איך להפוך את מעט הזמן המשפחתי שיש לנו ל'זמן איכות'?

המציאות היום היא כמו רכבת הרים שלא עוצרת לרגע, הורים רבים חשים שאין להם מספיק זמן איכות עם הילדים, והזוגיות- בכלל נדחקת הצידה. המציאות הזו יוצרת מצב שבו הורים עמוסי רגשות אשם, מנסים לפצות על חוסר הזמן במתנות, בדברי שבח, מג'נגלים ומתפשרים על דברים שחשובים להם, רק כדי שאחהצ הקצר שיש יחד יעבור 'חלק' ללא תקריות, בכי, וכעסים. רק שיהיה שמח ויחייך.

במירוץ היומיומי המטורף, הזוגיות שלנו היא לרוב הראשונה שנדחקת הצידה, למרות שהיא חשובה לנו. ואנחנו רוצים לחזור להיות החברים הכי טובים זה של זו, לעצור את ההתרחקות ביננו, לדבר, לצחוק, לחלוק. כי ברור לנו שזוגיות חזקה חשובה גם לנו וגם להתפחות ילדינו.

אז מאיפה מתחילים? מפשוט לבלות זמן איכות אמיתי יחד בחוויות פשוטות שפותחות את הלב ומקרבות ביניכם. זמן איכות לא חייב להיות זמן לימודי "חינוכי". זכרו, הילדים לומדים מהתבוננות בנו בכל חלק של היום. מאיך שאנחנו מדברים, כועסים, אוהבים, פותרים מחלוקות. אל תהיו המורים של הילדים. פשוט יהיו ההורים שלהם.

אז איך ננצל את מעט הזמן שיש לנו יחד ונהפוך אותו ל'זמן איכות' ? כמה כללי 'עשה' ו'אל תעשה'

התכווננות
מה לא: כשאנחנו באים לאסוף את הילדים וכבר בראש מריצים איך ייראה אחהצ, ושוב ויכוחים, ושוב לא יקשיבו לי, והיום הזמנו לכלל ילד חבר ואני כבר מתכוננת לטירוף שעומד להיות, כשכל זה עובר לי בראש, אני אוטומטית מגיעה קצרת רוח וחסרת סבלנות.
מה כן: עצרו רגע לפני המפגש עם הילדים, נשמו והחליטו בינכם לבין עצמכם שיהיה לכם אחהצ מהנה!
ואז כל קושי או התנהגות לא רצוייה- טפלו בה בצורה ממוקדת, אכפו באסרטיביות ובסמכותיות עם המון אהבה. המחשבה: "אני נהניתת עם הילדים שלי!" הכל קטן עליי.

זה הזמן שלכם. בלי הסחות דעת.
מה לא: שימו בצד פלאפונים, טלויזיות, מחשב או כל מסיח אחר.
מה כן: היו אחד עם השני בפעילות משותפת ומהנה, הקשיבו אחד לשני באמת, התעניינו ושאלו שאלות פתוחות שמאפשרות שיח, תנוו לילדים להביע את דעתם והתחשבו גם ברצונם. הפכו אותם לשותפים שלכם למשימה.

השוטר הטוב/ השוטר הרע
מה לא: אתם לא שוטר, ןלא האחראיים היחידים להנאה המשותפת שלכם. אל תחששו להציב גבולות או לומר "לא" כשצריך, מתוךך רצון להחליק דברים. התעלמות מהתנהגות לא רצוייה כדי לא להתמודד איתה לא תעזור.
מה כן: אם אחד הילדים מחליט לאתגר בפעילות שלילית שלא מקובלת עליכם, טפלו בו באופן ממוקד והמשיכו לבלות עם שארר הילדים. סביר שהוא יבין שאתם רציניים, 'יתיישר' וירצה להשתתף כמו כולם.
גם בזמן איכות עם הילדים יש חוקים ברורים (ברורים קודם כל לכם), שאתם לא מוותרים עליהם.

קבעו מנהג חדש בבית: "חוג אבא/ אמא"- כל ילד מקבל זמן קבוע משלו, כשעה אחת לשבוע, שבו הוא מבלה נטו עם אחד הההורים. זהו יום שאתם קובעים מראש ביומן, לא מבטלים ולא משנים. אתם משוחחים ומחליטים יחד על הפעילות המשותפת. אין צורך בהוצאות כספיות גדולות, גם הליכה, משחק כדורגל בפארק, תיאטרון בובות, גלידה במרכז או הכנת הופעה בבית יעשו את העבודה. מה שמתאים לכם ולילד.

זמן איכות זוגי:
גם אם לא מתאפשר לכם לצאת לבלות, קבעו ביומן שיחה שבועית של שעה לפחות, שבה אתם פשוט חולקים חוויות מהשבוע,, התלבטויות וכו.
מה לא: המנעו מטענות, שיפוטיות וקיטורים. גם אם אתם מרגישים "מוצפים", בדקו האם נכון להעלות את הנושא עכשיו או להשאירוו לשיחה אחרת.
מה כן: התמקדו בשיתוף והקשבה ויצירת אווירה נעימה. כל אחד מקבל זמן לדבר ואוזן קשבת ולא שיפוטית. דברו על עצמכם, שתפו,, געו אחד בשני תוך כדי, נגיעות קטנות של אינטימיות (לא סקס). שתפו בדבר אחד טוב ששמתם לב אליו לאחרונה שבן הזוג עשה ושימח אתכם. סיימו את השיחה בחיבוק ונשיקה.

פשוט תהיו שם באמת. עצמכם. בכייף.
המסר: גם אני רוצה את זמן האיכות הזה, גם לי הוא חשוב.

יש לך שאלה? מוזמנים לשתף ולהתייעץ בעמוד שלי 'זוגיות הורות ומה שביניהם'

בהצלחה!
לחיי המשפחה שלכם

רויטל רומאו,
054-8312083

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן