איך לעבור את תקופת החגים מבלי לעלות במשקל?

מאת: צוות הדיאטניות המקצועי של רשת סטודיו C

שמחת החגים הבאים באה לידי ביטוי בארוחות שחיתות עתירות קלוריות, המתוכננות עוד זמן רב לפני בוא החג.

ארוחת החג של בליל הסדר נותנת את שריקת הפתיחה לזלילה הגדולה. פיקניקים, מנגלים בחיק הטבע, ארוחות משפחתיות בערב  בצהרים ובכל מפגש חברתי כולל בילוי במסעדות  הן יציאה מהשגרה ופתח לאכילה מופרזת.

רובנו מגלים בתום ימי החגים כי מחוג המשקל זז והוא מצביע על מספרים אחרים לגמרי.

 10 טיפים מדיאטניות הסטודיו לשמירה על המשקל בתקופת החגים:

 

  1. אל תגיעו רעבות לסעודת החג.  במידה ונגיע לארוחה לא מורעבות נוכל לשלוט בקלות רבה יותר על כמויות האוכל הנצרכות.
  2. תכננו מראש את הארוחה. כשמגיעים לארוחת החג או לכל ארוחה חגיגית אחרת, מומלץ לבדוק את המבחר ולוותר על מאכלים פחות אטרקטיביים. ואם רוצים לטעום מהכול, נסו לקחת כמויות קטנות מכל מנה.
  3. שלבו ירקות בארוחות. כל הירקות הנם בעלי ערך תזונתי גבוה מחד ומאידך בעל ערך קלורי נמוך. בחרו תמיד תוספת של סלט למנה העיקרית.
  1. הימנעו מרטבים עתירי קלוריות. מומלץ להוסיף רטבים על בסיס של לימון ועשבי תיבול ומעט שמן זית, ולהימנע מרטבים על בסיס מיונז או כמות גדולה של שמן.
  2. אכלו לאט. ידוע זה מכבר כי 20 דקות מהביס הראשון לוקח לשדר ממרכז השובע שבמוח ולהודיענו כי אנו שבעים, מכאן יש לנסות ולהאריך ככל האפשר את זמן הארוחה, להניח את המזלג בין ביס לביס, לדבר ולשתות.
  3. עזרו למארחים בפינוי הגשה, שטיפת כלים ועוד. עבודות אלו יחסכו שהייה גדולה סביב השולחן  המהווה לעיתים מכשול להתמודדות מתמשכת מול האוכל.
  4. הרבו בשתיית מים. שתו 2 כוסות מים לפני הארוחה ובמהלכה.
  5. הימנעו משתייה ממותקת. שתייה ממותקת כמו גם מיצי פירות מכילים בין 100-150 קלוריות לכוס. כוס יין אדום מכילה כ – 70 קלוריות. אפשר להסתפק גם בכוס אחת לכל הארוחה.
  6. לקינוח מומלץ להעדיף סלט פירות, ליפתן פירות, או גלידת שרבט.
  7. הרבו בפעילות גופנית. מומלץ לנצל כל שעה פנויה וכל יום של חופש לבצע פעילות גופנית. כל ימי חול המועד פנויים לטיולים, ולביצוע של פעילות גופנית כלשהי.
  8. העדיפו יציאה לפיקניק על פני מסעדה. לפיקניק מומלץ להצטייד בכריכים ממצה קלה, הרבה ירקות ופירות, ועם מינימום של ממתקים. הצטיידו במים או משקאות דיאטטיים.
  9. קבעו משקל מטרה  ריאלי למהלך החג. בתקופת החגים על סעודותיה קשה לרדת במשקל ולכן מטרה ריאלית והגיונית היא שמירה על המשקל הקיים, כאשר את המשך הירידה ניתן לבצע לאחר החגים.
  10. חיזרו במהירות לשגרה. גם אם היו "חריגות" מומלץ לחזור במהירות לאכילה המסודרת, לארוחות המתוזמנות, ולתפריט הקבוע.

 

חג שמח!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 106
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
פרסומות
צור קשר
הכל מתחיל בך - הקול הגברי - באנר פרסום לקבוצת פייסבוק
סיגל גבאי, מלווה להתפתחות מקצועית ואישית, מאמנת מוסמכת, מאסטר ל- NLP.
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן