אינטרסקול ישראל חברה לקידום וחינוך דור העתיד של ההיי-טק הישראלי

9

כתבת תוכן ושיווק, איילת יובל דרזנר [email protected]

כבר כמעט שלושה עשורים מקיימת אינטרסקול ישראל קייטנות קיץ, מחנה קיץ, סדנאות, מפגשים שבועיים לנוער והורים בתחום המחשוב ועוד. מייסד החברה והבעלים, פרופ' בני פיינשטיין, משמש כיועץ בינלאומי למיומנויות למידה ומשתתף במחקרים בינלאומיים לשילוב טכנולוגיה בחינוך. בעברו שימש כראש מו"ח – האיגוד הישראלי לטכנולוגיות מידע בחינוך ובמגוון תפקידים במחלקת התקשוב של משרד החינוך.

כדי לשמוע קצת יותר לעומק מה קורה באינטרסקול, שוחחתי עם נווה גני, אחד המדריכים בחברה.

"הגעתי לחברה לפני 5 שנים, אני בן 19, עוד שניה מתגייס. התחלתי לדעתי בכיתה ח' כשהגיעו מאינטרסקול לבית הספר, סיפרו לנו במה היא עוסקת והחלטתי להירשם. אהבתי את הרעיון של להיות מדריך ולעבוד עם ילדים. עשיתי קורס מדריכים, יצא לי להכיר אנשים מאוד נחמדים ואני מאוד מרוצה מההחלטה שלי.

אני מעביר קורס באוניברסיטת תל אביב, מלמד איך לעבוד על מחשב, איך ליצור אפליקציות ואני מתאים את סגנון הלימוד לפי הגיל התלמידים."

8

איך אתה יודע מה מתאים ללמד בכל גיל?
"במהלך קורס המדריכים לימדו אותנו ומאז יש מפגש ריענון אחת לשנה למדריכים."

איך השיטה פועלת במחנה ובקייטנה ?
"כל מדריך ממונה על 10-15 ילדים ומעל המדריכים יש רכז. לכל מדריך תחום לימוד מסוים והמדריך מחליט איזה תכנים ילמד. יש לנו אוטונומיה והכרז לא מתערב. אני למשל מלמד סקרץ (Scratch), סרטונים ומשחקים.
הילדים נכנסים לכיתה לפי חלוקה לגילאים ורמות ידע והמדריך מסביר בעזרת מצגת מהי שפת תכנות, איך להשתמש בה, החל משלב הפקודות הבסיסיות, דרך צרוף סרטונים שילדים בנו או העלו You Tube ועד למוצר האפליקציה המוגמר.

רוב הילדים מגיעים אלינו ללא ידע מוקדם בתחום. חשוב לי לציין שאין תחרות בין הילדים ויותר מזה, הם עובדים בשיתוף פעולה נהדר, הם מראים האחד לשני מה עשו, מחליפים ביניהם את המוצר כדי לשחק וההפריה תורמת. אחד הילדים הכין לדוגמא משחק מבוך."

"ילדים שמתעניינים במחשבים…"
"הקייטנה אורכת כשבועיים ומתקיימת בחגים כמו חנוכה ופסח וכמובן בחופש גדול. אחרי כמה שנים שאני שם אני בהחלט יכול לומר שילדים שמתעניינים במחשבים הם ילדים מאוד חכמים, איכותיים ועם כישרון אישי. יש ילדים שהיו בקייטנות והם חוזרים כמה פעמים."

איך זה בשבילך עבודה עם ילדים ?
"כדי לעבוד עם ילדים צריך סבלנות ולדעת לשלוט בהם. יש לא מעט ילדים שההורים דוחפים ללכת לקייטנת קיץ. אני לא ממש בעד כי הילד מגיע ללא רצון ובעיני רצוי שהילד יוכל לבחור מה מעניין אותו. למרות זאת, כל צוות אינטרסקול בשטח תומך בילד, דואג שיהיה לו כיף ואוירה חיובית, ישחק, ילמד על מחשבים וירצה לחזור גם בשנה הבאה.

תוכל לתת דוגמאות למשחקים שעל בסיס הרעיון אתם מלמדים איך לבנות אותם ?
"מיינדקרפט (minecraft) משחק מלחמה שניתן לשחק בו לבד או להתחבר לרשת ולשחק עם חברים.
'אנגרי בירדס (Angry Birds), 'טמפל ראן', 'גיים מייקר' (Game Maker) משחק יריות בחייזרים, 'שובר לבנים', 'החייזרים', 'סופר מריו' לכיתות ה – ו.
'פיבוט' (Pivot) שזה משחק הרכבה שאתה יכול לעשות ממנו סרטון. "

מה השתנה בתפקיד שלך ב- 5 שנים ?
"התפקיד נשאר אותו דבר, אך מאחר שבכל שנה יש משחקים חדשים בשוק והתפתחות בתחום המחשבים, אנחנו מלמדים בקונספט שונה לטובת מי שכבר מכיר אותנו ובא לחוויה חדשה ואני זוכה בכל שנה להכיר אנשים וילדים חדשים."

על פי מה משבצים את מיקום ההדרכה שלך ?
"על פי מקום המגורים מתוך הבנה שכל פעם מדובר בחוגים שנמשכים שנה שלמה."

הקייטנות מתמקדות בתחום מחשוב, מדעים ואנגלית, ומיועדות לגילאי 6 עד 16 בכל רחבי הארץ ונקראות "מחשבים וכיף" ו"מדעים וכיף" לילדים שחולמים על טכנולוגיה והיי-טק ולאלו שרוצים להיות מדענים. השנה תתקיים תכנית מרתקת לילדים שרוצים לחוות את המדע מקרוב וללמוד לתכנת משחקי מחשב, אפליקציות מובייל ולהיות ממובילי הסייבר בישראל.

קייטנות "אנגלית וכיף" מלמדות את הילדים את השפה באמצעות מערכת מתוקשבת ואינטראקטיבית של "עת הדעת".

פעילות "מחשבים וכיף" כוללת מגוון של סדנאות טכנולוגיות אינטראקטיביות מותאמות לפי גיל, כמו פיתוח אפליקציות ויישומים, סדנת פיתוח משחקי מחשב, יצירת אנימציות וקומיקס, עיצוב ומולטימדיה, בניית אתרי אינטרנט, סייבר ועוד.

פעילות "מדעים וכיף" – תתמקד בכל יום בנושא מדעי מרכזי אחד. בין הפעילויות: יום "המכונות הפשוטות" בו ייבנו התלמידים בעצמם תותחי אוויר ומכוניות שנוסעות ללא הפסקה; יום "חוש-חש" שיתמקד בחושי האדם ועוד.

פעילות "אנגלית וכיף" – הדרך המהנה והיעילה ביותר ללמידת השפה. בנוסף לכך, יותר לילדים רישיון לעבודה עם התכנה של "עת הדעת" גם בבית במשך חודשיים.

מיקום: הקייטנות יפעלו בכ-30 מוקדים ברחבי הארץ ובהם חיפה, זיכרון יעקב, תל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, הרצליה, פתח תקווה, מודיעין, נתניה, ראשון לציון, ירושלים, נס ציונה, רחובות, גן יבנה, אשדוד, אשקלון, גבעת שמואל, שוהם, בית שמש, יהוד, אזור, באר שבע וחדרה.

מחנה קיץ ישלב בין סטארט-אפ והרפתקאות לילדים ובני נוער בכיתות ג' עד יא', בהתמקדות על סדנאות תקשוב טכנולוגיות ופעילות חברתית מגבשת של פנאי וכיף. המחנה יהווה חממת רעיונות יצירתיים להכוונת המשתתפים לפיתוח הרעיונות, באמצעות קבוצות חשיבה וסדנאות מעשיות.

aaa
מחנה היזמות והסטארט-אפ יתחלק ל-3 מסלולים בתחומים:
1. מסלול ה-Mobile – יתמקד בפיתוח אפליקציות ויישומים למובייל ולמחשב.
2. מסלול ה-Gaming – יעסוק בפיתוח משחקי מחשב ברוח משחקי Games for Change ואחרים (כמו Counter Strike או League of Legends) וישלב סדנאות לשיפור מיומנויות במשחקים, טורנירים רבי משתתפים ועוד.
3. מסלול ה-Cyber – למידה והתנסות בעקרונות ה-Cyber תוך התמקדות בנושאים ותכנים מתוך תכנית הלימודים של משרד החינוך בתחום זה.

במסגרת כל המסלולים, החניכים יתנסו בסדנאות טכנולוגיות אינטראקטיביות, לימוד שפות תכנות חדשות, פיתוח משחקי מחשב, בניית מצגות קליפים אינטראקטיביות, אתרי אינטרנט, אפליקציות ועוד. כל אלו תוך התנסות והדמיה של פיתוח רעיונות של יזמות וסטארט-אפ.
מיקום: בכפר הנוער מוסינזון שבהוד השרון ומיועד לגילאי 9-17

לסיום אציין שבימים הקרובים נפתחת קייטנה ואם הנושא מעניין אתכם, ממליצה להזדרז ולהירשם.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן