איך יודעים שבא אביב?

לעתים נדמה שהחורף כאן כדי להישאר וקשה לנו לזכור מה מגיע בסופו, אבל בהחלט ניתן לראות רמיזות לאביב פה ושם. גם אם צפויות עוד כמה מערכות רציניות של גשמים – אנחנו יודעים בודאות שהאביב בהחלט יגיע! אז עלינו להנות מההתכרבלות וההזדמנויות הנהדרות שמאפשר לנו החורף כל עוד הוא נמשך. ככל שהימים מתארכים, שימו לב שהאנרגיה שלכם מתגברת ומצב הרוח מרומם יותר וניתן להתכונן לשינויי מזג האויר הצפויים.
על מנת לקבל את האביב בשלום ולהישאר באיזון – עלינו לוודא שבחורף אנחנו מתנהגים על פי ההלך שמתאים לעונה, כלומר להיות יותר באנרגיה של מנוחה, של אגירה והתכנסות יחסית כדי לאפשר את הפריצה האנרגטית הגדולה שמביא איתו האביב.
האביב מזוהה עם אנרגיה של גדילה והתרחבות – הזמן שבו הזרעים נובטים בשיא הכח דרך האדמה ואל מתחת לקרני השמש. גם האנרגיה שלנו כבני אדם באביב נוטה להביע את הרצון הזה לפרוץ החוצה ולגדול אחרי אנרגיית ההתכנסות של החורף.
על פי הפילוסופיה הסינית האיבר המקושר לאנרגיית האביב הוא הכבד, שאחראי על זרימה חלקה של צ'י ודם בגוף והרגש המיוחס לו הוא הכעס. במצב הרמוני הכבד מאפשר מעבר חלק בין הרגשות, ללא היתקעות על רגש מסוים.
הסתיו הוא התקופה של לשחרר (let go). על פי הכתבים אם לאדם היה קושי בלשחרר אמונות ישנות ומעכבות או רגשות תקועים בסתיו – התוצאה עלולה להתבטא באביב באמצעות התפרצויות, עצבנות יתר או תקיעות רגשית.
אז לפני שמגיע האביב ריכזתי עבורכם מספר טיפים:

  1. תנועה – התחילו לזוז יותר. אנרגיית הכבד עלולה לנטות ליותר תקיעות באביב מה שיכול ליצור סימפטומים של עצבנות, תסכול, דכאון, כאבי ראש וכאבי מחזור מכווצים ולא נעימים. בחורף זה לגיטימי וטבעי שישנה פחות תנועה, אבל ככל שמתעוררת אנרגיית הכבד הוא זקוק לסיוע כדי לייצר את התנועה שבאחריותו לווסת.
    צאו להליכות כאשר מתאפשר, ואם כרגע אינכם מנהלים שגרת פעילות גופנית מסוג כלשהו – חישבו על דרך שבה תוכלו לשלב תנועה מסוימת בכל יום.
  2. תזונה – מומלץ לאכול ארוחות קלות יותר מאשר בחורף, שלבו בארוחות מאכלים ירוקים ומאכלים שגדלים כלפי מעלה, אבל לא להרבות במזון קר או נא. זה הזמן לשנות את מאזן האנרגיה של האוכל. אוכל מוקפץ, מאודה או מטוגן קלות עם שורש ג'ינג'ר שמוסיף אנרגיה חמימה זה רעיון מצוין לתזונה נכונה לעונה זו.
    ניתן להוסיף נבטים, סלרי, קייל (מאכלים שגדלים לגובה) אל הסלט, אך חשוב לשים לב שהסלט מגיע כתוספת למנה חמימה ומבושלת ולצמצם שימוש בהמלחת האוכל.
    כמו כן, ניתן להוסיף לארוחה שמנים איכותיים (לאחר הבישול) כמו שמן זית, שמן פשתן או שמן שומשום למשל.
    וחשוב מאוד לאכול ברוגע, ולא באוירת סטרס, מתח או לחץ.
    ולשתות הרבה מים, ניתן להוסיף גם לימון.
  3. דיקור סיני – מומלץ להגיע לטיפול בדיקור סיני על מנת להכין את הגוף לשינויים שמביאה איתה עונת האביב, והמעבר בין העונות. דיקור הוא דרך מצוינת לעזור לגוף לשמור על איזון על מנת לצלוח את המעבר בשלום, עם כמה שפחות תסמינים חריגים שאופייניים לחילופי עונות (אלרגיות, מיגרנות, כאבי ראש, סחרחורות, ותסמיני PMS למשל). מומלץ להגיע לטיפול כזה לשם תחזוקה ומניעה ולא לחכות שיופיעו תופעות שמפריעות לתפקוד תקין שיוציאו אותנו מאיזון.

שיהיה לכולם מעבר חלק, נעים ופורח.

רעות מויאל – רפואה סינית וטיפולי מגע לנשים בשוהם

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 107
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
הכל מתחיל בך - הקול הגברי - באנר פרסום לקבוצת פייסבוק
סיגל גבאי, מלווה להתפתחות מקצועית ואישית, מאמנת מוסמכת, מאסטר ל- NLP.
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן