכם נראית כמו דראג קווין שנקלעה למסיבת תה אנגלית. ברשת קרביץ למשל מציעים לקראת החג את הספר המושלם לכל חובבי היצירה- לצייר לצבוע לאפר. הספר מחולק לשלושה חלקים: ציור בכיף, צבע בכיף וצביעת פנים ובכל חלק עבודות היצירה מלווה באיורים גדולים ובהסברים. אבל היי, בטרם תפנו אל משימת האיפור של הילדים הצעירים חשוב שתדעו שלא כל התמרוקים מומלצים לשימוש לעור הפנים ולא כל המשווקים כותבים במפורש את האזהרות על האריזות.

"הפיקוח על מוצרי האיפור לפורים לילדים הנמכרים בחנויות לוקה בחסר, חלק בלתי מבוטל של תכשירי האיפור לילדים מגיעים לארץ על תקן של צעצועים ומסיבה זאת אינם עוברים בדיקה או התייחסות של משרד הבריאות. מוצרים רבים נמכרים ללא 'אבא', ללא שם יבואן, ללא סימון הרכיבים. תכשירי איפור יכולים לגרום לתגובות אלרגיות, במיוחד אצל ילדים, כי עורם רגיש יותר. כדי לא לגרום לאלרגיה חייבים התכשירים להיות ללא חומרי בישום וללא רכיבבים הנחשבים לגורמי אלרגיה, כמו חומרי שימור ממשפחת הפאראבין הנמצאים בחלק ממוצרי האיפור לילדים. עוד רכיב הגורם לתגובות רגישות הוא הפנידיאמין ומשפחתו, שמצוי בדברך-כלל בצבעי איפור קוסמטיים כהים. בצבעי איפור ולק לציפורניים עלול להימצא הפורמלדהיד הידוע, החשוד כחומר מסרטן. בצלליות לעיניים יש חומר שנקרא טיומרסל לנולין – שנמצא אמנם במוצרים רבים, אבל יש אנשים שאלרגיים אליו, אי לכך חשוב להקפיד כי איפור לילדים ישא את הכיתוב "באישור משרד הבריאות" ויכלול מספר אישור", מסכם דודי קרמר – יבואן מארקווינס – מותג האיפור האמריקאי לילדות.

"איפור שהתיישן עלול לגרום לפגיעה בעור הילד", אומרת ד"ר מוניקה אלמן – מומחית עור ובעלת רשת מרפאות אסתטיקה. "המבחן הראשון באיפור טוב הוא הריח. אם המוצר לא מריח טוב, יש להשליך לפח. לאחר מכן בדקו האם המוצר שינה את צבעו ומרקמו. אם כן, מדובר במוצר מקולקל". עוד ממליצה ד"ר אלמן לבצע טסט אלרגיה לפני שימוש במוצר. "מרחו מעט איפור מאחורי תנוך האוזן או בשקע המרפק של ילדכם. במידה ולא נוצר עקצוץ, גירוי או אודם, ניתן להשתמש במוצר". כמובן שרצוי שלא לישון עם איפור, משום שבמהלך השינה האיפור עלול להיכנס לעיניים ולגרום לתגובה חריפה של אדמומיות ודלקת מקומית, לכן לא רצוי לאפשר לילדים להירדם עם איפור. במקרה של אדמומיות בעור או נפיחות – יש להסיר בזהירות את האיפור, לשים רטייה פושרת (לא חמה) על העור כדי להרגיע את האזור. מומלץ להחזיק בבית סירופ כמו אריוס או לורסטין להרגעת העור. יש להתייעץ עם רופא ילדים או רופא עור אם המצב מחמיר".

עשרת כללי הזהב באיפור ילדים:
באדיבות בועז שטיין מאפר ומורה בכיר בתחום האיפור המקצועי:

1. לילדים רכים בשנים (מתחת לגיל 5) הימנעו מלצבוע משטחים גדולים על פניהם (מנימום שימוש באיפור).
2. זהירות! שימוש בנצנצים ונסורת גליטרים באזור העיניים, העפעפים, השפתיים ובקרבת האף והנחיריים אינו מומלץ לילדים שכן אלה עשויים ממתכת גרוסה דק, והם עשויים לחדור לעעין ולגרום לשריטה של הקרנית.
3. אריזות בלתי ממותגות (ללא שם חברה מוכרת) ושאינן נושאות את אישור משרד הבריאות – אינן כשרות לשימוש בשום דרך!
4. העדיפו שלא להשתמש בגוונים מתכתיים (זהב, כסף, ברונזה) סבירות גבוהה לפתח רגישות.
5. העדיפו להשתמש במייקאפים על בסיס מים.
6. עפרונות עיניים ולמרות ייעודם מתאימות לשימוש חיצוני בלבד (על העפעפיים בלבד) – לא בתוך העין כמקובל וכמו שנשים נוהגות להדגיש את העיניים שלהן.
7. הדבקת ריסים לילדים אינה מומלצת בשל הדבקים הכימיים.
8. רכשו את המוצרים ברשתות ובחנויות מוכרות לאיפור. (דוכן בשוק אינו מקום ראוי גם לא דוכן צעצועים ומשחקים).
9. הסירו את האיפור עם מים חמימים וסבון נוזלי לתינוקות המיועד לעור רגיש.
10. איפור עיקש אין לשפשף! שמן תינוקות יעשה יופי של עבודה וללא כל מאמץ ולסיום מרחו קרם פנים (ייעודי לתינוקות לא לנשים) על מנת להשיב לעור את הלחות שאבדה.

שיהיה פורים בטוח!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן